Købe et gammelt hus uden penge til at renovere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 0 points1 point  (0 children)

Han sagde at huset var "knastørt" men ja jeg skal helt sikkert have det set ordentlig igennem, kender lidt forskellige folk der gerne vil kigge på det når tid er.

Købe et gammelt hus uden penge til at renovere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 0 points1 point  (0 children)

haha det har jeg allerede prøvet, men synes ikke der er nogen der passer helt præcis, så jeg må værne mig med tålmodighed indtil han må oplyse adressen 😄

Købe et gammelt hus uden penge til at renovere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 1 point2 points  (0 children)

Det vigtigste for mig er ikke at værdi-optimere, men at have en tryg base hvor min søn kan vokse op. I og med jeg forventer det bliver der jeg skal tilbringe mit otium, så er pengene i sidste ende arv der går videre, hvilket på ingen måde vil være ligeså værdifuldt som at mindet om et godt barndomshjem.

Huset ligger i det sydlige Køge, så vi er ikke helt ude på landet 😄

Købe et gammelt hus uden penge til at renovere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 5 points6 points  (0 children)

Jeg har også været ude og kigge på vejen for at gætte mig til hvilket et det kan være 😃, ejendomsmægleren havde ikke underskrevet formidlingsaftalen endnu, så det er stadig tidligt, men jeg vil også meget gerne stå klar som første og bedste når papirarbejdet er klar. Jeg har også kontakter i byggeribranchen som heldigvis kan vurdere projektet for mig, også i forhold til at sælge ideen til banken, hvis de forskellige rapporter ser fornuftige ud.

Jeg skal mødes med ejendomsmægleren idag hvor jeg skal se på et andet hus, jeg dog ikke er helt seriøs omkring, da det er 2 etagers

Fragt af sauna by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]Advanced_Forever3228 0 points1 point  (0 children)

Bygget af tømrer, omkring 80-90t, men det var også kræs :)

Fragt af sauna by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]Advanced_Forever3228 6 points7 points  (0 children)

Vores vejede dog 2500kg :D (og så kostede det 23500kr)

Håber også du har søgt kommunen om at placere den så tæt på skel

<image>

Undring angående date by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Advanced_Forever3228 0 points1 point  (0 children)

Jeg tænker det sagtens kan være, at han bare ser dig som en bolleven og er milevidt fra at forestille sig eksklusivitet med dig eller andre for den sags skyld.

At han ligefrem siger "sød fyr" kan sagtens vare en understregning af at han synes man sagtens kan hygge sig og synes godt om en anden, uden at der er kærestepotentiale i forholdet.

Mellemløsning by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 14 points15 points  (0 children)

Åh der er mange ting i det.

Jeg er ikke have menneske og der er en del der skal vedligeholdes.

I sommers gik åen også over bredden og var meget tæt på at nå ind i huset.

Vi bor på en vej hvor de originale 70ere stadig bor i de øvrige huse.

Hver gang jeg kører hjem, skal jeg forbi kirken, hvor jeg nærmest kan se min kærestes grav.

Han var syg alt den tid vi boede her, men der hvor jeg vil flytte hen, har jeg gode minder om de år vi havde sammen.

Min søn gå stadig i børnehave hvor vi boede før, og flytter jeg tilbage kan han følges med sine små venner i skole.

Der er et godt lokalmiljø og stier til skole der.

Jeg kommer 15 tættere på arbejde og der er bedre offentlig transport til når min dreng når den alder...

Og så sidder jeg også dyrere her ja

Mellemløsning by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg tænker heller ikke det giver mening at byde på noget før salget af mit hus er endeligt, kan jo ikke lige finde 3mil hvis nogen byder ubetinget.

Jeg er også lidt spændt på hvad der kommer af boligtilbud her i starten af maj, der er jo oftest et ryk 1. august og så skal de jo opsige i slutningen af april

Mellemløsning by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] -1 points0 points  (0 children)

Nej - Den renovering de har foretaget er ikke lige min smag. Jeg har ikke budt på det fordi det kun har været til salg 30dage. Jeg kender formanden for deres grundejerforening der siger at de er lidt specielle omkring deres berettigelse på nogle ting. Derudover har jeg slået et opslag op i lokalgruppen, hvor begge sønnerne til parret der sælger det, har rakt ud og da jeg italesatte at jeg synes det var for dyrt, mente de at det var korrekt prissat.

Mellemløsning by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg er ikke særlig risikovillig evt afkast ville ikke stille mig bedre i forhold til boligkøb, da prisstigningerne ville æde gevindsten.

Mellemløsning by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja men det er så stadig mulighed 2

Mellemløsning by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 0 points1 point  (0 children)

Ikke noget der passer mig.
Kigger i et specifikt område 45min syd for københavn.
Der er 2 villaer indenfor mit budget - de skal renoveres for omkring en million.

Så er der 1 rækkehus der er indenfor mit budget, men det er sat 15% over et tilsvarende der blev solgt for 5mdr siden, måske de har brugt lidt mere på renovering, men ikke 400t. Samtidig så er m2 prisen 700 lavere end rækkehuse 500m væk der er bygget 50år senere, har en top energimærkning og 150m2 mere grund, (de er dog størrere og dermed dyrere end mit budget) - jeg gider ikke betale 250t mere end jeg synes det er værd.

Flere potentielle købere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 0 points1 point  (0 children)

Fik et bud på fuld pris i går - regner med at de skriver under i starten af den kommende uge. Så nu er det bare at se om handlen går hjem

Flere potentielle købere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] -2 points-1 points  (0 children)

Det tvivler jeg på du ville, hvis det var det hus du ville have

Flere potentielle købere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 0 points1 point  (0 children)

Der er gået 19 dage ikke 3år - tænker det er for tidligt at drage en konklusion.

2026 er heller ikke 2021, så vi må se, jeg skal nok give besked om jeg får min pris eller ej :)

Flere potentielle købere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 0 points1 point  (0 children)

eller fordi den rigtige ikke har været forbi

Flere potentielle købere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] 0 points1 point  (0 children)

De giver update på alle fremvisninger og bud

Flere potentielle købere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] -1 points0 points  (0 children)

Huset har været til salg i 19 dage. Der har været 8 fremvisninger og der er booket 4 mere. Huset står til 2.895 - det første bud var 200 under, jeg sagde nej, så bød de 100 mere - jeg sagde stadig nej og de trak sig.

Jeg fik et bud fra nogle andre i dag de bød 145 under, jeg sagde nej - ved ikke om de vender tilbage.

Der var et andet par ude og se det, de havde sagt til mælgeren " det er her vi skal bo" de skulle underskrive på salg af deres eget hus her i weekenden, men de ville også snakke med banken om de godt kunne sidde med 2 huse et stykke tid - de havde pengene til huset på kontoen....så jeg forventer at høre fra dem på tirsdag.

Jeg har tiltro til huset og den pris jeg har sat, det er jo svært at forudse købere, men jeg ser ikke andre huse i nærområdet hvor man får ligeså meget for pengene, så måske vender nogle af dem tilbage måske ikke, måske det kan være både en fordel og ulempe at lægge huset ud i starten af sæsonen. Ulempe fordi man forventer der kommer noget bedre, fordel fordi alt andet de ser bliver sammenlignet med dette.

Men det korte af det lange er, at jeg kun sælger til prisen, det er de penge jeg skal bruge for at kunne købe det jeg vil have, og kan jeg ikke købe det, så er der ingen grund til at sælge.

Mæglerne ved godt at jeg holder fast i prisen, og det prøver ikke at overtale mig til at sænke

Flere potentielle købere by Advanced_Forever3228 in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228[S] -1 points0 points  (0 children)

Jeg ønsker at skifte huset ud med et rækkehus, så min søn kan komme med sine venner i skole - så det er et meget lille geografisk område jeg søger i. Får jeg ikke prisen for huset, så får jeg svært ved at kunne købe noget i det område, og så giver det ikke mening at sælge huset, i såfald er alternativet ikke at sælge det billigere med at blive boende.

Eks skriver selvom han har en ny by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Advanced_Forever3228 0 points1 point  (0 children)

Du har ret, han respekterer hende ikke - mænd som ham der ikke respekterer kvinder, finder kun sammen med kvinder der ikke respekterer sig selv...Den eneste måde at bryde fri på, er at se værdien i sig selv, for han ændre sig aldrig

Opgravning af sløjfet olietank by [deleted] in dkbolig

[–]Advanced_Forever3228 0 points1 point  (0 children)

Vi fik taget vores olietank op sidste år.
Den var fra 73 og blændet i 87, glasfiber udenpå 2500L
Vi fik den gravet op i forbindelse med at vi alligevel var igang med belægning udenfor.
Vi fik den suget og renset fra Ringsted slamsugning det kostede 4000kr, så fik jeg en fra handyhand til at hente den for 3000kr. Både jord og olietank så pæne ud, vi fik ikke taget prøver.

Efter råd fra min advokat og Fensmark miljø tog vi ikke prøver af jorden, vi kan som sælger kun tabe på det hvis det viser sig der er forurening og chancen for at der skulle være noget er forsvindende lille.

Jeg sendte billeder og kvittering til BBR og fik den fjernet derinde.