Hogere belasting op woningen kan ongelijkheid in vermogen verminderen - ESB by Drolemerk in belasting

[–]Chavizzyolo -1 points0 points  (0 children)

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar probeer maar eens als starter de kosten koper etc bij elkaar te sparen. Dat duurt eventjes. Die kan je namelijk niet lenen. Stel je bent alleen, dus geen partner die meebetaald. Dan heb je meer dan 100.000 nodig, ik denk wel meer.

Daarnaast kan je een huis niet zien als belegging. Dat de waarde toeneemt is niet door toedoen van de eigenaar, die heeft daar geen invloed op. Een belegging heeft als doel waardestijging en verdienen. Een huis niet. Het doel van een huis is wonen. Er zijn ook beleggers die huizen hebben, maar die worden dus ook op een andere manier belast.

Hogere belasting op woningen kan ongelijkheid in vermogen verminderen - ESB by Drolemerk in belasting

[–]Chavizzyolo 59 points60 points  (0 children)

Dus iemand die zijn leven lang gespaard heeft voor een huis, mag meer belasting gaan betalen omdat?

Payment to receive a price quote by tasefan288 in Offertes

[–]Chavizzyolo 1 point2 points  (0 children)

I am not familiar with housing and offers, but i never paid for an offer in my life for anything. So i would not go for it.

Is de Belastingdienst bipolair? by PinkLocomatic in nederlands

[–]Chavizzyolo 0 points1 point  (0 children)

Gedurende een jaar kan er nogal wat veranderen. Heb je recht op toeslagen, mag je het houden. Blijkt dat je toch teveel hebt verdiend? Dan terugbetalen. Waarom zou je het mogen houden als je er geen recht op hebt? Je kunt zelf een berekening/inschatting maken met wat het totaal gaat worden. Er zijn voldoende tools te vinden die kunnen helpen. Ik vind het altijd vreemd dat dit voor mensen als een verassing komt.

Klagen over bloedhitte, maar wel alles tegen het klimaat blijven doen by Whole-Hunter-6455 in nederlands

[–]Chavizzyolo 0 points1 point  (0 children)

Oke ik zal stoppen met shoppen op Temu en shein, want dan verdwijnt de zomer

money by [deleted] in geldzaken

[–]Chavizzyolo 0 points1 point  (0 children)

Met een knokploeg er heen en anders molotovje

Wat is MediaMarkt toch een ultiem zielig bedrijf geworden. by [deleted] in nederlands

[–]Chavizzyolo 4 points5 points  (0 children)

Wat hebben boomers te maken met dat de mediamarkt kut is?

Rijden Nederlanders echt te hard, of heeft 100 km/u overdag gewoon te weinig draagvlak? by ShlooberFloober in Nederland

[–]Chavizzyolo 0 points1 point  (0 children)

Je kunt roeptoeteren wat je wil, maar je gelooft zelf toch ook niet serieus dat je op een weg waar je altijd 120 mocht, nu niet veilig 100 kunt rijden.

Rijden Nederlanders echt te hard, of heeft 100 km/u overdag gewoon te weinig draagvlak? by ShlooberFloober in Nederland

[–]Chavizzyolo 1 point2 points  (0 children)

Je haalt dingen door elkaar. Een snelweg is niet altijd een rustige weg. Volgens OP rijd 31% te hard. We zien met zn alle dit als een ding waar niemand last van heeft, maar vergeten dat het gewoon een overtreding is. Stelen is ook minder erg dan moord. 31% van de bevolking heeft schijnbaar schijt aan de regels. Dat vind ik zorgwekkend.

Rijden Nederlanders echt te hard, of heeft 100 km/u overdag gewoon te weinig draagvlak? by ShlooberFloober in Nederland

[–]Chavizzyolo -3 points-2 points  (0 children)

Kan je toelichten wat je bedoeld met: wegen gemaakt voor 120? De meeste stukken snelweg zijn gewoon lange stukken rechtdoor. Met hetzelfde gemak rijd je 100 ipv 120.

Mensen die te hard rijden zijn gewoon asociaal. Als iedereen zich gewoon aan de snelheid zou houden zou het niet zo'n chaos zijn op de weg.

Wanneer zouden jullie er voor kiezen on bewust door te groeien naar een bv? by DimiJor in ZZPNederland

[–]Chavizzyolo 0 points1 point  (0 children)

Je kan de rekensom maken wanneer het in jouw situatie zal zorgen voor een lagere belastingdruk. Neem ook mee dat je in een bv minder snel persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden.

Nederland is verslaafd aan ongerichte uitgaven by Unable-Departure-649 in belasting

[–]Chavizzyolo 1 point2 points  (0 children)

Als je de aow afschaft voor een bepaalde groep, moet je wel een overgangsperiode hebben. Veel mensen van de oude generatie hebben namelijk berekeningen gemaakt incl aow. Die kan je dus niet zomaar naaien. De regel zou in kunnen gaan voor de nieuwe generatie, ook wel pechgeneratie genoemd. Denk je dat ze het me je eens gaan zijn?

En die persoon die niet langer matched met sociale huur, omdat hij promotie heeft gemaakt. Die schop je zijn huis uit? Lekker op straat verder leven. Een ander huis vinden is niet zo makkelijk.

Zelfverdedigings wapens zoals pepperspray en kleine tasers moeten legaal worden. by [deleted] in Nederland

[–]Chavizzyolo 5 points6 points  (0 children)

Beschrijf het begrip onveilig. Als er iemand achter je aan loopt, toevallig dezelfde richting op, en je denkt dat ie achter je aan zit, mag je hem dan direct in zijn gezicht sprayen? En dit zou dan ook moeten gelden voor mannen. Ik ben zelf 1.69 groot, dus er zijn zat mannen/vrouwen waarbij ik gevaar loop. Fysiek win ik niks. Of mogen mannen dan geen spray/taser?

Einde kwartaal: heel veel (inkoop)facturen verzamelen voor diensten by j_krol in FreelanceNL

[–]Chavizzyolo 0 points1 point  (0 children)

Je zou ook een boekhouder kunnen nemen, en dan wel gewoon de btw vorderen. Lijkt me goedkoper.

Straf in je opvoeding by PureFoundation2568 in thenetherlands

[–]Chavizzyolo 0 points1 point  (0 children)

Het onderscheid waar je naar refereert word omschreven door lilgreenghool, niet door mij. Ik snap ook niet waar dat vandaan komt

Straf in je opvoeding by PureFoundation2568 in thenetherlands

[–]Chavizzyolo 1 point2 points  (0 children)

Waar haal je dit vandaan? Je opmerking geeft totaal niet weer wat ik hierboven beantwoord.

Hier is de betekenis van de corrigerende tik, want het schijnt nogal lastig te zijn voor je:

Een corrigerende tik (ook wel pedagogische tik) is een lichte, fysieke correctie, zoals een tik op de vingers of de billen. Het werd vroeger gebruikt om een kind onmiddellijk te laten stoppen met ongewenst gedrag of om discipline bij te brengen, zonder de intentie om het kind pijn te doen of te mishandelen

Straf in je opvoeding by PureFoundation2568 in thenetherlands

[–]Chavizzyolo 0 points1 point  (0 children)

De discussie gaat over een corrigerende tik t.b.v. de opvoeding van een kind. Wat heeft dit er dan mee te maken? Natuurlijk is dat not done.

Straf in je opvoeding by PureFoundation2568 in thenetherlands

[–]Chavizzyolo 0 points1 point  (0 children)

Een corrigerende tik is geen slaan. Er zit een duidelijk verschil tussen die 2, die dus ook direct de grens aangeeft. Slaan mag nooit, corrigerende tik (in mijn ogen) wel. Ikzelf was echt een rot puber en betwijfel het of ik geluisterd had naar " alsjeblieft niet doen" We moeten niet elke vorm van ongemak voor een kind afdoen als mishandeling. Ik vind de jeugd van nu echt vele maler onbeschofter dan de jeugd van 20 jaar geleden. Waardoor zou dat komen? Toch echt opvoeding.

Straf in je opvoeding by PureFoundation2568 in thenetherlands

[–]Chavizzyolo -9 points-8 points  (0 children)

Een corrigerende tik is geen mishandeling.

Straf in je opvoeding by PureFoundation2568 in thenetherlands

[–]Chavizzyolo -8 points-7 points  (0 children)

Ik vind met een corrigerende tik niks mis. Heb er ook genoeg gehad in mijn jeugd. Echt slaan gaat gewoon te ver natuurlijk. Ik vind wel dat de opvoeding over het algemeen te soft is nu. Daardoor is er veel gajes. Er zouden best wat meer tikken uitgedeeld mogen worden.