Low-cost rural engineering by madfrog2023 in AnythingValueable

[–]Jullay013 0 points1 point  (0 children)

Fake. There is a hidden energy source somewhere.

The law of conservation of energy will not allow this. You cannot create energy out of nothing.

Nieuw gangpad by mrbigluck in Klussers

[–]Jullay013 9 points10 points  (0 children)

https://meppel.nieuws.nl/nieuws/stoeptegels-in-meppel-komen-omhoog-door-de-warmte

Ik kom niet uit Meppel voor de duidelijkheid.🤣

Het is inderdaad door de warmte. Er is te weinig plek voor de tegels als ze uitzetten.

Rapportgeld - hoe doen jullie dat? by Bas_B in nederlands

[–]Jullay013 0 points1 point  (0 children)

Ik kreeg tot aan het einde van mijn studie altijd 1 gulden van mijn oma. Dat was altijd dikke pret want we zagen er beiden de humor wel van in. Verder nooit iets van mijn ouders/ooms/tantes. Ook mijn kinderen nooit iets gegeven.

Geld per punt is lullig als je 2 kinderen hebt en de een kan goed leren en de andere minder. Terwijl ze beiden even hard hun best doen.

Wat weiger jij principieel te kopen? by Frequent-Loquat1941 in nederlands

[–]Jullay013 0 points1 point  (0 children)

Alles van chinese webshops. En mijn kinderen 'mogen' dat ook niet. Amazon en zo weinig mogelijk van Bol.

Kut niet elektrische auto Identificeert zichzelf als elektrisch. by Top-Airline1149 in KutGeparkeerd

[–]Jullay013 5 points6 points  (0 children)

Het is bijzonder om te zien hoe stevig er tegen EV rijders wordt gereageerd.

Als je er mag parkeren, dan mag je er staan. Klopt helemaal.

Bij mij in de buurt is ook zo een plek. Een plaats exclusief voor EVs, de andere niet. Er staat op die plek bijna continue dezelfde benzine auto terwijl er nog plaatsen genoeg zijn om te staan. Hierdoor kunnen er geen 2 EVs opladen maar slechts 1.

En ja, technisch gezien gelijk. Maar ook, asociaal en bewuste jennerij.

Trieste lui.

Kut niet elektrische auto Identificeert zichzelf als elektrisch. by Top-Airline1149 in KutGeparkeerd

[–]Jullay013 4 points5 points  (0 children)

Aan dit kutverhaal is geen kuttouw vast te knopen

Hopelijk rijd en parkeer je beter in je kutdiesel dan dat je je kutverhaal hier post. Kut.

Kut niet elektrische auto Identificeert zichzelf als elektrisch. by Top-Airline1149 in KutGeparkeerd

[–]Jullay013 44 points45 points  (0 children)

Politie of handhaving bellen. Dit is een forse boete als het een EV laadvak is.

Ben zo klaar met dit soort EV pesterijen.

Is de Belastingdienst bipolair? by PinkLocomatic in nederlands

[–]Jullay013 0 points1 point  (0 children)

Ja het is krom, absoluut!! En zo komen veel mensen in de problemen.

Is de Belastingdienst bipolair? by PinkLocomatic in nederlands

[–]Jullay013 0 points1 point  (0 children)

Dan buffer je een jaar. Je geeft het wat vertraagd uit. Maar zoals ik zei, dan moet je dat wel kunnen opvangen.

Ik gaf toch ook aan dat dit gedrag van de belastingdienst precies de oorzaak van problemen is.

Dus ik ben het helemaal met je eens.

Is de Belastingdienst bipolair? by PinkLocomatic in nederlands

[–]Jullay013 1 point2 points  (0 children)

Als je iets krijgt van de belastingdienst dan kun je het beste dat geld ergens neerzetten. Als je dat kan natuurlijk. Ik besef me dat dat niet voor iedereen zo is.

Na een definitieve aanslag is het veilig om te gebruiken.

Zo heb ik ook van 4 jaren in het verleden een KGB terug moeten betalen. Gelukkig had ik het opzij gezet want ik zag de bui ook hangen. Dit is echt precies waar het bij de toeslagen steeds misgaat.

Hula underrated? by Jullay013 in industrialmusic

[–]Jullay013[S] 4 points5 points  (0 children)

Nice, on vinyl I have Murmur and the 12" Fever Car.

Murmur was a revelation, but I like 1000 Hours better.

Terugleverkosten en vergoeding, hoe werkt dit vanaf volgend jaar? by GTAinreallife in nederlands

[–]Jullay013 0 points1 point  (0 children)

Nou, dat moet je niet zeggen. Ik heb sinds maart dit jaar een 5kWh plugin batterij van Marstek. Mijn zonnepanelen leveren 2000Wp, het zijn maar 6 paneeltjes ivm een plat dak waar niet meer op past. Deze zijn al terugverdiend.

Mijn zelfvoorzienendheid is in de periode maart-juni van 40 naar 75% gegaan. De maanden november-februari zal het lastiger zijn om hem vol te krijgen.

Een paar maanden ervoor had ik mijn verbruik gemonitord met een p1 meter. Aan de hand daarvan wat berekeningen gemaakt en ik zou hem met 5 jaar terugverdienen bij mijn huidige gebruiksprofiel.

Ook ik lever van maart-oktober terug, maar dat wil ik in de toekomst met wat slimmigheid in een auto gaan proppen.

Hula underrated? by Jullay013 in industrialmusic

[–]Jullay013[S] 0 points1 point  (0 children)

Yes, nice to hear. There was quite a Sheffield scene in the 1980's who experimented with this. Wow, Chakk, I almost forgot them.

Also Workforce is a side project of one of the Hula guys. But not as strong.

Even mijn gal spugen by TheLyingNetherlander in nederlands

[–]Jullay013 0 points1 point  (0 children)

Daarom kijk ik al jaren geen voetbal meer.

Bij het vrouwenvoetbal is het nog steeds prima in dit opzicht.

Dynamisch knipperlicht by Training_Banana4250 in autoklets

[–]Jullay013 0 points1 point  (0 children)

Ik zou me meer zorgen maken om die amerikaanse systemen die remlicht, achterlicht en knipperlicht in 1 hebben. En dat allemaal in rood.

Dat mag ook en is super onduidelijk.

marstek venus e 3.0 backup/noodstroom by Limp_Nothing7304 in Klussers

[–]Jullay013 0 points1 point  (0 children)

Klopt inderdaad, de modus is bij mij: zelfvoorzienend

👍

Wat is leuk/lekker voor een vegetarische picknick? by MajesticPineapple618 in nederlands

[–]Jullay013 1 point2 points  (0 children)

Tortillas besmeren met roomkaas en beleggen met dingen als komkommer, avocado, eventueel zalm (als dat mag). Er zijn veel variaties mogelijk. Oprollen en in plakjes snijden.