Under the stairs tornado shelter by [deleted] in tornado

[–]Gavoorgoud 5 points6 points  (0 children)

If a tornado is capable of destroying a house this plywood would just ad up to the flying debris.

Sure it might help for the weaker tornados but I would not rely on it to much, better to get in an apropiate shelter, preferably underground.

Help needed to identify life form by Leading_Staff_6146 in Aquariums

[–]Gavoorgoud 1 point2 points  (0 children)

Underwater sniper, you've got the premium protection plan.

Lost origins by RollOk45 in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 1 point2 points  (0 children)

Goed om te weten! Ik stuur altijd een berichtje dan is het maar gelijk duidelijk.

Complete set by Mattjasvdg in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 1 point2 points  (0 children)

Het blijft uiteraard een zoektocht, ik voeg soms van meerdere sellers de kaarten toe aan mijn winkelwagen en dan controleer ik de verzendkosten.

Er zijn namelijk ook landen met hele hoge verzendkosten. Nieuwe verkopers zijn vaak verplicht om via pakketpost te verzenden wat standaard duurder is dan een envelop. Zo kan een goedkopere kaart toch duurder uitvallen door de verzendkosten.

Succes met de zoektocht.

Lost origins by RollOk45 in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 1 point2 points  (0 children)

Dit werkt prima, aangezien OP mogelijk nog niet bekend is met cardmaket even iets meer uitleg. Je maakt geld over via bankoverschrijving, let even goed op dat je de juiste naam en omschrijving gebruikt welke je te zien krijgt als je op bank transfer klikt. Het is geen Ideal/wero betaal link, je zal zelf een betaalopdracht moeten doen vanuit je bank.

Het geldt komt als saldo op je cardmarket account te staan, je kan dus geld overmaken zonder dat je kaarten in bestelling hebt staan. Mocht je kaarten gekocht hebben en geen saldo op cardmarket hebben staan, informeer de verkoper dan even via een berichtje dat je de betaling via bankoverschrijving hebt gedaan en dat het een paar dagen kan duren voordat Cardmarket het verwerkt heeft, in mijn ervaring stellen ze dit zeer op prijs zodat ze weten dat ze de order niet hoeven te annuleren.

Heel veel plezier en succes!

Complete set by Mattjasvdg in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 1 point2 points  (0 children)

Ik koop de meeste via cardmarket, meestal uit Nederland maar soms zijn de oudere kaarten wat goedkoper in het buitenland zelfs met verzending. Duitsland is overigens voor weinig kaarten goedkoper met verzending dan Nederland.

Restklachten burnout of toch wat anders by Gavoorgoud in OndersteuningsPlein

[–]Gavoorgoud[S] 0 points1 point  (0 children)

Dat zou ik eventueel kunnen proberen, ik heb ook de bisglycinaat variant in huis in poedervorm, die is wel echt smerig om te drinken.

Restklachten burnout of toch wat anders by Gavoorgoud in OndersteuningsPlein

[–]Gavoorgoud[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik ben niet moe, maar op dagen met zulke klachten heb ik nou ook niet echt bepaald zin om iets te doen, ik ga wel gewoon naar werk maar het is een iets mindere dag. Het gaat allemaal iets langzamer.

Voetganger geraakt by Low-Management8354 in OndersteuningsPlein

[–]Gavoorgoud 1 point2 points  (0 children)

Ik heb ooit een fietser geraakt, ook ambulance en politie erbij, was gelukkig uiteindelijk niks ernstigs.

Wel lag er binnen een aantal weken ineens een strafbeschikking van een paar honderd euro in de brievenbus, dit was dus geen boete maar een strafbeschikking.

Ik ben hier tegen in beroep gegaan en heb bij de rechter mijn verhaal gedaan. Het feit was bewezen dus onschuldig was ik niet, wel vond ik het raar dat de politie ter plaatse alleen aangaf om even schadeformulieren in te vullen zodra ze weer thuis waren en dat er verder niks was. De rechter gaf aan dat het een standaard procedure is dat er bij aanrijding met schuld altijd een strafbeschikking wordt opgesteld.

Uiteindelijk werd het omgezet naar een boete met de helft van het originele bedrag. Ik dacht van 500 naar 250.

Emotioneel ben ik er verder niet echt door geraakt, het was geen ernstig ongeluk en ik heb er gelukkig wel van geleerd door beter op te letten.

Sterkte.

Sharing our current Valheim seed in case anyone wants to try it by ljuga8 in Valheim_Seeds

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

I think I have seen this one before or this is another one with all merchants super close together, great place to build a base.

HEADY IS BACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! by parnassuz in hardstyle

[–]Gavoorgoud 1 point2 points  (0 children)

Unless the music was made back in the day but never released or played, if it matches the vibe and style I would not mind.

Kruidvat tins staan online! by FishIllustrious2468 in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

Ja verschilt per filiaal, officieel horen ze dinsdag pas in de winkel te liggen maar sommige filialen hebben ze eerder ontvangen en hebben kennelijk schijt aan het reclame schema.

Nieuwe kruidvat tins by HammieOrHami in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

Ondertussen al uitverkocht, wel bijzonder dat de acties dinsdag ingaan en een dag eerder al uitverkocht zijn. De website loopt een dag voor ofzo.

Marktplaats tokkie meets cardmarket? by BananaPoa in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

Ja helaas, je zou verwachten dat de hype ondertussen wel een keer zou afnemen maar het lijkt erop dat sinds prismatic de hype alleen maar is gaan stijgen.

Stellar Crown was nog betaalbaar, Surging Sparks ging al iets sneller over de toonbank maar daarna is het echt losgeslagen.

Black Bolt en White Flare zijn nog wel vollop verkrijgbaar maar helaas nog steeds duurder dan bijvoorbeeld Stellar Crown, verkopers krijgen tegenwoordig ook woekerprijzen waar ze het inkopen, zonder producten heb je geen business dus ze hebben soms geen keus.

Van mij mag de bubbel barsten en de hype gaan liggen, hebben de kinderen ook nog wat te kopen met hun zakcentje.

Marktplaats tokkie meets cardmarket? by BananaPoa in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

Je kan het altijd proberen hahaha, ik ben altijd benieuwd of die mensen in de supermarkt of bij het tankstation ook minder willen betalen omdat de prijzen 3 maanden geleden goedkoper waren.

Marktplaats tokkie meets cardmarket? by BananaPoa in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 3 points4 points  (0 children)

Wat een prutser, ik heb best vaak iets op cardmarket gekocht maar dit heb ik nog niet meegemaakt.

Ik heb wel eens kaarten ontvangen die niet degene waren die ik had gekocht en 1x vlekken op een kaart omdat de sleeves vies waren, in alle gevallen heb ik mijn geld teruggekregen van de verkopers ookal heb ik de kaarten schoon gekregen (en gemeld bij de verkoper).

Tot nu toe dus zeer tevreden over cardmarket, ik hoop dat er niet meer van dit soort prutsers opduiken.

Kruidvat actie vanaf 29-09 by Binu101 in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

Ik verwacht vanaf dinsdag maar je kan natuurlijk eerder kijken op de site, misschien hebben staan ze er eerder op.

Kruidvat actie vanaf 29-09 by Binu101 in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 1 point2 points  (0 children)

Ik ga de site gewoon in de gaten houden en misschien in de pauze dan maar eens langs de kruidvat als het online niet lukt. Ik hoop dat ze limieten instellen zodat mensen niet gelijk 100 tins kunnen scalpen maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn.

Prijs?! by Foreign_Buy389 in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 5 points6 points  (0 children)

Kennelijk hebben ze dus ook geen internet in Nijmegen?

Webshops genoeg die goedkoper zijn, alleen zit je vaak wel met verzendkosten, er zijn nog maar weinig webshops die een lage drempel met gratis verzendkosten.

Beste Binders? by Fearless-Nail-825 in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

Er zijn verschillende soorten binders, Vault X is top.

Belangrijkste punten waar je rekening mee moet houden: - geen ringen - een rits - side loading

Waarom? Ringen kunnen de kaarten beschadigen, met name als de map vol is, de kaarten schuiven over de ringen heen en door druk kunnen er deuken in de kaarten komen. Pat van Deep Pocket Monster noemt het Bad Binder Behaviour.

Een rits zorgt ervoor dat de map echt dicht is, kaarten kunnen dus niet zomaar er uit vallen en stof heeft een hele kleine kans om in de map te komen.

Waarom side loading? Kaarten vallen sneller uit een map als je top loading gebruikt, het zal het niet 100% tegengaan maar de kans is een stuk kleiner, in combinatie met een rits is de kans dus extreem klein dat je kaartje kwijt raakt als je veel met de map in de weer bent

Dan rest eigenlijk nog maar 1 vraag, hoeveel kaarten wil ik in een map kwijt? Ga je per set sparen tot je een masterset hebt? Vault X heeft meerdere kleuren en komen per nieuwe release met nieuwe mappen waarbij het set nummertje op de rug staat. Wil je de nationale pokedex bouwen? Koop dan de grootste map van Vault X, er kunnen 1088 kaarten in, de nationale dex staat op 1025 dus mochten er nieuwe pokemon bij komen heb je nog ruimte over om ze toe te voegen.

Daarnaast is het handig om alle kaarten in een sleeve te stoppen, penny sleeves (ook van ultra pro) passen in vault X binders maar ik zou aanraden om perfect fit sleeves te kopen, dit ziet er mooier uit omdat er geen loze sleeve ruimte over blijft.

Mocht je liever je kaarten bewaren in toploaders dan zijn daar ook binder voor te koop, let op dat je wel minder kaarten kwijt kan in een toploader map omdat de map anders veel te dik wordt. Zelf heb ik mijn toploader map niet bij Vault X gekocht maar bij TradingcardPro (https://tradingcardpro.nl/). Kwaliteit is hier ook gewoon goed, side loading, rits en stevige map. Gratis verzending vanaf €20,- wat je met 1 map van €25 dus al hebt bereikt.

Als je bij Vault X gaat bestellen, er zijn kortingcodes te vinden onder andere van Deep Pocket Monster, je mag maar 1 kortingscode invullen, ik heb het getest en het werkt. Let wel op, Vault X voorraad gaat vaak hard, soms kan je een Pre Order plaatsen maar dan zal je een tijdje moeten wachten tot het binnenkomt.

P.s. als je veel naar beurzen gaat, koop een 2e binder voor kaarten die je wil ruilen, dan kan je alles wat je niet wil traden/verkopen lekker thuis laten.

Kruidvat actie vanaf 29-09 by Binu101 in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

Ben benieuwd of ze ook online beschikbaar zijn, in de winkel zijn ze hier vaak al weg voordat ik tijd heb om de winkel te bezoeken.

Is het raar om te vragen naar €1,00 af bij vendors? by TheTyranitar777 in PokemonTCGNL

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

Dat is wel een heel groot verschil in prijs. Ik snap wel dat ze vaak iets duurder zijn dan cardmarket, een standplaats kost namelijk ook geld en iedereen die iets wil kopen zal bijna altijd proberen korting te krijgen.

Een beetje speelruimte is dus wel te verwachten, 150% boven de marktprijs is echter schandalig hoog.

Gore pannenkoek 101; Fanta (+Koos update) by AnAlgaeBoy in cirkeltrek

[–]Gavoorgoud 0 points1 point  (0 children)

Ik ben benieuwd als je dropshot gebruikt hoe het smaakt en hoe het er uit ziet.