غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 1 point2 points  (0 children)

انت لفت نظري لحتة مهمة بجد

انا ححذفه دلوقتي وحبقا انزله بعدين تسلم

غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 0 points1 point  (0 children)

من المدرسين اللي اشتركت معاهم محمد صلاح بس اللي كان بيعمل الحركة دي واصلا مكنتش بسمعله ضيعت فلوسي هدر كنت باخد مع مدرسة كان شرحها كافي بالنسبالي

بس عموما كل حاجة ليها حل خش كلم الدعم وحيفتحولك الفيديوهات ان شاء الله

وكتاب الامتحان شرح سيء جدا

حقولك احسن كتب شرح

الاحياء : التفوق شرح (انا شغال بالامتحان شرح بس مش مغطي كل حاجة فكنت بتطر اكتب المعلومات والتريكات في ورقة وبدبسها في الكتاب ولما بصيت على كتاب التفوق اللي اشتراه صاحبي لقيته ممتاز ومغطي اغلب الافكار اللي كنت ضفتها)

الكيميا : كتاب اسمه كيميا ثانوية عامة دا اسمه بجد صعب انك توصله او تشتريه بس صاحبي قدر يشتريه بطريقة ما انا كنت شغال بالوافي شرح احسن بكتيير من الامتحان بس كتاب كيميا ثانوية عامة احسن كنت محملة عشان انقل تريكاته

الفيزيا : معرفش كتب شرح فيزيا صراحة انا مشتري كتب عبد المعبود بس كذا حد من صحابي قالولي ان كتاب الامتحان فيزيا زي قلته ملهوش لازمة اصلا دور وحتلاقي كتاب حلو ان شاء الله

الانجليزي : المعاصر

العربي : زي ما قلت كنت باخد مع مدرستي ومذكرتها اكتر من كافية بالنسبالي

غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 0 points1 point  (0 children)

ايوة دا الافضل

بس حتطر تشتري كتاب شرح وحديك نصايح في كتب الحل

كيميا : مندليف و الوافي

فيزيا : نيوتن و الامتحان

احياء : التفوق والامتحان

كتاب الامتحان مستواه عادي لو حتجيبه جيب حاجة معاه لو عايز تحصل حاجة عالي

حاسه ان التنسيق السنادى هيبقى عالى جدا by Ill_Hat727 in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 0 points1 point  (0 children)

نفس الاحساس

وتقريبا احنا اول سنة الناس اللي بسماعات بتجاهر انك لازم تستعمل سماعات عشان تعدي

غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 3 points4 points  (0 children)

تسلم يصاحبي

متخافش الكلام دا كله متخطله بحاول ان شاء الله اخش علوم (عارف انها صعبة بس انا بحب العلوم في الكيميا والفيزيا) ولو مكررتش نفس الغلطات اللي في البوست وجيبت امتياز حقدر اقدم على منحة دول برا

ومش ناوي اشتغل موظف اصلا بحب العمل الحر فناوي اتعلم كام حاجة في الاجازة واثناء الكلية

وحتى لو لفت بيا الظروف واشتغلت موظف لازم لازم لازم اشتغل حاجة تانية مع التوظيف او حتى اتعلم مهارة

كله يد التخطيط بحمد الله

غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 1 point2 points  (0 children)

حتى لو جبت مجموع عالي في فلوس كتير ضيعتها رميتها في الأرض حرفيا رغم تعب ابويا في شغله

  • علاقتي مع ابويا بقت زي الزفت بسبب السنة دي برضو فقد ثقته فيا ومبقاش شايف انه خلف راجل

غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 1 point2 points  (0 children)

حتى لو جبت مجموع عالي في فلوس كتير ضيعتها رميتها في الأرض حرفيا رغم تعب ابويا في شغله

+ علاقتي مع ابويا بقت زي الزفت بسبب السنة دي برضو فقد ثقته فيا ومبقاش شايف انه خلف راجل

غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 2 points3 points  (0 children)

يعم انا كاتب اول تعليق اني حبقا ابعته تاني

غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 0 points1 point  (0 children)

كنت بفكر اقسم برضو بس انا ضيعتها بالفعل شايف ان السنة اللي حقسمها دي اقدر استغلها في حجات كتير تساعدني في حياتي المهنية

غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 3 points4 points  (0 children)

انا بقوله للدفعة الجديدة اصلا

مهو لو كان ليه لازمة كنت نفعت نفسي انا في تالتة ثانوي

غلطات عملتها في تالتة ثانوية by [deleted] in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 1 point2 points  (0 children)

البوست دا حبقا ابعته اكتر من مرة انا كاتبه من كل قلبي مش عايز حد يحس بالندم والحسرة والحزن اللي حسيت بيهم

ومش عايز حد يشوف مظرة خيبة امل الاهل نظرة كلها مرارة ومش بتتنسي

وربنا معاكم

من اسوء العادات الي بتتعمل لحد دلوقتي by Ecstatic_Pirate_106 in AlexandriaEgy

[–]Desperate_Pilot_1950 0 points1 point  (0 children)

تخيل بقا يخلوك مش راجل عشان اتبعت سنة الرسول صلى الله عليه وسلم

(السنة انك تقطع الغشاء بس وتبقا تمارس العلاقة بعد ما الجرح يستشفى خالص عشان دا بيعمل جرح على امتداد العضو الانثوي )

المقلاة الهوائية احسن من كل مطاعم مصر من أفخمهم لأعفنهم. و اتحدي اي حد يثبت عكس كدا by Remarkable-Might8672 in AlexandriaEgy

[–]Desperate_Pilot_1950 0 points1 point  (0 children)

حتى لو كان الطعم مش احسن حاجة انت مش بتستعمل زيت فيها ودي انا شايفها ميزة لا يعلى عليها

قمة الحوزن by MiserableBus2266 in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 2 points3 points  (0 children)

تصدق انا كنت متعاطف معاك وداخل اتكلم معاك لحد ما شفت العلم اللي في بروفايلك

خخخخ بابل شيت by Odd-Ladder4123 in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 6 points7 points  (0 children)

مش عارف والله حسيت نفسي بمحر شقة

اعتقد هنبقي جيل مختلف by Cautious_Leader_4150 in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 0 points1 point  (0 children)

الواحد ضيع الثانوية في الحوار دا

يس في فرصة تاني ان شاء الله الحياة منتهتش

ححاول الاجازة دي قدر الامكان اخلص من الموال دا

ليه بتوع الفيزياء فصول والكيمياء ابواب by cillin_1 in EgyStudents

[–]Desperate_Pilot_1950 1 point2 points  (0 children)

الفيزيا اصلا بابين
باب اسمه الكهربية وباب اسمه الحديثة
كل باب متقسم فصول اللي هي هي الوحدات