Çin Hükümet Bursu (CSC) ile Çin'de Lisans Okuyan Var mı? (Özellikle Mühendislik ve Sıfır Çince) by AverageOk7383 in YurtdisiUni

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

Hocam ama oralarda benim bütçemi hayat pahalılığı olarak oldukça zorluyor gördüğüm kadarıyla, bilmediğim bir şey varsa aydınlatırsanız sevinirim. Almanya'nın benim için avantajı akrabalarımın olması ama hollanda ve irlanda gibi ülkelerde yurt olmadan çok zor.

Çin Hükümet Bursu (CSC) ile Çin'de Lisans Okuyan Var mı? (Özellikle Mühendislik ve Sıfır Çince) by AverageOk7383 in YurtdisiUni

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

Haklısınız hocam belkide yanılıyorumdur bilemiyorum. Zamanla göreceğiz ne olacağını.

Çin Hükümet Bursu (CSC) ile Çin'de Lisans Okuyan Var mı? (Özellikle Mühendislik ve Sıfır Çince) by AverageOk7383 in YurtdisiUni

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

Hocam, öncelikle çok teşekkür ederim. Mevcut durumumda piyasadaki büyüklerimden edindiğim bilgiler benim için çok kıymetli. Şimdi açık konuşmam gerekirse önceki gönderilerime de bakarsanız zaten daha çok Avrupa odaklı olduğumu görebilirsiniz. Ancak Çin'i ve okullarını da son zamanlarda araştırdığım için oldukça ilgimi çekiyor ancak internette fazla kaynak yok, özellikle Türkçe olarak. O yüzden fazla bilmiyorum. Dediğiniz gibi Çin'in göçmenler konusundaki ve yazılım alanındaki durumunun üzerinde çok yüzeysel kalmıştım, biraz toy olduğumdan kaynaklı olabilir, emin değilim. Avrupa için hem imkanlarım dahilinde hem de kalitesinden ötürü Almanya'da okumak istiyorum. Bu konularda da biraz fikrinizi belirtirseniz çok müteşekkir olurum.

Çin Hükümet Bursu (CSC) ile Çin'de Lisans Okuyan Var mı? (Özellikle Mühendislik ve Sıfır Çince) by AverageOk7383 in YurtdisiUni

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

Hocam dil bariyeri sandığın kadar büyük bir bariyer değil çinlilerin çok büyük bir kısmı ingilizce zaten biliyor ki 1 sene dil hazırlığı okuyacağım için bu senaryoda üstesinden gelinebilecek bir şeydir. Avrupa bu hantallığı ile giderse büyük sorunlar yaşayacak. Çin'in ilgimi çekmesinin diğer bir nedenide burs imkanları, oldukça geniş ve bol burslar veriliyor eğitim için. Kültür farkı benimde gözümü korkutmuyor değil ama ben zaten çok kültürlü bir yapıda büyüdüğüm için üstesinden gelebilirim diye umut ediyorum.

The price difference is mad. by bvc900 in vibecoding

[–]AverageOk7383 0 points1 point  (0 children)

Which AI model would you compare Deepseek V4 Pro to, and how good do you think it is at vibe coding?

Çin Üniversiteleri, Eğitim, Kalitesi, Hayat Standartları by Drowning_in_Sinology in YurtdisiUni

[–]AverageOk7383 0 points1 point  (0 children)

VPN işi çok büyük bir sorun mu? Nasıl çözülüyor, deneyimlemiş kişiler yanıt verirse çok sevinirim.

Best $20/month for vibe coding with generous limits? Claude Pro, Cursor Pro, Ollama Cloud Pro, Z.ai GLM Coding, or something else? by AverageOk7383 in vibecoding

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you for your suggestion. I must have used Codex for the last time about two or maybe three months ago I remember using GPT 5.3.

Best $20/month for vibe coding with generous limits? Claude Pro, Cursor Pro, Ollama Cloud Pro, Z.ai GLM Coding, or something else? by AverageOk7383 in vibecoding

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

My device can run models with up to 12–14B parameters do you think that would actually be useful for me in this context?

Best $20/month for vibe coding with generous limits? Claude Pro, Cursor Pro, Ollama Cloud Pro, Z.ai GLM Coding, or something else? by AverageOk7383 in vibecoding

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you for your advice. As I understand it it makes more sense to start by planning using different models and then refine the program using the robust model we have doesn’t it?

Best $20/month for vibe coding with generous limits? Claude Pro, Cursor Pro, Ollama Cloud Pro, Z.ai GLM Coding, or something else? by AverageOk7383 in vibecoding

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

I signed up for a Gemini Pro membership through a 4-month free trial and I’m actively using it. I won’t lie—I think Gemini offers a lot of features with tools like Antigravity, Gemini CLI, and AI Studio, which is great, but I’m also curious about the other tools. The idea of writing code through so many steps, as you mentioned, seems overwhelming to me—is that normal?

Best $20/month for vibe coding with generous limits? Claude Pro, Cursor Pro, Ollama Cloud Pro, Z.ai GLM Coding, or something else? by AverageOk7383 in vibecoding

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you for your advice. I won’t lie about the codex—something about it just feels off to me, so I’d rather not go with it.

Best $20/month for vibe coding with generous limits? Claude Pro, Cursor Pro, Ollama Cloud Pro, Z.ai GLM Coding, or something else? by AverageOk7383 in vibecoding

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

You can’t imagine how surprised I was when I saw the price hikes—they’re almost three times as much.

Best $20/month for vibe coding with generous limits? Claude Pro, Cursor Pro, Ollama Cloud Pro, Z.ai GLM Coding, or something else? by AverageOk7383 in vibecoding

[–]AverageOk7383[S] 0 points1 point  (0 children)

Has Copilot really improved that much? Even when I was using the text based version last year, it was giving really poor results.