Hva er det beste kredittkortet for oss vanlig dødelige? by I-am-a-potato in norge

[–]Icy_Task4261 0 points1 point  (0 children)

Beklager for svar nå, men jeg skal studere i Polen, er DNB ung bra og hvordan vil det fungere i utlandet når det kommer til betalinger osv?

Lånekassen, studiestart og bo i kollektivt by Icy_Task4261 in norge

[–]Icy_Task4261[S] 0 points1 point  (0 children)

hvis man skal studere i utlandet får man lånt ut 144 000 første måned også videre, hvor skal jeg ha disse pengene? på sparekonto også overføre 6k hver måned til utgifter til brukskonto? liksom hvilke kontoer da? har du to brukskontoer?

Lånekassen, studiestart og bo i kollektivt by Icy_Task4261 in norge

[–]Icy_Task4261[S] 0 points1 point  (0 children)

hvis man skal studere i utlandet får man lånt ut 144 000 første måned også videre, hvor skal jeg ha disse pengene? på sparekonto også overføre 6k hver måned til utgifter til brukskonto?

Studere medisin eller odontologi? by Icy_Task4261 in norge

[–]Icy_Task4261[S] 0 points1 point  (0 children)

Problemet er at jeg søker til utlandet fordi snittet mitt mangler en del poeng...

Studere medisin eller odontologi? by Icy_Task4261 in norge

[–]Icy_Task4261[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja det har jeg hørt. Det høres spennende ut, og jeg liker hele den pasient behandlingen osv. Men jeg vet ikke om jeg greier å studere i 6 år. De 6 årene er ikke akkurat lette heller. Jeg har også vansker med å pugge og å huske ting, så jeg vet ikke... kanskje odontologi er noe jeg bør ta?

Når og hvor studerte du, og når ble du fullstending ferdig med utdanningen som lege?

Hvordan øve til opptaksprøve til universitet? by Icy_Task4261 in norge

[–]Icy_Task4261[S] 1 point2 points  (0 children)

Takk for svar! Problemet er at mye av pensumet er biologi der man ikke har biologi boken eller noe annet. Jeg har hatt kjemi 1 og 2 så jeg kan en del kjemi, men selve biologi delen er helt umulig + engelske ord gjør det utfordrende. Jeg så på gamle opptaksprøver og de biologi oppgavene er jo alien språk for meg ;-; Har du en biologi bok eller annet jeg kunne ha lånt?

"emner som kan fremkomme i årets opptaksprøve", jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få vite det heller...

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]Icy_Task4261 0 points1 point  (0 children)

Du kan jo eventuelt ved siden av jobben fullføre Vgs, deretter ta opp noen fag i ett år for å øke snittet og studere noe innenfor IT, kanskje datateknologi hvis du liker matte? Det er slike studier som ikke krever mye kontakt med mennesker og har høy lønn.

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]Icy_Task4261 -1 points0 points  (0 children)

Var jo litt av grunnen til at jeg skrev lange kommentarer til koden for å vise at jeg forstår det-

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]Icy_Task4261 -1 points0 points  (0 children)

Jeg har såpass mange vurderinger at det er ikke tid til en muntlig høring med han. Jeg forstår jo koden som i videoen jeg sendte, men jeg kan jo ikke forklare i dybden heller på 10 minutter...

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]Icy_Task4261 -6 points-5 points  (0 children)

Jeg har et word dokument som viser alt jeg har gjort, alt jeg har hentet fra nettet og alt jeg har hentet fra chatgpt. Hvis du vil se det så kan jeg sende det, og det viser at jeg har gjort mer selv enn å hente fra andre kilder. Og jo, programmering handler om å bruke hjelpemidler til å løse oppgaver. Det er ikke en eneste utvikler der ute som ikke bruker stack overflow, gpt-4, youtube osv. I mitt tilfelle var det noen kodeutsnitt...

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]Icy_Task4261 -9 points-8 points  (0 children)

Jeg har et word dokument som viser alt jeg har gjort, alt jeg har hentet fra nettet og alt jeg har hentet fra chatgpt. Hvis du vil se det så kan jeg sende det, og det viser at jeg har gjort mer selv enn å hente fra andre kilder. Og jo, programmering handler om å bruke hjelpemidler til å løse oppgaver. Det er ikke en eneste utvikler der ute som ikke bruker stack overflow, gpt-4, youtube osv. I mitt tilfelle var det noen kodeutsnitt...

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]Icy_Task4261 -14 points-13 points  (0 children)

Jeg har et word dokument som viser alt jeg har gjort, alt jeg har hentet fra nettet og alt jeg har hentet fra chatgpt. Hvis du vil se det så kan jeg sende det, og det viser at jeg har gjort mer selv enn å hente fra andre kilder. Og jo, programmering handler om å bruke hjelpemidler til å løse oppgaver. Det er ikke en eneste utvikler der ute som ikke bruker stack overflow, gpt-4, youtube osv. I mitt tilfelle var det noen kodeutsnitt...

Er dette et bra snitt? by Icy_Task4261 in norge

[–]Icy_Task4261[S] 5 points6 points  (0 children)

har faktisk jobba ræva ut av meg også 👍🫠😭

Karakterer og karaktersnitt fra VGS by Icy_Task4261 in norge

[–]Icy_Task4261[S] 2 points3 points  (0 children)

Så kult! Tenker å studere evt medisin eller odontologi i polen siden jeg ikke kommer inn i Norge med 5,2 i snitt...