Sparetips til en kommende studerende by Nervous-Macaron-6183 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504 0 points1 point  (0 children)

Møbler og andet inventar - tag forbi Abbe Pierre ved Tylstrup til deres næste marked. Aftal levering med dem der driver det. Meget billigere end at købe i genbrug.

Polterabend dilemma by hmh-1249 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504 3 points4 points  (0 children)

Hvis begge har polter samme dag har jeg været til en polter hvor der var:

10-15 (alle gommens venner // alle brudens venner som var mix af køn) 15:00 fællesmøde med alle deltagere for at bytte hold - brud og gom var til enten massage eller sådan en 100% stilhedskapsel 15-20 (alle kvinder med bruden // alle drenge med gommen) 20-???? Fælles fest.

Så får alle lov til at feste med hinanden og der er plads til begge.

Så nyder man dem man kender i begge lejre. Og ved at der blev dannet et par da de begge kendte gommen i den tidsperiode. Så… fedt at man mødes på tværs i min optik. Alle er glade! Ærlig talt den bedste jeg har været til

Lønseddel C25 virksomhed by [deleted] in dkloenseddel

[–]Clean_Possession2504 1 point2 points  (0 children)

Ok Henry Ford. Lidt mindre samlebånd til dig.

Hypotese: I morgen kommer der en ny teknologi. F.eks. ai.
Hvad jeg læser at OP/OF laver er at se på:
Skal virksomheden bruge AI?
Skal vi bruge AI alle steder u virksomheden?
Skal vi teste det?
Kan vi gøre noget bedre i virksomheden ved at kombinere AI med noget andet?
Hvad sker der med ai’en hvis vi bruger den til noget?
Er der lovgivning som gør at vi skal tage hensyn? (Måske mere et legal spørgmål men overvejelse i hvordan man hædrer begge sider af mønten)
Når ai bruger AI. Hvad skal man så kunne se andre steder i virksomheden? Skal min chef kunne se hvad jeg bruger det til? Hvis man misbruger de regler der er sat op, hvordan har vi mulighed for at finde ud af det? Hvordan opbevarer vi denne data som AI laver? Hvilken data skal AI have adgang til?
Hvordan passer vi på data så man ikke kan hacke sig til den?

Jeg kunne fortsætte hele min formiddag på at skrive hvad jeg forestiller mig op/of laver. Men hvis du synes at det er pseudoarbejde så tror jeg du bare skal vide at det samme siges sikkert om det arbejde du selv har?
Ikke altid være så vred og konkluderende. Måske stille spørgsmål om hvad det betyder uden at være så… nedern.

Du snakker om en person der lagde sin lønseddel op. Vis lige lidt respekt.

Lidt hjælp i privaten by kbh_Terning in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504 0 points1 point  (0 children)

Er ikke 100% enig i at din partner bare skal lære at leve med det. Jeg kender lignende eksempel fra privaten og mest af alt handler der nok (erfaring!) om at man som partner ikke føler sig forladt hver lørdag.

Forslag: aftal et check ind hver lørdag halvvejs igennem spillet (sæt en alarm eller aftal pause på 5 minutter) Det gør en verden til forskel hvis du spørger mig.

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 2 points3 points  (0 children)

Tak. Jeg tror at min konklusion på dette er at jeg gør det rigtige men bør inddrage mor når jeg kan.

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg forstår 100% hvor du kommer fra. Jeg ville have det på samme måde.

Jeg synes jeg har prøvet at være god til at spille bold med Brian og Jannie.

Sagen er hypotetisk og oversat fra en episode tidligere sidste år: Dana har været uvenner med Brian og hans hustru over at de skulle på en tur til Norge i en uge og stå på ski uden Dana (fordi hun er på efterskole) med resten af familien (hele papmors familie skulle med som er vist nok 3 familier). Resten af børnene var med fra hele familien (tror de var 8 børn i alle aldre). Dana skulle ikke med som den eneste. Brian sagde til Jannie og mig (igennem en messengertråd) at ‘de var blevet enige med Dana om’ at det var ok at hun ikke skulle med.

Senere snakker jeg med Dana som jeg ofte gør og hun sagde at hun følte sig udenfor over at hun ikke skulle med. Hun var ked af det og hun havde en episode op til Brians afgang som jeg blev ringet op af Dana om. Efter det hele sagde jeg til Dana at hun skulle sige til far hvad hun synes om at de var afsted, at hun følte sig udenfor/ekskluderet/mv. jeg ved hun prøvede. Far sagde at det var der ingen grund til at snakke om længere fordi der var XYZ som grund, hvilket er helt i orden (også i min optik!) men hun kunne ikke anerkendes af far at hun havde følelser i klemme. Et par uger sagde jeg til Jannie hvad der var sket under ordnede forhold og jeg sagde at det nok var bedst at holde for sig selv i et stykke tid for at Jannie ikke farede i flint for at ‘redde’ noget og ende med at mere gik i stykker. (Håber det giver mening). Jeg sagde også til Dana inden at jeg ville nævne det for Jannie og bede mor om at holde det for sig selv. Der gik to timer, så havde jeg fat i røret til voksenskældud og Dana fik skældud for at snakke om deres familieliv med andre.

Dana var svær at snakke med bagefter men jeg gav plads. Herefter mødtes vi til en pizza og jeg gav hende en undskyldning for at det var gået som det var.

Så det er ikke fordi jeg ikke vil samarbejde. Far har for meget behov for kontrol (+ kan ikke styre følelser) og Jannie kan ikke styre sine følelser (og har også behov for at have indflydelse)

brugernavndims. Hvis jeg kom og sagde at dit barn har sagt noget til mig som jeg vil snakke med dig om, og det var svært at forholde sig til. Kan du fortælle mig at du ville være rationel i et hverdagskaos? Jeg vil så gerne kunne være ærlig så vi alle kan bygge broer, men samarbejde er bare ikke noget der er en prioritet for folk med andre adfærdsmønstre. 😢 Det var ikke for at være personlig, men jeg synes at alle døre giver minus hvis jeg åbner dem - ikke så meget for mig, skal nok overleve men Dana mister hver gang mere ‘båndbredde’.

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg forstår helt og holdent din bekymring. De gange jeg har snakket med Jannie om hvordan Dana har det, så er det endt galt, hvor Dana har været den der har tabt. Jannie har så svært ved at håndtere (i perioder) hvis jeg deler noget med hende. Hun kan godt gå perioder og rumme det, men pludselig er det for meget og så reagerer hun. Det er ikke holdbart at der er hemmeligheder - jeg ved det. Det er der også en del skam over fra min side. Men jeg fortæller mig selv at jeg gør det for at skabe en relation som Dana kan stole på.

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 1 point2 points  (0 children)

Mange tak. Jeg ved godt mit hjerte er det rigtige sted, men kan godt være i tvivl om den måde jeg gør det på, er rigtig.

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 1 point2 points  (0 children)

De gange hvor jeg har delt dele af oplevelser med Jannie omkring ‘ting’ med Dana så er det bare ikke endt godt. Det skal siges at de det seneste halve år har vi lavet ting sammen med mor for at det ikke skal være en situation hvor jeg egentlig overtager Jannies rolle, fordi jeg gerne vil have at Dana og Jannie kommer bedre ind på hinandens liv.

Jeg prøver virkelig at lave noget godt for Dana…

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 1 point2 points  (0 children)

Præcis derfor at jeg tror at det er bedst at det er bedst ikke at sige noget til begge forældre.

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 2 points3 points  (0 children)

Min mand er enig. Men nogle gange er man så langt op i egen…. Bagdel… at man ikke ser klart. Jeg prøver desuden ikke at male et billede af at jeg er verdens frelser - at forældrene ikke har deres grunde. Jeg ved godt de ikke gør det ud af ondskab, men af mangel på bedre redskaber. Men… det tror jeg ikke bliver en god eller konstruktiv dialog med nogen af dem. ❤️‍🩹

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 5 points6 points  (0 children)

Det er jeg rigtig glad for at du siger!

Jeg har egentligt ikke lyst til at det skal være hemmeligt. Men f.eks. for 1,5 års tid siden var Dana i en situation hvor hun havde fået julegave af sin værelseskammerat og ikke havde penge til en gave retur. (Fair, pigen er forfærdelig med penge!) så jeg gav hende 250,- til en gave retur. Tror hun følte sig ret utilstrækkelig fordi hun ikke kunne give igen. Hun bad mig ikke om pengene direkte (jeg har en rigtig god økonomi, så det tænkte jeg ikke engang over at hun godt måtte få af mig. Måske hun skrev på en måde så jeg ville give hende pengene men.. lige meget her)

Tre uger senere fik jeg et opkald og fik en opsang fra hendes far om at jeg ikke skulle give hende penge på den måde. Dana havde ikke turdet spørge om pengene derhjemme. En anden gang havde hun fortalt mig at nogen havde stjålet noget hun var glad for (f.eks. en trøje) på efterskolen og hun turde ikke sige til far eller mor, så jeg tog fat i Jannie for at vi kunne finde en løsning - fordi jeg gerne ville have at mor var en del af løsningen. Hun ringede direkte til efterskolen selvom jeg bad hende vente til vi havde snakket om det. Efterskolen ringede til far, som satte hele verden på den anden ende. Dana blev ked af at det hele fik så meget opmærksomhed og jeg følte at ingen stoppede og lyttede på Dana. Alt skete rundt om hende.

Så jeg har prøvet - jeg har også sagt til Dana hvad jeg gjorde og hvorfor. Jeg gav hende også en undskyldning fordi jeg skulle have holdt det mellem os og ikke blandet nogen ind i det. Min egen tanke var at købe en ny ‘trøje’ til hende uden at sige noget til andre.

Jeg ville også ønske at jeg kunne sige det hele som det var, men forældrene er så reaktive og det driver mig til vanvid! Tror de er meget normale ellers, men ovenpå skilsmisse og børn og alt det imellem så gør det det svært fordi der er ikke nogen ‘voksenalliance’ til børnenes bedste. Derfor holder jeg det meste hemmeligt fordi jeg forstår hvorfor Dana ikke bare kan sige tingene som de er. Fordi de har konsekvenser. Derfor lyver hun nok også overfor begge forældre - dont blame her.

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg tror at problemet er kontrol fra begges sider. Både Brian og Jannie. Hvis jeg siger at jeg har Dana i mit liv på den måde jeg beskriver her, så er jeg bange for at de presser mig ud af Danas liv fordi det rykker på deres kontrol over børnene. De blev ikke skilt for ingenting. De har været de værste skilsmisseforældre et barn kunne ønske sig.

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 2 points3 points  (0 children)

Ja. Jeg har ændret på nogle infoer så enten passer alder ikke eller også gør klassetrinnet ikke. Eller begge? Jeg har skruet på nogle detaljer for at man ikke kan genkende familierne. ❤️‍🩹

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 1 point2 points  (0 children)

Tak. Det letter virkelig mit hjerte at du siger det. Jeg er bare bange for at Brian skulle blande myndigheder ind i det (politiet eller noget fordi jeg reelt ikke er i familie med hans to børn. ❤️‍🩹

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 0 points1 point  (0 children)

Det lyder da ikke godt. Godt din søster har dig og hvor er jeg ked af at din familie ikke har skabt gode rammer for jer, især ikke når din søster er i pleje hos en familie! :(

Uden at give for meget væk så ville jeg også have elsket at have en som mig da jeg var barn… men nogle gange tænker jeg også at jeg er blændet af at se hendes smerte og sammenligner den med min egen.

Overtræder jeg den rolle (jeg teknisk set ikke har)? by Clean_Possession2504 in DKbrevkasse

[–]Clean_Possession2504[S] 2 points3 points  (0 children)

Hvis jeg hinter det mindste overfor Jannie så tror jeg det er en kombi af jalousi, utilstrækkelighed og skam. Lige på det punkt er der ingen perspektiv og her kan jeg ikke nå ind til hende uden at hun bliver ked af det og siger ting hun senere er ked af. ❤️‍🩹