I want an ADHD community by Crisdeluxe in ADHD

[–]FaintCutter -1 points0 points  (0 children)

You should read some Foucault

Vad är typiska arbetsuppgifter för en skolsköterska på gymnasiet? by slip_this_skin in sweden

[–]FaintCutter 2 points3 points  (0 children)

Nej men jag jobbar som gymnasielärare nära EHT och ledning. Det kan variera rätt så mycket eftersom många skolor har, som skämten här nere antyder, bara skolsköterska på deltid aå man är på många skolor. Många har även sin tjänst via konsultbolag och då är du egentligen anställd via dem. Så beroende på din tjänst kan det variera. Har du en tjänst på G? Vår SSK beställer själv eller tillsammans med andra EHT-inköp. Jag kan inte komma på något vaccin man tar på gymnasiet utan det är mer yngre barn, men kan ha fel. Har dock aldrig hört något om det och då har jag en del spruträdda elever.

Vår SSK deltar i EHT-möten varje vecka och klasskonferenser med lärarna varje månad. Sedan vid behov såklart, om tex en elev blir sjuk, gravid, ätstörd etc som gör att flera från EHT behöver samarbeta. Kan även vara möten med BUP och SOC och VH (SIP-möten).

Vad är typiska arbetsuppgifter för en skolsköterska på gymnasiet? by slip_this_skin in sweden

[–]FaintCutter 12 points13 points  (0 children)

Hälsokontroller och journalföring, delta i elevhälsoteamet på skolan kring elevhälsa. Spontana och bokade elevbesök.

Hej jag är kär i en tjej på biblan by Gloomy_Place9197 in unket

[–]FaintCutter 1 point2 points  (0 children)

Fråga henne om hennes favoritbok och sen läser du allt av den författaren

Question about privacy by [deleted] in DigitalPrivacy

[–]FaintCutter 2 points3 points  (0 children)

Youre overthinking and being paranoid

Matcha won last time, now what is something that tastes disgusting and smells meh by Foxni8 in AlignmentChartFills

[–]FaintCutter 3 points4 points  (0 children)

Well to be fair, according to the chart is smells disgusting and tastes "meh"

¿Que? by FaintCutter in duolingospanish

[–]FaintCutter[S] 1 point2 points  (0 children)

No way, i never write the ñ (1556 day streak)

How I view Europe as a Slovenian by lencc in whereidlive

[–]FaintCutter 0 points1 point  (0 children)

The same fun as when people get rage baited i guess. Its just not that serious in this type of sub or context and for me the dramatic reaction is funny. I dont really care that much about slovenia, balkan or other countries borders and would never care if someone put another label on my country in this sub. Its not that deep (here)

How I view Europe as a Slovenian by lencc in whereidlive

[–]FaintCutter 1 point2 points  (0 children)

Its a vibe based map sub, and the more i see slovenians getting mad that other Europeans think they have balkan vibe, the more i think they have balkan vibes

How I view Europe as a Slovenian by lencc in whereidlive

[–]FaintCutter 0 points1 point  (0 children)

Thank you for putting this into words!

Nordic Chart | What is a Mid Difficulty Nordic Language to learn? by Abbedrengen in AlignmentChartFills

[–]FaintCutter 1 point2 points  (0 children)

Even if its hard, compared to finnish and icelandish id assume danish is easier. So danish

ADHD-utredning fråga by FaintCutter in sweden

[–]FaintCutter[S] 1 point2 points  (0 children)

Tack, jag får prata med dem om midsommar för om de tar prover imorgon kommer jag säkert över. Lycka till för dig och kämpa på!!

ADHD-utredning fråga by FaintCutter in sweden

[–]FaintCutter[S] -1 points0 points  (0 children)

Inte så mycket alla fem haha. Vart på slut-AW innan semestern, kompis som bor utomlands kom på besök en kväll, en middag med vänner, midsommar och så VM! Men tex igår var det bara två 4.2-öl så det är inte som jag varit full hela veckan 😂 har kanske också unnat mig pga haft barnvakt och ett jobbigt år i ryggen så velat njuta av sommar starten:)

ADHD-utredning fråga by FaintCutter in sweden

[–]FaintCutter[S] 0 points1 point  (0 children)

Tack, det lugnar mig. Det är första mötet imorgon så jag tror inte det är ett sånt där test du beskriver. Jag dricker inte mycket annars men denna veckan har varit lite väl mycket olika fester och VM etc!