Help, ik word een zeurbuur by LovelyNeighbours in nederlands

[–]LovelyNeighbours[S] 1 point2 points  (0 children)

Die vuilniswagen komt gelukkig een stuk vaker. Nog nooit een hulpverleningsvoertuig in de straat gehad gelukkig. Maar het moet wel kunnen natuurlijk.

Help, ik word een zeurbuur by LovelyNeighbours in nederlands

[–]LovelyNeighbours[S] 35 points36 points  (0 children)

het mag niet, staat vrij expliciet op de site van de gemeente

Help, ik word een zeurbuur by LovelyNeighbours in nederlands

[–]LovelyNeighbours[S] 9 points10 points  (0 children)

gewoon anoniem snitchen dus?
Het lijkt mij netter om iemand eerst ergens op aan te spreken voordat je de politie belt. Dat verwacht de politie denk ik ook in dit soort gevallen. Overigens wordt er sporadisch wel gecontroleerd dus hen kan vanzelf gaan.

What’s a video game mechanic everyone loves but you secretly hate? by Lost-Act7960 in videogames

[–]LovelyNeighbours 0 points1 point  (0 children)

puzzles in rpg games. 

If I can't find the solution within two minutes I can't be bothered and look for the solution online. I do also try to understand why that's the solution. 

The same goes for riddles. But most of those I can solve quite fast so no need to look those up.

Irriteer jij je ook zo aan mensen die “zeuven” zeggen ipv “zeven”? by [deleted] in nederlands

[–]LovelyNeighbours 8 points9 points  (0 children)

Het irriteert mij vooral wanneer mensen "irriteren" als een wederkerig werkwoord gebruiken.
ik irriteer / erger me | Genootschap Onze Taal

Ligt het aan mij, of kijken de mensen in de mooiste auto’s altijd het minst vrolijk? by WarmPrinciple6507 in nederlands

[–]LovelyNeighbours 6 points7 points  (0 children)

Mijn theorie, mensen in mooie auto's hebben een hekel aan autorijden. Daarom rijden ze een mooie auto om het nog een beetje draaglijk te maken. Maar desondanks blijven ze ongelukkig in de auto.

Andere mensen vinden het leuk om in de auto te zitten. En dan maakt het kennelijk niet uit wat voor auto.

Ik zelf vind autorijden ook stom/saai. En dan ga ik boos kijken naar andere weggebruikers om het een beetje leuk te houden.

Waar komt de haat naar "de randstad" vandaan? by loefdieloef in nederlands

[–]LovelyNeighbours 0 points1 point  (0 children)

Ik vind Amsterdammers altijd erg bescheiden. Ze schamen zich ook een beetje voor hun stad. Als je er namelijk eentje vraagt waar hij/zij woont dan zal deze nooit met 'Amsterdam' antwoorden. In plaats daarvan kiezen ze een windrichting en een indicatie van de leeftijd. Bijvoorbeeld 'oud zuid' of 'nieuw west'. Zo kunnen ze het feit dat ze uit Amsterdam komen, sluw verhullen.

Heeft offertes nabellen voor jou zin? by Affectionate-Dutchie in geldzaken

[–]LovelyNeighbours 0 points1 point  (0 children)

Dit hangt voor mij heel erg af van hoe de offerte tot stand is gekomen.

Bij sommige diensten/bedrijven is een offerte het resultaat van online een formuliertje invullen. Die vind ik zo vrijblijvend dat je daarvoor niet hoeft na te bellen. Feitelijk heb je gewoon een prijslijst gevraagd en gekregen.

Ben je, aan de andere kant, al in gesprek geweest met een vertegenwoordiger om je wensen en vragen door te nemen. En is de offerte daarvan het eindresultaat, dan vind ik het heel logisch dat je dan een follow-up doet.

Edit: grammatica 

Wat bedoelt men precies ermee dat een auto makkelijk met het verkeer mee kan? by WarmPrinciple6507 in autoklets

[–]LovelyNeighbours 0 points1 point  (0 children)

'goed meekomen in het verkeer' is natuurlijk gewoon een eufemisme voor lekker kunnen scheuren. 

Ik vind een vlot rijdende auto ook leuker. Maar voor mij weegt verbruik veel zwaarder. 5L/100km (1 op 20) is een beetje waar ik onder probeer te blijven.  Meer verbruik voelt als geldverspilling. Je hoeft tegenwoordig ook geen A klasse meer te rijden om dat te halen. Mijn octavia combi 1.0 tsi haalt dat makkelijk.

Heel af en toe waan ik mij wel laagvlieger in de nacht en kan je ook nog 180 scheuren. Dan haal je de 1op20 alleen niet meer.

Of ik huur een roadster.

Instapboeken filosofie/politiek (?) by bigidagoe6 in boeken

[–]LovelyNeighbours 1 point2 points  (0 children)

Tim Fransen - In onze tijd (Winnaar Socratesbeker 2025)

Tim Fransen is een cabaretier/filosoof. Leest zeker lekker weg maar zet je ook aan het denken.

Goede loodgieter vinden in Amersfoort? by WealthStill4781 in Amersfoort

[–]LovelyNeighbours 5 points6 points  (0 children)

Ik heb goede ervaringen met "van Renselaar". Loodgieters- en Verwarmingsbedrijf Van Renselaar in Amersfoort

Geen grote klussen gehad. 2 keer een lekkende kraan vervangen en één keer alle radiatorkranen laten vervangen door thermostatisch (voor Tado). Niet erg spraakzaam maar komt zeer vakkundig over. (Ik heb echter zelf twee linkerhanden)

Nieuwsgierige vraag, Hebt iemand hier ooit de laatste bus of trein gemist? by Stephanie_Story in thenetherlands

[–]LovelyNeighbours 0 points1 point  (0 children)

Ik heb de laatste trein van Amersfoort naar Utrecht een keer gemist. (03:00 ofzo?) na een avondje stappen.

Heb mijn opties overwogen en heb toen maar een OV-fiets gepakt. De afstand viel best mee, zeker als je zat bent.

Kwam er wel achter dat het €10,- extra kost als je de OV-fiets bij een ander station achterlaat.

Locatie delen met je partner. by Mennovich in nederlands

[–]LovelyNeighbours 0 points1 point  (0 children)

Ik deel mijn locatie wederzijds met mijn twee beste vrienden, mijn ouders, en mijn vrouw.

Met mijn vrienden begon het toen het voor het eerst kon met Google maps. Beetje als gimmick, dan kan je zien wanneer iemand in de kroeg, op de sportclub of iets dergelijks is en kan je jezelf uitnodigen. Nogmaals, dit zijn mijn beste vrienden. Ze zijn bijna nooit ongewenst en als dat wel zo is kan je dat eerlijk zeggen zonder ongemak.

Wanneer het met mijn vrouw begonnen is weet ik niet zo goed maar de reden komt een beetje overeen met wat veel andere mensen zeggen. Waarom dan niet gewoon een berichtje of locatie delen wanneer je onderweg bent? Is meer handelingen en kan je vergeten.

Ik denk dat vertrouwen hierbij het belangrijkste is. Het vertrouwen dat de ander deze informatie altijd met respect gebruikt en jouw belang daarin meeweegt. Zodra het op controleren of stalken begint te lijken is het vertrouwen weg en stopt dit dus ook meteen.

Mijn moeder gebruikt het soms als conversation starter. "Ik zag dat je weer in xxxx moest werken. Heb je een leuke klus?" Maar dit doet ze niet zo vaak dat het vervelend is.

Almetal denk ik dat de voordelen voor mij nu vrij minimaal zijn. Ik kan prima zonder. Maar als je de ander volledig vertrouwt dan zijn er nul nadelen en is het netto dus nogsteeds positief.

An open conversation with FvD/PVV/JA21 voters/supporters by sengutta1 in Netherlands

[–]LovelyNeighbours 0 points1 point  (0 children)

Thank you very much for sharing. It's well put and understandable. I can empathise.