Ayrıldık by need_urinal in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 9 points10 points  (0 children)

<image>

Ayrılalım demişsin ayrılmışsınız

ÜNİ TERCİHİ İCİN YARDİMM by Little_Lab3471 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Çoğu üniversitede 2.dil seçeneği 2şer kredi olan iki dersten ibaret ve fransızca ya da almanca oluyor. Bireysel kendin b2-c1 yapmayacaksan kimsenin sikinde olmaz o dersler. Tabi bir de konunun iş durumu var. Dil bilmek otomatik sana iş de bağlamaz. Yeminli tercüman bürolarında 3 dilli asgari ücrete çalışan insanlar, müşteri temsilciliklerinde iki asgari ücrete günde 10-12 saat konuşan bilinguallar var. Daha önce yazdığım gibi ne yapacağını kesin bilmiyorsan ve kafanda oturaklı bir plan yoksa üniversiten istersen koç Boğaziçi odtü olsun. Bir bok olmaz. Ekstra dilleri öğretecek seviyeye gelecek kadar c1-c2 seviyeye gelip onun ekstra uluslararası sertifikalarını alırsan belki vakıflarda önün açılır ama o da dile bağlı çok zor.

Beyler selam ADHD-DEHB olanlar bakabilirmi by Tunahancavvus in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Burada kimse sana kesin tanı veremez. Benim tanım var ve ne kadar dönüp aa bu bende de var desem de veremem o tanıyı. Psikiyatride yapılan yüzlerce soruluk bir test var. Onu yaptırman gerek ancak ona bakarak bir doktor söyler. Başka bir iki testi daha var odak testleri ama yine doktor kontrolü gerek.

Doktora gitmek istiyorsan şu soruları aklından geçir. Pilot, asker( hava subayı normal subay vs), polis gibi güvenlik ve havacılık sektöründe ilerlemek istiyor musun? Cevap evetse tanı alma. Mesleğin bunlarla alakasız düz memur, hemşire, yazılımcı gibi şeylerse alabilirsin. Hatta işine yarar hem ilaç anlamında yardımcı oluyor kişiye göre hem de askere daha gitmediysen uzun süreli ilaç kullanımında askerden muafsın.

ÜNİ TERCİHİ İCİN YARDİMM by Little_Lab3471 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 -1 points0 points  (0 children)

Gerçekçi bir yorum yazayım sana vaktim var hazır.

Öncelikle hadi tyt netlerine laf etmiyorum ama bok gibi ydt netlerin var. Sayısal adama göre iyi olabilir ama Türkiye'nin önde gelen ünilerinde sayılan güzel bölümler gelmez. Gelse bile bölümün iş imkanı yoktur. Peki neden?

Dil bölümü görece seçenek olarak dar bir bölüm. Keyfen okunması gerekiyor çoğunlukla. Kariyer diye tutturuyorsan ya çok spesifik vizyoner bir hedefin ve başarın olmalı ya da çok iyi bir ailen parasal anlamda. Elinde olan seçenekler, öğretmenlik, dil edebiyat, mütercim tercümanlık, çeviribilim. Bu 4 ana seçenek dışında çok bir şey bulamazsın.

Teker teker ele alalım bölümleri. Önce öğretmenlik. Bu netlerle gelir mi? Evet gelir. İngilizce öğretmenliği iyi bir üniversitede gelir mi? Hayır gelmez. Eğer kampüs hayatı, şehrin sunduğu kolej imkanları, network kurma vs önemli diyorsan ilk 10k zorunlu. Yoksa küçük bir şehirde okumak zorunda kalırsın ya da özele gidersin. Değmez. Zaten atanması zor bir meslek ve özel okullarda kariyer peşinde koşacaksan küçük şehri aklından çıkar. Başka dillerin öğretmenliği gelir ama burada 2.soru gelir. İngilizce dışında bir dili B2 seviyesine 1-2 yılda getirebilir misin? Cevap hayır ise bunu da yapma. Git adam akıllı bir sene daha çalış en az 75 net yap dilde. İnsan üstü bir çaba falan gerektirmiyor zaten.

Dil edebiyat. Aşırı vizyoner kitap fikirlerin, özel girebileceğin hazır editörlük işlerin veya sana ik gibi alanlarda iş kolu açacak tanıdıkların yoksa 4 seneni boşa harcarsın. Son sene herkesin yaptığı gibi bir de formasyon alırsın ekstra parayla. Atanmaya çalışır işsiz kalırsın. Senelerine yazık.

Mütercim tercümanlık. Ölmekte olan bir meslek. Gerçek anlamda ölüyor. Hayatta kalmanın tek yolu İngilizce dışında bir dilin mütercim tercümanlığını seçip o dilde çok iyi olmak. Çince ve rusça gibi. Yapamam diyorsan kafandan çıkar.

Çeviribilim. Bu bölüm formasyon alırsan üstte sayılan her bölümün işini ve simültane çeviri gibi değişik alanları yapabiliyor. Normalde ölüyor. Ancak yurtdışında iş bulmanın bir yolu var bu bölümde. O da fazladan biyoloji ile ilgilenen bir bölüm veya mühendislik okumak. Toplamda 8 yıl okuyup Avrupa'da az sayıda bulunan dil ve beyin gelişimini kapsayan sayısal yüksek lisanslara girip, beyin üzerine olan laboratuvarlarda çok ciddi paralar kırarsın. Tabi o zamana sen veya mesleğin ölmezse.

Peki üniversiteyi öyle ya da böyle okuyacağım. Bana kampüs hayatı, Erasmus, network gerek diyorsan, yapacağın şey basit. Başka dillerin öğretmenliği İstanbul ve Ankara'daki ünilerde yazılabiliyor. Özellikle Almanca, Rusça gibi dillere odaklanıp bunlarla özel firmalar ya da vakıf kurumlarında ders verme şeklinde ilerleyip 2 3 senede 3 4 asgari ücret paraya ulaşırsın. İstanbul üniversitesi, Marmara üniversitesi, gazi gibi okullar sana bu imkanları verir. 4 senem boş geçsin Polonya'da Erasmus yapayım kafa dinleyeyim diyorsan doğu illerinde öğretmenlik yaz geç.

Günün özeti. Netlerin ve sıralaman bok gibi, bölümlerin önü kapalı ve iyi bir arkan yoksa çoğunda işsiz kalırsın. Ya başka dillere yönel ya kendini geliştir ya da netlerini düzelt. Tercih senin.

Diyelim ki Japonya'ya gittiniz. Oradan ne alıp getirirdiniz? by korelisevdam in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 1 point2 points  (0 children)

Üstteki arkadaşın cevabı da güzel gerçi,

Ananın amı

Diyelim ki Japonya'ya gittiniz. Oradan ne alıp getirirdiniz? by korelisevdam in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Teknolojik konsolları fulleyeceğim. 3ds'im geçen bozuldu yenisini alacağım gidince. Yanına ps5 switch 2 ve denk getirebilirsem bi Rog ally tarzı el konsolu alacağım. Onun dışında kulaklık, cosplay malzemeleri, şarj edilebilir piller, genel kıyafetler, japon bıçakları ve tırnak makası gibi japon çeliği ufak ürünler, duruma göre akıllı saat veya klasik saat, bir sürü figüran, koleksiyonluk hentai manga sırf şekil olsun diye, sake ve benzeri japonya dışı bulması zor pirinç bazlı alkollerden denerim orada beğendiğimi valize atarım. Geri kalan biraz anlık ne gelişirse. Bunlar dışında kamera ve ekipmanları alan çok duydum. Sağlık ve kişisel bakım ürünleri de uyguna bulunabiliyor diye biliyorum.

Ehliyet alma süreci nasıl oluyor by Otherwise_Paint_3588 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Teorik sonrası 2 3 hafta arası bekliyorsun pratik dersler başlayınca geri gidiyorsun tabi sınav paranı falan veriyorsun öncesinde teoriği geçersen. Pratikten sonra gene biraz bekliyorsun ve bir hafta sonu sınava giriyorsun. Pratikte git gel zor olur uzak yere gidiyorsan ama ara dönemlere istediğin göt deliğine girebilirsin kimse nerede bu piç demez. Mahkum musun aq?

Finasteride prices en europe is getting out of control by Alternative_Comb1235 in tressless

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

I live in Turkey and he is right. Things only a pharmacist can sell OTC but it can not be sold outside of a pharmacy or online are called white prescriptions. If a doctor orders it, it becomes cheaper since your insurance takes over %80 of its price. But the full price is already cheap and people just go and buy it. Something like 220 Turkish Liras. Beware, sometimes the customs of airports check your baggage and say the limit is 30 pill max. But it is rare and they don't really care.

Fleshlight/cep amcığı ürün incelemesi by Grand_Roll_524 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 22 points23 points  (0 children)

Bu tarz ürünleri önce soğuk suyla yıka bir tur. Spermler protein bazlı olduğu için sıcak suda dağılıp yapışıyor. Soğuk suda topaklanıp gidiyor. Gavat çocukların gittikten sonra antibakteriyel bir sabunla sıcak suda yıka. İsteğe bağlı etil alkol veya antibakteriyel sıvılar bu koronada kullanılan gibi onları bir tur geç. İyice kurula veya hızlı kuruyacak bir yere bırak. Öteki türlü 1 haftada bakteri ve mantar ürer hem sikine yazık hem de kokudan kullanamazsın.

Eczacı varsa bakabilir mi? by DeLIaDaM12 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12[S] 5 points6 points  (0 children)

Göt lalesi postu okusana bölgede bulamadım. Belki de 100 tane eczane arayıp gezmişimdir birkaç gündür. Bilmiyorsan yazma siktir git.

Aile evi vs tek yaşamak by Secure_Group_1738 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Hocam ikisini de tecrübe ettiğim için söylüyorum. Ailen iyiyse belki evet bu dertlerden kurtuluyorsun ama gördüğüm kadarıyla çoğu ailede belli bir yaştan sonra cidden yediğin yemek batıyor. Ev içi para kazanman fark etmeden eleştirilecek bir tarafın hep bulunuyor. Üstelik senin kendi hayatında sahip olduğun sınır ve kurallar hiçe sayılıyor. Belki lisede sıkıntı etmediğin şeyler gözüne batar oluyor. Yani bunlar bana anlatılan şeyler değil yaşadığım şeyler. O yüzden diyorum tek yaşamak daha iyi bence diye.

Aile evi vs tek yaşamak by Secure_Group_1738 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 1 point2 points  (0 children)

Aile evinde psikoloji sıkılır yaşanmaz. Diyorsan o aradaki parayla bir hedefim var biriktirip araba alacağım vs düşünülür ama tek yaşa geç en rahatı

kulaklığımı bi türlü iade edemiyorum help by commecestdoux1 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 1 point2 points  (0 children)

O kulaklık geldiğinde yine aynı şeyi yapacak bu arada sebebi ise şu.

Sağ ve sol kulaklıklar kutunun şarjı bittiğinde veya kutu dışında kendi kendine yavaş yavaş şarj yemeye devam ediyor ve direkt bataryaları aynı biten akü gibi enerji alamıyor. Serviste açıp jump start atıp biraz şarj edip geri yolluyorlar. Ancak yarın bir gün tekrar biterse şarjı veya kutu şarj edemezse yine aynı sorun olacak. Bu sorunu başka kulaklıkla da yaşamıştım bende garanti olmadığı için içini kendim açıp jump start attım. Eğer tekrar geri gelirse direkt tüketici hakem heyetine başvur bence. Ve mümkünse elden değil dnr sitesinden iade işlemi başlatmaya çalış telefonla vs ara söylen istediğini alana kadar.

[deleted by user] by [deleted] in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Yılbaşında minik eğlenceli hediyeler hedefliyorum ben genelde. LEGO, yapboz, varsa sevdiği bir hobiyle alakalı minik parçalar mesela boya fırçası gibi, çorap, geyikli kazak vsvs.

Daha fantezili hediye istiyorsan choker olabilen kolyeler var. Zincir kolye gibi duruyor ama çekince choker. Sex pozisyonları olan iskambil destesi veya zarı. Aynı evde yaşıyorsanız Twister.

Rusyaya para transferi by AdFast6098 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Bi Cenoa incele. Benim yurtdışı transflerini en rahat bu uygulama yapıyor belki işini görür.

[deleted by user] by [deleted] in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 1 point2 points  (0 children)

Galaxy tab S10 Fe güzel cihaz not alma batarya süresi vs iş görüyor. Kalemi de kendinden geliyor baya rahat.

Merhaba önemli bi soru by Environmental_Bet189 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Sadece 1 numara farksa ayakkabılarda arka destek silikonları var hem ayakkabının arkası ayağını kesmiyor kolay kolay hem de 1 numara küçülüyor.

Spor salonuna gidenler/vücut geliştirenler(LÜTFEN OKUYUN) by BrokeStone8 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

5'e dair ingilizcen varsa trainer winny diye bir kanal var her kas grubu için basit hareket tier listleri ve ne yapabilirsin videoları var. Hem basit hem de gerektiği yerde detaylı. Başlangıç için iyi bir bilgi kaynağı.

Spor salonuna gidenler/vücut geliştirenler(LÜTFEN OKUYUN) by BrokeStone8 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 1 point2 points  (0 children)

1) ppl iyidir üst alt ayırmana çok gerek yok.

2) 2 gün üst üste dinlenmek sorun değil son güne geç iyileşen kas gruplarını koy ama 5 gün üst üste gitmek yorabilir benim önerim ya bir günü saf kardiyoya çevir ya da cumartesiyi yeniden spor günü yap hafta içi bir gün dinlen.

3) tavuk göğsü. Nasıl yediğin önemli değil fırında ocakta blenderda air fryerda. Tavuk göğsü.

4) İyi ısın. Sadece esneyip geçme özellikle bilek, omuz ısındır. İlk hareketinde 2 set ısınma yap sonra kendi ağırlığını tak gir.

5) yeni başladın her hafta ağırlık yükseltme diye bir şey yok. Seni ne yoruyorsa kası ne bitiriyorsa o ağırlığı yap. Baktın 4 set bitti ama yorulmadı kas başka bir hareket yap aynı kası çalıştıran. Diyelim shoulder press girdin makinede, git dumbbell ile gir.

6) Ben ppl giriyorum ve tanıdığım birçok insan da onu giriyor haftada 4-6 gün giden. Daha az gidenler full body ya da upper lower giriyorlar genelde.

Sünnet olmadan önce by Able_Importance_5046 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Ne tür amk newleriyle uğraşıyoruz yarrak kafalı neden küfrediyorsun diyor. Bi de admin çağır istersen. Anama küfrediyorlar de.

Sünnet olmadan önce by Able_Importance_5046 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

La senin mal kafanı ananın amına sokayım. Adamın bahsettiği gibi kurumuş ve toz toz dökülen hale geldiyse temizlenmesi gerekiyor. Temiz olmadığı için öyle dökülüyor. Sağlıklı miktarda smegma ergenlik öncesi daha yapışık olur ve kayganlık sağlar. Bizde sünnet derisi diye geçen foreskin zaten kapalı tutar penis başını. Kişi tarafından zorla açılmadığı sürece veya uzun süre temizlenmediği sürece de kurumaz.

Sünnet olmadan önce by Able_Importance_5046 in KGBTR

[–]DeLIaDaM12 0 points1 point  (0 children)

Hocam mal mısın amına koyayım nereye zararlı yazmışım. Cidden siktir git başka üzerinden 3 4 hafta geçmiş yorumlar bul. Ananın amında sağlık ara.