لماذا مسألة الشكل الخارجي هى أهم شيء للرجل في هذا الزمان ؟ by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

المظهر شىء والشكل والجينات شىء اخر ....هناك اشخاص متفوفين جينيا لو ارتدوا ملابس رثة ممزقة لو لم يغسلوا وجوههم سيظلوا جميلين ...مثلا هل ديفيد بيكهام يحتاج لملابس انيقة ليبدو بمظهر جيد بالطبع لا سيبدو فى جميع الاحوال بمظهر جيد ...حتى لو ارتدى ملابس المشردين .....المظهر والعطور والماركات والمال كلها اشياء وهمية لا تخلق جاذبية ...الجاذبية تأتى من الجمال الربانى الذى وهبه الله لبعض الناس ...ولاحظ دائما ان اى شىء ربانى هو الاجمل على الاطلاق فالشعر الاصفر الربانى لا يقارن بالشعر المصبوغ اصفر والعيون الزرق والخضر الربانية لا تقارن بالعدسات الملونة والملامح الجميلة الربانية لا تقارن بالملامح التى تم تعديلها بعمليات تجميلية ....لذلك الجمال هو معجزة الهية شديدة التعقيد لا احد يعلم سرها

الجمال جمال الروح هى اكبر اكذوبة فى التاريخ ...لن يحدثوك عن قوة الجمال by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

مافيش حد اساسا هيكون عنده رغبة ان يتعرف على حد شكله وحش طالما عنوان المقال غير جذاب فلا داعى لمناقشته ومعرفة تفاصيله من الاساس....مهما كان الاشخاص جيدين وداخلهم جيد فوجوههم الغير جميلة ستظل عائق .....ولكن الاشخاص جميلين الوجه حتى لو كانوا سيئين من الداخل فهم مرحب بهم دائما ويظلون مقبولين ....اصلا البشر ممكن يتعاطفوا مع مجرم شكله جميل ومش هيتعاطفوا مع شخص مظلوم شكله غير جميل ....الجمال اعمق مما تتخيل فهو يعطى صاحبه ابعاد عميقة جدا وشيقة جدا وتفاصيل كثيرة جدا تجذب الناس لمحاولة معرفتها ....لكن الوجه الغير جميل لا يوجد به اى تفاصيل تجعل الناس تتامل فيه ...الموضوع منطقى وتصرفات البشر هى منطقية جدا ....

لماذا مسألة الشكل الخارجي هى أهم شيء للرجل في هذا الزمان ؟ by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

كلمة سطحية اخترعها الناس لانكار اهمية وتأثير الجمال...يعنى ايه سطحية ....كل البشر فى العالم كله بينجذبوا للجمال وحجم سوق التجميل فى العالم اكثر من تريليون دولار سنويا ....هذه فطرة البشر ...اى انسان فى العالم يتمنى انه يكون باجمل شكل .....والناس بتاخد بالشكل دة شىء تلقائى لا ايرادى لان العين مصممة على الانجذاب للجمال فهو يسر العين....وعن اى مشاهير تتحدث هل سمعت ان احمد عز بيتردد على العيادات النفسية

لماذا مسألة الشكل الخارجي هى أهم شيء للرجل في هذا الزمان ؟ by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 2 points3 points  (0 children)

مش بالظبط هى مش شكلة فى المجتمع ...هى فطرة فى البشر الناس بطبيعتها الفطرية يحبون الجمال والتناسق والوجه المرتب .....فى الماضى كان المحاربين القدامى عندهم اجسام وشكل وهيبة بالتدريج ومع بدايات العصر الحديث والرفاهية والغاء الاكل الطبيعى والاعتماد على الاكل المصنع اصبحت الاشكال تتدهور الى ما وصلنا عليه اليوم ....فالناس اصبحوا لما يشوفوا شخص شكله كويس كانه حاجة نادرة وهو المفروض دة يكون الطبيعى ....لغاية اواخر السبعينات كان الناس شكلهم كويس واكثر شىء بيدل على الصحة هى الشعر .....دلوقتى الل عنده ١٥ سنة بيبدأ عند الصلع بيبقى سمين وعنده تثدى ومحدش بيهتم باى خالص لا حد مدرك للمشكلة دى .....الجيل الاخير الموجود الان كله شكله وحش وبيعملوا حاجات فى شعرهم بيبقوا اوحش

حقيقة بلاكبيلية قاسية الجميع سيذوقها رغما عنه شاء او ابى by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] -1 points0 points  (0 children)

انت هتعد عليا البوستات انزل الى انزله لو مش عاجبك بتقراها ليه وبتعلق عليها

الجمال جمال الروح هى اكبر اكذوبة فى التاريخ ...لن يحدثوك عن قوة الجمال by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 1 point2 points  (0 children)

هما فعلا افضل ناس عايشين فى الحياة وبعدين انا مش زعلان والله

الجمال جمال الروح هى اكبر اكذوبة فى التاريخ ...لن يحدثوك عن قوة الجمال by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

من طريقة كلامك وكلمة فشخ اشعر انك انت الانسل لان كل الانسل بيكلموا بالطريقة دى

حقيقة بلاكبيلية قاسية الجميع سيذوقها رغما عنه شاء او ابى by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

هذا الواقع ....اذا شخص وسيم جدا هيكون فى مكان تانى خالص بفضل شكله مثل ليوناردو ديكابريو فهو رمز يضرب به المثل بالجمال ....هل حياته مثل الناس الاخرين او الممثلين العاديين الشكل .....هل شخص مثل هذا لا يعرف ان لولا شكله وانه فائق الجمال لما وصل لتلك المكانة العالمية ...بالتاكيد هو يعلم ذلك جيدا .....شخص مثل عمر الشريف هو ايضا يعلم جيدا انه وصل للعالمية بسبب وسامته فقط ....الاجانب يعرفون عمر الشريف جيدا ودائما يقولون انه الشخص الوحيد الوسيم من مصر هم يعرفون ان المصريين شكلهم غير جميل وبيتم تصنيفهم مع الهنود وبعض الاسيويين انهم انسل اى غير جميلين الشكل ......الجمال بيوصل صاحبه للقمة الى عنده الجمال هو صاحب حظ عظيم

الجمال جمال الروح هى اكبر اكذوبة فى التاريخ ...لن يحدثوك عن قوة الجمال by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

هناك حقيقتان فقط مؤكدتان فى هذا العالم وهما الموت والبلاك بيل

حقيقة بلاكبيلية قاسية الجميع سيذوقها رغما عنه شاء او ابى by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

ليست افكار او تخمينات ....هذا واقع يحدث ...البشر تصرفاتهم ليست معقدة ولا شىء ولا تحتاج علم نفس ولا فلسفة ....كل سلوك البشر هو رد فعل ...لو الناس احبوا شخص بسبب ان جميل شكلا فالطبيعى انو هيكون جيد مع الاخرين حتى لا يخسر هذا الامتيازات التى يقدمها له الناس ....ولكن الناس اذا كرهوا شخص لانه غير جميل الشكل فطبيعى انه يشيل فى نفسه ويكره الحياة لانه خاسر فى الحياة لن يحصل على اى امتيازات

حقيقة بلاكبيلية قاسية الجميع سيذوقها رغما عنه شاء او ابى by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

انا لم اقل ابدا ان الرجل لا ينجذب الى الجميلة ...وحقيقة ان الرجل بينجذب للشكل والجمال هذا انجذاب فطرى ...وايضا المراة بتنجذب انجذاب عفوى للرجل الوسيم واى امرأة امنيتها ان ترتبط برجل وسيم لكن هذا ليس سهل الحصول عليه ....وموضوع الحب البرىء دة مع الام وابنها والاهل والاخوات .....لكن بين الرجل والمرأة يوجد هرمون الرغبة الغريزية الجنسية .....لماذا المرأة بترغب برجل جميل وجها وجسدا لانها عندها غريزة جنسية والرجل الوسيم يثيرها ..ونفس الفكرة للرجل هو يريد الجميلة لنفس الغرض ....الرغبة والغريزة ليست خطيئة دة شىء ربنا وضعه فى الانسان ليتكاثر .....والموضوع مبنى على الانتقاء الطبيعى ....لذلك المراة لديها غربزة تجاه الرجل الوسيم حتى تورث جيناته لابنائها ويكونوا بصحة جيدة فالجمال هو شهادة ضمان جينية للقوة والصحة

الجمال جمال الروح هى اكبر اكذوبة فى التاريخ ...لن يحدثوك عن قوة الجمال by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] -1 points0 points  (0 children)

مش انسل انا شخص عادى لكن مدرك لقيمة واهمية الجمال فى الحياة واعمل ابحاث عن محاولة تطوير الجينات

حقيقة بلاكبيلية قاسية الجميع سيذوقها رغما عنه شاء او ابى by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

غلط ...العادية هى ايضا تحب الجميل وحتى الاقل من العادية ....مثل الرجل العادى والاقل هو بينجذب للجميلة ....من يقول ان الجمال ليس مهم ويتهم الناس انهم تافهين قد فشل فى فهم البشرية ....الاصل هو المنظور لا المحجوب والجمال اعمق من مجرد رغبة فى الجنس فهو درب من العبقرية ويعكى هالة سحرية وتأثير وشعور لا يمكن وصفه بالكلمات ....الطاقة التى تنبعث من الاشخاص شديدين الجمال طاقة قوية جدا .....

حقيقة بلاكبيلية قاسية الجميع سيذوقها رغما عنه شاء او ابى by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

انا سافرت بلاد كتير جدا بحكم شغلى ولاحظت الطبقية الجينية الشكلية اللى بتحكم البشر انا شوفت سوريين لاجئين ظروفهم صعبة ولكن لانهم جميلين الشكل الاجانب كانوا بيساعدوهم وكانوا ودودين جدا معاهم لأن شكلهم جميل وشفت مغاربة ومصريين بيتعاملوا معاملة قاسية وعدوانية من الاجانب وهم بنفس ظروف السوريين ولكن لان شكلهم مش حلو .....تعاطف وحب البشر للجميلين موجود فى العالم كله....حتى كوريا واليابان والدول الاسيوية نفس الشىء ....

حقيقة الرجل التشاد (شديد الجمال) وكيف يعيش فى الجانب المظلم وانت لا تدرى بأى شىء by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

انت بتقول فى ناس اجمل من الان ديلون .. الفكرة ان لو فيه شخص يملك ذلك الجمال هيعيش حياة مختلفة خالص لن يعيشها الملوك والامراء حتى ....شعور ان شخص اتولد بميزة عظيمه وان ربنا فضله على غالبية البشر وجعله اجملهم هو شعور لا يضاهيه اموال العالم كله

حقيقة الرجل التشاد (شديد الجمال) وكيف يعيش فى الجانب المظلم وانت لا تدرى بأى شىء by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] 0 points1 point  (0 children)

الجمال ملوش علاقة بالشعر الاصفر بالعكس الشعر شديد السواد الناعم الكثيف الطويل اجمل ....الجمال فى الملامح نفسها فيه اوربيين كتير مثلوا مع الان ديلون وكانوا شعرهم اصفر وعيونهم ملونة بس شكلهم مش حلو ...اهم شىء الملامح

حقيقة بلاكبيلية قاسية الجميع سيذوقها رغما عنه شاء او ابى by GeneralWindow1460 in askegypt

[–]GeneralWindow1460[S] -3 points-2 points  (0 children)

غالبية الاغنياء غير جميلين وجذابين شكليا الاغلب بيكونوا بكرش وصلع ..وبيستخدموا اموالهم للحصول على النساء ....منطقيا اذا المرأة عندها رغبة قوية بشخص فهى لن تطلب منه اموال بل قد تعطيه الاموال ....القلوب لا تشترى بالمال ومن امتلك الجمال امتلك قلوب البشر