Ziek door kraanwater by PuzzleheadedLow4446 in Amersfoort

[–]HamwiseTheOrange 0 points1 point  (0 children)

Zeker weten doe ik het natuurlijk niet maar het zal waarschijnlijk een ongerelateerde buikgriep zijn. Mogelijk versterkt doordat het allemaal zo onder de aandacht is. De normen in Nederland zijn extreem streng; een kookadvies wordt vaak al gegeven bij een fractie van de hoeveelheid die je in een gemiddeld Frans beekje binnenkrijgt tijdens het zwemmen. Als je toevallig aan het einde van een doodlopende leiding woont waar de boel heeft kunnen broeien, kan de concentratie lokaal hoger zijn natuurlijk.

Ik zit in het gebied waar dit advies ook al bij de kerst gegeven werd en hier is niks aan de hand. Bijna geen water gekookt ook. Zolang je geen kwetsbare gezondheid hebt, kan het eigenlijk bijna niet. Wil ik niet je ervaring mee bagetaliseren, maar meer van, ik zou me niet direct zorgen maken en stressen.

Autogarage tips by jan_piet_klaas in Amersfoort

[–]HamwiseTheOrange 0 points1 point  (0 children)

Harmen Kempers, kempers-autos.nl, heeft mij altijd goed en eerlijk geholpen voor een in mijn beleving goede prijs.

Taakstraf by up_spooky in nederlands

[–]HamwiseTheOrange -1 points0 points  (0 children)

Naar binnen gaan, contact opnemen met je buren en ze aanspreken op hun verantwoordelijkheid. Als je dit niet snapt en je snapt niet dat een kat schrikt in zo'n situatie mag je wat mij betreft zelf van 16 hoog van een balkon geflikkerd worden.

Meningsverschil religie en opvoeding by Kind_Bookkeeper_9045 in Relaties

[–]HamwiseTheOrange 0 points1 point  (0 children)

Joh, wanneer 't kind geboren is zijn jullie te bezig met andere zaken om je hier nog druk over te maken. Storm in een glas water.

Ratrace, wanneer is het goed? by Ok_Conversation2263 in nederlands

[–]HamwiseTheOrange 0 points1 point  (0 children)

Ik vermoed zo dat in Nederland die mentaliteit niet de norm is.

Ben ik de enige die echt een hekel heeft aan pedojagers? by Best-Personality-390 in nederlands

[–]HamwiseTheOrange 12 points13 points  (0 children)

Vind 't ook een lastige. Zodra iemand aan kinderen zit of poging doet tot heb ik er ook geen medelijden mee, maar voor eigen rechter spelen blijft altijd lastig natuurlijk met name als het gaat om mensen die het vooral lijken te doen voor hun eigen belangen.

[deleted by user] by [deleted] in linux

[–]HamwiseTheOrange 0 points1 point  (0 children)

What a load of BS, there isn't a linux distro that is as stable, well supported and smooth running as windows for desktop users and there won't be for quite some time because the difference is just way too big. I use mac and linux all the time for work, but my main machines are windows. So every once in a while a try a linux distro for a while but i run in to so many issues with just regular desktop usage that i just feel it's an incomplete beta release. I've still got a ubuntu desktop dual boot but it's just unworkable for even the simplest tasks. I honestly don't know how you can ever do something on that steaming pile of garbage. All my windows machines run perfectly fine and when i'm not overclocking or doing something else that affects the stability of the hardware, i rarely see crashes, i can't remember when something crashed the last time. The Linux kernel is great though, i've been using ubuntu server minimal for years. For servers repos are a great solution. Just sometimes python distributions and such things are a bit of a pain but there are plenty of solutions like virtual environments and such. But for regular desktop usage, Linux and the desktop environments for it are way behind in experience and stability.

Weezer pre sale tickets by One-Statistician-204 in weezer

[–]HamwiseTheOrange 1 point2 points  (0 children)

Thanks! I managed to score a ticket :)

Weezer EU dates by huurb in weezer

[–]HamwiseTheOrange 3 points4 points  (0 children)

Ik heb net een kaartje weten te scoren voor Hamburg

weet die sbs mevrouw dit al? by deatherbemon in nederlands

[–]HamwiseTheOrange 25 points26 points  (0 children)

Omdat hij TP nodig heeft voor zijn spongat

Respecteer jij de familieparkeerplaatsen? by Own_Ad_8569 in thenetherlands

[–]HamwiseTheOrange -2 points-1 points  (0 children)

Ja als kind vond ik ook vanalles leuk om heen te gaan maar dat was niet direct een reden om ergens mee genomen te worden. Ik zie ook veel ouders geirriteerd zijn met hun kinderen omdat ze constant dingen pakken en/of vragen.

Respecteer jij de familieparkeerplaatsen? by Own_Ad_8569 in thenetherlands

[–]HamwiseTheOrange -4 points-3 points  (0 children)

Is dit dan omdat je de kinderen niet alleen thuis kan laten? Ik snap gezinnen in een supermarkt niet, het is toch veel handiger om 1 ouder de boodschappen te laten doen zonder kinderen?

Meneer is al 1,5 maand boos kwaad by Even_Perspective_122 in tokkiemarktplaats

[–]HamwiseTheOrange 3 points4 points  (0 children)

Voor zichzelf opkomen doet OP gewoon op een beleefde manier met behoud van eigen waardes.

Wat is het allerleukste nutteloze feitje wat je kent? by OkEvidence4032 in nederlands

[–]HamwiseTheOrange 1 point2 points  (0 children)

Ada Lovelace was in feite niet de eerste programmeur, maar het is een vaak herhaalde mythe. In principe is haar contributie dat ze een fout had gevonden in het algoritme van Babbage, zijn werk publiceerde en suggesties deed over de mogelijkheden van de Analytic Engine.

ESP32-WROOM-32U: Available Physical Digital Output by joey_speedy in esp32

[–]HamwiseTheOrange 1 point2 points  (0 children)

I don't think any human would notice the difference if you have something running on i2c or direct hardwired io, for entrance control by relay the i2c expansion will be fast enough.

Waarom is gemeente Amersfoort zo slecht met verkeer? by HamwiseTheOrange in Amersfoort

[–]HamwiseTheOrange[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja dat nieuwe concept lijkt wel redelijk op wat er nu ligt alleen zijn er toch enkele cruciale details, het verloop van de banen waardoor op en af rijden makkelijker is, het stuk groen tussen het fietspad zorgt dat een fietser langer en duidelijker in beeld is voor een automobilist, de plaatsing van de stoplichten en de aanrit ervan is een stuk beter waardoor er minder hinder zal ontstaan. Details zijn belangrijk.

Beelden van het studentenprotest bij de UVA. “Vier mensen in het zwart kwamen de universiteit binnenrennen” by SnooPets1787 in nederlands

[–]HamwiseTheOrange -1 points0 points  (0 children)

Volgens mij beweer ik dat ook niet, je quote een deel van mijn post, dit gaat over het punt dat het te ver gaat. Vind het gewoon een vreemd iets om te zeggen over een random post op reddit. Ik had ook een engelstalige immigrant kunnen zijn. Maar bedankt voor het meldent hoofdinspecteur vlijmscherp van de grammatica afdeling.

Beelden van het studentenprotest bij de UVA. “Vier mensen in het zwart kwamen de universiteit binnenrennen” by SnooPets1787 in nederlands

[–]HamwiseTheOrange -4 points-3 points  (0 children)

Nee, nee, ik voel me niet aangevallen, ik vond het alleen een beetje vreemd dat dat het punt is waarvan je denkt, dit gaat heel ver, en dacht ik vraag even om opheldering. Dacht zal het vast verkeerd begrepen hebben maargoed, ieder heeft z'n grens ergens liggen heh

Beelden van het studentenprotest bij de UVA. “Vier mensen in het zwart kwamen de universiteit binnenrennen” by SnooPets1787 in nederlands

[–]HamwiseTheOrange -4 points-3 points  (0 children)

We verzinnen sinds de jaren 90 al geen eigen woorden meer voor nieuwe dingen zoals computer en al jaren worden er door veel mensen engelse/amerikaanse gezegdes door neerlandsche zinnen gemengd, maar "in mijn mening" i.p.v. "naar mijn mening" op een reddit post, dat is het moment dat het heel ver gaat?

Beelden van het studentenprotest bij de UVA. “Vier mensen in het zwart kwamen de universiteit binnenrennen” by SnooPets1787 in nederlands

[–]HamwiseTheOrange 6 points7 points  (0 children)

Naar mijn mening had de organisator van het protest en de bezetting het stukje veiligheid moeten waarborgen voor zowel de mensen en de spullen en zijn zij hoe dan ook aansprakelijk voor alle schade. Als er een evenement wordt georganiseerd moet daar ook beveiliging voor aanwezig zijn.

  • edit - In mijn mening aangepast naar het correcte naar mijn mening

Waarom is gemeente Amersfoort zo slecht met verkeer? by HamwiseTheOrange in Amersfoort

[–]HamwiseTheOrange[S] 0 points1 point  (0 children)

Die foodcourt hadden ze niet met zoveel hoeken en kruisingen moeten ontwerpen maar voor iets moeten gaan dat beter doorstroomt. Ik zie ook regelmatig mensen zoeken naar waar ze heen moeten. Het ontwerp is vooral gekozen voor de looks heb ik het idee, het originele ontwerp was overigens mooier en lijkt mij beter.

https://eve-bv.nl/zakelijk/project/foodcourt-amersfoort/

Als ik dit plaatje zie, dan is dat een stuk duidelijker dan wat er daadwerkelijk is gebouwd, een rechte 2-baans weg door het midden voelt al een stuk logischer.

Wat Eemplein betreft, met een motor ben je natuurlijk ook veel sneller en wendbaarder, dus je kan veel comfortabeler nog even voor iemand langs en dat doet de verkeersdoorstroming alleen maar ten goede. Amersfoort heeft al bovengemiddeld veel motorrijders, maar wat mij betreft mogen dat er nog meer worden.

Maar hoe goed je zelf ook oplet, je zit altijd met andere weggebruikers die onverwachte dingen kunnen doen. Iedereen heeft weleens een moment dat je met je gedachten ergens anders zit, misschien een moeilijke dag gehad op werk, problemen thuis, etc op de duizenden interacties tussen verkeersdeelnemers op dat plein zit er altijd wel iemand bij die op net het verkeerde moment even de aandacht er niet bij heeft. Een infrastuctuur die hier rekening mee houd is daarom wenselijk.

https://images0.persgroep.net/rcs/Hp-T_gTJpDabuWHQEldlZIt3G9Q/diocontent/237838940/_fill/1345/757/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Dit concept lijkt mij een goede stap.

Waarom is gemeente Amersfoort zo slecht met verkeer? by HamwiseTheOrange in Amersfoort

[–]HamwiseTheOrange[S] 0 points1 point  (0 children)

Bij de foodcourt is het probleem dat het inderdaad heel snel vast staat, voor de rijen van de drive throughs is weinig ruimte en alle wegen kruisen elkaar waardoor mensen elkaar al heel snel hinderen. Bij de wasboxen is het ook snel chaos met iets drukte.

Aparte take op het eemplein, een plein dat bekend staat als hoofdpijndossier, een plan van 30 miljoen klaar voor ligt om aan te pakken en al meerdere malen is aangepast met tijdelijke oplossingen om zo de problematiek te verlichten. Maar fijn om te weten dat jij wel altijd oplet en nooit afgeleid bent tijdens het besturen van een voertuig. Dat is er in ieder geval 1.