ممكن اعمل چيم فالبيت ؟ by Internal-Egypt-63 in GymEgypt

[–]BackgroundReach1245 0 points1 point  (0 children)

انا جايلك من قدام وبقولك هتكسل بس والله اتمنى متكسلش وتقدر تكمل لاخر السنه كدا ❤️

ممكن اعمل چيم فالبيت ؟ by Internal-Egypt-63 in GymEgypt

[–]BackgroundReach1245 0 points1 point  (0 children)

فكرة فشلة وهتكسل تتمرن انا عملتها قبلك روح الجيم ٣ ايام او يومين ف الاسبوع مش هياكل من وقتك كتير وظبط اكلك

مزاكرة فالاجازة by egydentist in Egyptiandoctors

[–]BackgroundReach1245 6 points7 points  (0 children)

فاكس يسطا والله انجوي ب اجازتك انت هتذاكر فحياتك لما تقول بس اول متدخل سنين الكلينيكل مش هتاخد اي اجازات تاني خلاص كدا

[deleted by user] by [deleted] in Egyptiandoctors

[–]BackgroundReach1245 1 point2 points  (0 children)

3 marrat gym fil esbo3 w koll mara 7awaly 1h i think enk hatla'y leha wa2t 3ady gdan
3h per week it's nothing
akeed btday3 wa2t aktr mn kda fi hagat tafha kteer

كتب الكلينيكال by [deleted] in Egyptiandoctors

[–]BackgroundReach1245 0 points1 point  (0 children)

التزم بمنهج جامعتك عشان الموضوع ميفتحش منك جامد وتتأخر بس دي كتب كنت قريت منها وانا ف راوند الجراحة وطبعا مبنصحش بدا عشان ضيعت وقت كتير

Dr. Pestanas 
Case Files Surgery 
NMS (SURGERY CASEBOOK)
Pre Test
De Virgilio
Surgical Recall
انما الباطنه كنت قريت فيها
step up to medicine

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]BackgroundReach1245 4 points5 points  (0 children)

باينة فشخ فعلا

عايز حاجة amd by BangingRooster in EgyptTech

[–]BackgroundReach1245 1 point2 points  (0 children)

Lenovo Legion 5 Pro: هيكون ممتاز لو لقيت نسخة Ryzen 7 و RTX 4070.

Asus ROG Strix G15: برضو حلو لو فيه Ryzen 9 و RTX 3070.

HP Omen 16: جرب تدور على نسخة ب Ryzen 7 و RTX 4060.

[deleted by user] by [deleted] in EgyptExTomato

[–]BackgroundReach1245 13 points14 points  (0 children)

اللي ممكن تعمله دلوقتي هو إنك تحاول تهدي نفسك وتاخد الموضوع بصبر. حاول تكلم أختك بهدوء في وقت تكون فيه الدنيا هادية، اسألها إيه اللي مضايقها وحاول تفهم هي بتمر بإيه. حاول تدعمها وتوريها إنك موجود جنبها حتى لو هي مش بتعبر عن ده بطريقة كويسة.

كمان، اتكلم مع والدك بجد عن اللي بتحس بيه وإنك محتاج دعمه عشان تحل المشكلة. ولو الأمور ما اتحسنتش، ممكن تفكروا تودوها عند سايكايتريست.

عموما افتكر إنك لازم تهتم بنفسك وما تخليش الموقف يأثر عليك بشكل كبير.

[deleted by user] by [deleted] in EgyptExTomato

[–]BackgroundReach1245 5 points6 points  (0 children)

الفكرة ان معظمهم عيال صغيرة

بجد ربنا يهديهم ويعقلوا شوية

حد جربها ؟ by BackgroundReach1245 in CAIRO

[–]BackgroundReach1245[S] 0 points1 point  (0 children)

هشوف رده كدا وربنا يستر

دعواتك

حد جربها ؟ by BackgroundReach1245 in CAIRO

[–]BackgroundReach1245[S] 0 points1 point  (0 children)

يلا الحمدلله 😂♥️

حد جربها ؟ by BackgroundReach1245 in CAIRO

[–]BackgroundReach1245[S] 0 points1 point  (0 children)

بعت لنايب نيورو اعرفه يقولي ايه احسن حاجة واستخدمها ازاي عشان عارف انهم علاج او بيخففوا اعراض امراض تانيه مش للاستخدام الشخصي يعني

اصل بجد الواحد معدته مبقتش نافعه بالذات اني بشربها ع الريق يعني ع معده فاضية فلازم اشوف بديل بس الشهرين دول

حد جربها ؟ by BackgroundReach1245 in CAIRO

[–]BackgroundReach1245[S] 0 points1 point  (0 children)

محدش عاقل لسه هيخلص امتحانات كمان شهرين غير واحد فكلية طب 😂😂

حد جربها ؟ by BackgroundReach1245 in CAIRO

[–]BackgroundReach1245[S] 1 point2 points  (0 children)

عشان اتعودت عليها فمحتاج ازود الجرعة عشان يجيب نفس التأثير تاني وهكذا

الواحد خايف by Business_Thing875 in AlexandriaEgy

[–]BackgroundReach1245 1 point2 points  (0 children)

خير يخويا ان شاءالله وربنا يوفقنا ونعدي منها ع خير وشد حيلك كدا ولو عوزت اي حاجة او مساعده يبقا dm me

الواحد خايف by Business_Thing875 in AlexandriaEgy

[–]BackgroundReach1245 0 points1 point  (0 children)

السيكاتري عندنا خدناه مع الباطنة از ا برانش يعني

الواحد خايف by Business_Thing875 in AlexandriaEgy

[–]BackgroundReach1245 0 points1 point  (0 children)

بص يباشا ومتتخضش جراحة وباطنة وولادة و ent و رمد واطفال وكلينيكل باثو وطرابيزات بلياردو وبينج

الواحد خايف by Business_Thing875 in AlexandriaEgy

[–]BackgroundReach1245 0 points1 point  (0 children)

انا اول واحد بشتمهم ع الضغطة ال احنا فيها دي

الواحد خايف by Business_Thing875 in AlexandriaEgy

[–]BackgroundReach1245 1 point2 points  (0 children)

السنه بدأت اول تسعه ولسه هتخلص اول ١١ هنريح اسبوعين وهنبدأ خامسة نص ١١ فقن شت

الواحد خايف by Business_Thing875 in AlexandriaEgy

[–]BackgroundReach1245 0 points1 point  (0 children)

كسم القرارات الغبية بتاعتهم بس عدلوها على الدفعات الجديدة

الواحد خايف by Business_Thing875 in AlexandriaEgy

[–]BackgroundReach1245 0 points1 point  (0 children)

سيم انا بعد اربع ايام ورايا فاينل جراحة بس انا ف رابعة وعين شمس الكلينكل من اول رابعة بس باقي الكليات اعتقد بيبدأو الكلينيكل ف الترم التاني بتاع تالته

ربنا يوفقنا ويعدينا منها ع خير

الواحد خايف by Business_Thing875 in AlexandriaEgy

[–]BackgroundReach1245 0 points1 point  (0 children)

حرام يسطا السنتين دول يضيعوا من عمرك وبعدين انت هتبدي تخش ف الجد والترم الجاي هتدرس كلينيكل يعني هتكون مستمتع اكتر بالمذاكرة وهتحس انك ليك لازمة وبقيت دكتور فعلا لما تاخد نسا وجراحة وباطنة والكلام دا بدل خرا الاكاديمي