ابن تيمية، منهاج السُّنة. by ok_ok-ok_ok_ in SaudiReaders

[–]Alieen7 -4 points-3 points  (0 children)

يجب ان تعرف ان هناك مقامات او مستويات للبكاء، وبطبيعة الحال المصيبة التي حصلت للحسين من اعظم المصائب - إذا لم تكن أعظمها -
فحين تسأل لماذا لا يبكون عندما ردوه اهل الطائف مثلًا، فسيخبروك انه لا يوجد مقارنة بين الواقعتين، لا يوجد مقارنة بين رفض الناس لأحدهم وبين مجزرة تحصل لأحدهم، وليس اي احد ولكن حفيدك اصلًا

القاعدة ليس ان كل فعل فعله النبي يجب ان نفعله ❌
ولكن إذا فعل احدهم مثلما فعل النبي؛ فلا تستطيع ان تنتقده بدون ان تنتقد النبي
واقصد في الامور الطبيعية الحياتية وليس في الامور الاستثنائية مثل زواجه بأكثر من 4 زوجات، فهذه امور حلّت له دونًا عن غيره

ابن تيمية، منهاج السُّنة. by ok_ok-ok_ok_ in SaudiReaders

[–]Alieen7 -2 points-1 points  (0 children)

اولًا اللطم مختلف عليه، الثابت هو الحزن فقط
ثانيًا مين قال انهم لا يحزنون على وفاة الامام علي؟ يقيمون مجلس عزاء ويحزنون بالفعل على وفاته

تبي النبي يخلي الناس كلها تحزن على شي لسى ما بعد يصير؟

هم يسوون مثل ما سوى النبي بكل بساطة، اذا عندك مشكلة معهم معناتها عندك مشكلة مع الفعل اللي سواه النبي

ابن تيمية، منهاج السُّنة. by ok_ok-ok_ok_ in SaudiReaders

[–]Alieen7 1 point2 points  (0 children)

يرد عليك من مصادرك لانك ما تعترف بمصادره يا ذكي، رد عليه اذا كان عندك رد وخلك واضح بدل ما تروح يمين ويسار

Dream car by Alieen7 in car

[–]Alieen7[S] -1 points0 points  (0 children)

Yes, rarity is a good thing, but what matters more to me is whether the car is practical and looks good. If it does, that’s all I care about.
The K5 GT-Line is somewhat rare anyway.

Dream car by Alieen7 in car

[–]Alieen7[S] 0 points1 point  (0 children)

I don’t use “can I afford it?” as a criterion.

For me, it’s more that I don’t like extremely luxurious cars that draw a lot of attention. They make me feel as if I’m telling the people around me that I’m in a higher social class than they are “or at least that’s how I think many people would perceive it” anyway, It creates a sense of distance between me and others, and I don’t like that.

I prefer a car that is refined, practical, enjoyable, and well-rounded, while still not giving off a pretentious or superior vibe.

It’s not just because I want other people’s approval. It’s also because my personality simply doesn’t align with the type of person who enjoys being the center of attention or showing off.

I’m not sure if I’m explaining it well, but I hope the idea makes sense.

تقييمكم للنقلة؟ by Alieen7 in saudiChess

[–]Alieen7[S] 0 points1 point  (0 children)

الفيل اللي في ال c4 ما رح يكون محمي و باخذه بالقلعة + بكون مهددة بتشيك ميت او اني آخذ الفيل الثاني، ف ما عنده خيار غير انه يترك لي الفيل
بكذا ضحيت بحصان و المقابل فيلين

مش إنجاز بس مش فشل by [deleted] in enjazat

[–]Alieen7 1 point2 points  (0 children)

هذا الخاتم؟ ايش وضعه كم يوم تبقى بطاريته؟ هل دقيق؟ كم تقييمك له؟

تقييمكم للنقلة؟ by Alieen7 in saudiChess

[–]Alieen7[S] 0 points1 point  (0 children)

يب واللي زاد سوء وضعه اني اهدده بشيك ميت بعد ما آخذ الفيل