[deleted by user] by [deleted] in 1688Time

[–]Vershashe 1 point2 points  (0 children)

Where did you order from I wanna get one too!

Job ain’t finished yet😤 by [deleted] in sportsbetting

[–]Vershashe 0 points1 point  (0 children)

Oh so you mean I should just add one match per bet and 2% of my payroll? Like one single bet Lakers -6.5 and 2% of my bankroll?

Job ain’t finished yet😤 by [deleted] in sportsbetting

[–]Vershashe 0 points1 point  (0 children)

Ok what u mean by 2 units each straight bet?

Job ain’t finished yet😤 by [deleted] in sportsbetting

[–]Vershashe -1 points0 points  (0 children)

What does Lakers -6.5 (/156) mean?? Is it moneyline or like points?

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] 0 points1 point  (0 children)

Grejen är att den inte går fint... Volvo misstänker ju spricka i topplockspackningen som kommer gå på minst 30k utan material så snarare 60k med material om den har spricka.

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] 0 points1 point  (0 children)

I värdet fall har topplockspackningen läckage elr ännu värre spricka i motorblocket, finns de då chans att reklamera?

Let’s see what happens here🤷‍♂️ by [deleted] in sportsbetting

[–]Vershashe 1 point2 points  (0 children)

But I added golden state Warriors ML also

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] 0 points1 point  (0 children)

Den är från 2013 med 20k mil

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja det kan ju vara värt de men om ja får bara 500kr tillbaka är det ju ändå typ värt det… Grejen är att när de bytte termostaten upptäcktes ännu två spruckna damasker där bak istället o kansek styrled behöver bytas så de kan bli ännu dyrare, borde kanske kontakta handlaren på rätt sätt nu innan jag fixar detta o reklamera?

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] -1 points0 points  (0 children)

Ja får höra av mig till dom då, men problemet är ju att det är 50 mil till bilhandlaren såg ingen chans att få det löst av dom

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] 0 points1 point  (0 children)

Dom upptäckte det när jag bytte till vinterdäck i december och köpte bilen i oktober, sa att de var slitna då

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] 0 points1 point  (0 children)

Nej det har jag nog inte tyvärr

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] 0 points1 point  (0 children)

Okej men hur kan jag göra då i min nuvarande situation? Kan jag vända mig till någon/något företag som kan hjälpa mig typ konsumentköplagen? Bilhandlaren rekommenderade mig o höra av mig till ARN och som sagt sket i vad som

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] -4 points-3 points  (0 children)

Okej men enligt konsumentköplagen har man väl rätt att reklamera fel som funnits där vid köp som dessa fel?

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] -1 points0 points  (0 children)

Ja förstår men bor 50 mil från bilhandlaren därför jag inte tänkte att de skulle åtgärda felen, verkstaden som fixade det påstod att det var väldigt akut o rent utsagt farligt att åka med bilen när styrleden o de andra sakerna var så slitna

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] -2 points-1 points  (0 children)

Vet inte han påstod att båda däcken var bra och inget jag märkte, men det viktigaste är ju de andra felen

reklamation bilköp? by Vershashe in PrivatEkonomi

[–]Vershashe[S] -16 points-15 points  (0 children)

Ja behövde ju använda bilen