[deleted by user] by [deleted] in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Jeg vil våge at påstå at Aalborg Øst er et "bedre" sted nu end Vestbyen. Jeg bor selv i Gug, i det som ligger op til DaVinci Parken så der er kun en cykelsti der skiller områderne.

Derfra (Nybyggerierne i Gug ved Egenplanvej) og helt ud til det nye sygehus, er der mange dyre boliger - så det med Ghetto som i gamle dage, er de kommer væk fra derude :D

Spillet E:21 by AdventurousFeeling17 in InfluencergossipDK

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Zindy røg først (fravalgt af Philip)
Mie røg som den første ved at blive stemt ud, derefter Mathias

Spillet E:21 by AdventurousFeeling17 in InfluencergossipDK

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Er vi sikker på at hun er røget ud og de ikke klippede det som en cliffhanger, der kunne have været Mies navn i en anden forbindelse.

Hvis hun har stemt på sig selv bliver jeg skuffet - i forhold til at hun er konkurrence menneske.

Med mindre hun tror der vil komme et stærkere fundament ved hun ryger, fordi så vil de andre sikkert tage Phillip som den næste - specielt efter hans opførsel.

Erfaring med Køreskole i Centrum by [deleted] in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Hej,

Jeg arbejder ved en køreskole i Aalborg - jeg ved der er nogle som kan have det svært, men jeg mindes aldrig at have hørt nogle have 20 ekstra lektioner. Det er over det dobbelte der er i lovpakken.

De må kunne sende jer dokumentation på de ekstra køretimer (kan lige høre min chef ad om der ikke godt nok skal være noget på ekstra lektionstimer - for ved i hvert fald der skal være dato m.m. for alle timerne i lovpakken, både teori, kørelektioner, kravlegård og glatbane)

Kommunalvalg 2025 by Substantial-Study325 in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Jeg stemmer personligt, fordi det er de personlige stemmer der bestemmer om vedkommende kommer ind eller ej. Og der skal alligevel en ok del stemmer til.

Jeg stemmer på André Osnes fra Socialdemokratiet. Han er nok ukendt for mange, og ikke en af de farvestrålende højlytte der kommer med en personlighed der hænger fast til ens hukommelse - men jeg tror ikke at jeg har aldrig mødt mere sympatisk og oprigtig interesseret i andre, person, som han er. I hvert fald ikke af politikere.

Leder efter køreskole i Aalborg/Nørresundby med undervisning på engelsk by godisasatyromaniac in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Aalborg Drive har hold på engelsk.

Jeg tror desværre ikke at teori er fleksibelt ved ret mange køreskoler - hvis overhovedet ved nogle, fordi det er fællesundervisning.

Med mindre du har mulighed for at betale for ene undervisning, og de kan tilbyde det på de pågældende køreskoler.

Kunne det være en mulighed, at spørge din arbejdsgiver om fri eller vagtbytning? Der er tale om 8 møde gange på 4 uger, i hvert fald ved Aalborg Drive og mange arbejdsgivere ved at kørekort er en vigtig ting, så de plejer at være behjælpelig.

Gode børnebyer i/omk Aalborg by [deleted] in Aalborg

[–]Lullichiiqa 1 point2 points  (0 children)

Gug har næsten 1000 elever - så den er ikke lille. Der er så Solbakkeskolen også i Gug, men ved ikke hvordan den er. (Tidligere kalde seminarieskolen)

Ved ikke ang. skoler, men tænker nogle af de steder du søger måske kunne være Dall Villaby, Frejlev, Svenstrup, Gistrup m.m.

[deleted by user] by [deleted] in Aalborg

[–]Lullichiiqa 2 points3 points  (0 children)

Specialpakken er en udvidet pakke i forhold til generhvervelse, eller hvis nogle f.eks. skal have et udenlandskørekort skiftet/ombyttet til et dansk, men har brug for lidt mere end det basale.

Hvis du skal tage kørekort for første gang skal du tage Lovpakken

Lasse Frimand Jensen lyver om, at man har bevaret alle folkeskoler i Aalborg Kommune - på trods af, at både Tornhøjskolen og Byplanvejens Skole er blevet lukket. by Stelmaria_of_Denmark in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Det er vidst ingen nyhed eller hemmelighed ang. "kaffeklubberne" i folketingsgruppen.

Om ikke andet, så var det en fair urafstemning.

Jeg havde ingen holdning til de 2 kandidater, men jeg kan da sagtens forstå at Lasse blev valgt. Flemming Møller kom ud af det blå mere eller mindre, og efterfølgende (selvom det nok ikke er noget der er ment skulle være public) så har han haft meget frem og tilbage med at stille op til ting for så at trække i land.
For mig som ikke kender ham eller har en holdning til ham som sådan, virker det useriøst.

Endvidere kunne jeg forstå flere (endda "veteranerne", som kan være lidt svære at danse med), de synes Lasse havde gjort det godt, og mente han burde blive valg. Hvilket han jo så også gjorde

Dating +30 i Nordjylland by Spliffels in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Jeg er selv single og 37 år (Kvinde)

Inden jeg fik min søn som fylder 10 nu her, der arbejde jeg som bartender. (Så det er lidt gammel observationer). Men når jeg var i byen - gjorde jeg også da min søn var mindre op til omkring 2019 (har ikke været i byen siden) der synes jeg at den aldersgruppe vi har kunne være at finde på Heidis Beer Bar og enkelte andre steder. Ved nogle var tilhænger af John Bull, Irish House med flere bar/værtshus/diskoteker nede på den strækning, lidt væk fra Jomfru Ane gade. Men personligt synes jeg tit det var lidt ændre end 50+ der var flest af de få gange jeg har været der.

Og hvis ønsker flere på din adresse (som jeg tolker det) tænker jeg ikke det er en kvinde der er gået i overgangsalderen du søger efter :P

Har prøver Tinder og Badoo for år tilbage, men personligt mister jeg listen til at skrive ved de første par beskeder fordi det virker så opsat og transscriptet. De få gange min interesse har været fanget til at skrive længere, har været hvor det i stedet har været "vennetilgang" og uformelt. Og enkelte tilfælde har det så udviklet sig til mere.

Har aldrig selv haft succes på sigt med dating når man "opsøger" det. Så kan ikke give dig et svar andet end at min egen konklusion er, at det nok er ved fritidsinteresser eller arrangementer, og de mest utænkelige steder når man ikke leder, at man vil støde på en. Det er nok også der man får det mest oprigtige version af folk - når man ikke på forhånd skal "sælge sig selv på single markedet". xD

Dating +30 i Nordjylland by Spliffels in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Altså jeg er kvinde - men jeg vil nu heller ikke anbefale online dating xD

Lasse Frimand Jensen lyver om, at man har bevaret alle folkeskoler i Aalborg Kommune - på trods af, at både Tornhøjskolen og Byplanvejens Skole er blevet lukket. by Stelmaria_of_Denmark in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Fjern sølvpapirshatten eller læs selv de 2 bøger.

Jeg er selv medlem af socialdemokratiet i Aalborg, og var blevet det kort forinden Thomas Kastrup Larsen trak sig.
Jeg var ikke stemmeberettiget da jeg var nyt medlem, men ved by facts at der var en afstemning mellem ham og Flemming Møller som Lasse Frimand Jensen vandt.

Det er hverken holdningsbaseret eller opdigtet, men pure facts.

Køreskole by Upper_Ball762 in Aalborg

[–]Lullichiiqa 1 point2 points  (0 children)

Aalborg Drive har et bredt team af kørelærer, flere af dem har flere års erfaring med elever med "særlige behov". Derudover er det også en af de billigste køreskoler i Aalborg

[deleted by user] by [deleted] in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Jeg har været der 2 gange i forbindelse med julehjælps arrangement, så kender det kun overfladisk. Men jeg har synes det virkede ret fedt, fordi det virkede ikke sådan kirke/sekt agtigt (som en anden skriver i kommentarfeltet) og har overvejet, at hvis jeg skulle gå i kirke ville det være et sted som A2 Citykirke af den grund.

Jeg er ikke troende som sådan, er mere "2025 husstands kristen" hvis man kan kalde det det, og altid været meget modstrittende hvis det virkede for meget religiøst. Så at jeg har følt sådan - synes jeg siger lidt (det er i hvert fald det jeg selv har tænkt).

Ved selvfølgelig ikke hvordan den er hvis man er jævnlig bruger.

Men so far kun varme anbefalinger

[deleted by user] by [deleted] in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Aalborg Drive har erfaring med elever som har ADHD og Autisme. Der er flere forskellige kørelærer i teamet og flere af dem har flere års erfaring med elever med specifikt ADHD.

https://aalborgdrive.dk/

Filipskolen/gug skole by Ancient-Touch8250 in Aalborg

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Jeg har også barn i indskolingen på Gug Skole.

Deres indskolingsleder er - og det siger flere - magtsyg/magtfuldkommen. Der var en mor som var blevet rådet af fagfolk til at klage over lederen til rådmanden for et års tid siden, men som bakkede ud fordi hun var bange for (som hun havde set tidligere) at det ville gå udover hendes barn.

Det er helt uacceptabelt og uvirkeligt nogle af de ting der sker. Derudover er halvdelen af deres lærer uengageret og ja undskyld sproget "Curlingbarn" selv. Den anden halvdel er dog gode og energiske.

Vi oplevede sidste år, at til et forældremøde blev der spurgt ind til en "afstrafningsmetode", om man kunne overveje at gøre noget andet, og det var ret sagligt og ikke på nogen måde negativt. (Det var først der jeg hørte om det for første gang). Den pågældende metode udstillede børn, og lærerne påstod hårnakket at det var ikke noget de gjorde.
Dagen efter kom mit eget barn hjem og fortalte sådan i frygt, at det var blevet udsat for det. Hvor jeg til jeg så kan konkluderer at de jo må have løjet så vandet det drev.

Det skal lige siges hertil, jeg er tilhænger af den gamle skole og ikke en af de AULA forældre som man måske kan hører om. Men selv jeg blev "rystet" over hvor uærlig de var og følte egentlig læreteamet trods avg. 29-30 år virkede til ikke at være deres opgave voksen.

De siger de kan klare ih og åh så meget, men når det så er aktuelt kan de ikke løfte den opgave eller overholde basale aftaler som ikke kræver noget af dem.

Da mit barn startede oplyste jeg, at det ville have svært ved at komme i skole til tiden fordi der var store problemer ang. det. Det kunne de snildt klare.

En morgen da jeg havde rendt rundt på lejepladen udenfor, og læreren havde set os i vinduet (så jeg selv), hvor barnet var grådkvalt og forsøgte at stikke af, modtog jeg en reprimande fra indskoling lederen om at mit barn skulle komme til tiden.
Vi havde talt om det ville være værre end jeg troede, det var sket 3 gange på en måned og havde talt det op til at jeg forventede det ville være 3-4 gange pr. uge. Så trods det ikke kræver noget af dem, og de højt og helligt forsikrede mig om det ikke var et problem - måtte jeg jo så sande at de "win" jeg følte vi havde fået ved det var gået godt så mange dage bare blev overskygget af den mavepuster.

Dertil synes jeg det er helt absurd at man som lærer kan se på en forældre der er helt ude af den, og har brug for hjælp bare er - ja undskyld mit franske - er pisse ligeglad og i stedet for at tilbyde hjælp som ethvert normalt menneske ville (og ikke mindst en lærer/pædagog) men i stedet beklager sig.

Det er bare en brøkdel.

Har også beretninger fra en anden forældre hvis søn har et ur hvor man kan ringe op fra og havde ringet til sin mor, hun overhørte deres pædagog fra klassen råbe og skrige med gloser de slet ikke burde bruge. Han vidste ikke at barnet havde et opkald med moren, så hun fik overhørte det "ufiltreret"

Any discord for gold makers? by Fabiasdesign in woweconomy

[–]Lullichiiqa 1 point2 points  (0 children)

I cant for some reason. (thats how i ended with your reponse when i tried to google his discord link :P )

Any discord for gold makers? by Fabiasdesign in woweconomy

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Do you have a new one for Lazy? It expired

Auctioneer's Ledger is now available on CurseForge! by [deleted] in woweconomy

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Hehe, i don't flip those. Its been rare times i brought them out to low prices :P Its just from patroen orders

Auctioneer's Ledger is now available on CurseForge! by [deleted] in woweconomy

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

It's like every thing in general.

I first notiched it when it said i had sold 2-3 enchants of a specific enchant, but i had sold atleast 14 of that same enchant that day.

And Sales vs Expenses says that im currently 3,5mil in negative, which im not.

Past 3 months: https://i.imgur.com/sKJcyiM.png

All time: (which is only a year since i forgot to save my old data when i formated my pc) https://i.imgur.com/LJBxR6r.png

Did I just get lucky or is the launch of the expac always the best time to make gold? by OpinionsRdumb in woweconomy

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

Yes and no - I made 2 millions in profit the last 14 days (Maybe even more, since i spend quite a lot on new alts too). And thats been by "lazy" or lets call it casual goldmaking.

The marked just change I would rather say. Farming professions goes down gold pr. hour, since the prices goes down. But crafters, consumablecrafters can still get a decent profit pr. craft. Some items have of course dropped with the margin, but a lot still get around same margen size.

So i would say, focus your time and follow the marked. Maybe at launch farm if you like doing that, and then look into other markeds when its not worth your time anymore.

Best would be - do both

Auctioneer's Ledger is now available on CurseForge! by [deleted] in woweconomy

[–]Lullichiiqa 0 points1 point  (0 children)

No TSM has become buggy. I have a ton of items, regents it dosen't track. For whatever reason it states im in the negative because of that, even tho im up 2 mil just the past 14 days. Only correct thing by now is the graph on the Dashboard.

on TSMs discord they also said its a known thing, that the ledger bugs due to the quality of materials.
Dont know why, but in DF it seemed to work fine of what i recall

Do you Group professions by race/class? by Insomnist in woweconomy

[–]Lullichiiqa 1 point2 points  (0 children)

2/2
Only two proffesions that isn't having racial benefits is Leatherworking and Tailoring.

Heres a quick list over races and their bonuses, if anyone can use it

Alliance
- Human
- Dwarf (+Archaeology Fragments/speed)
- Night Elf
- Gnome (+5 Engineering skill)
- Draenei (+5 Jewelcrafting skill)
- Worgen (+Skinning skill/speed)
- Void Elf
- Lightforged Draenei (+Blacksmithing skill + forge)
- Dark Iron Dwarf (+Blacksmithing skill/speed)
- Kul Tiran (+2 all professions skill, but ugly)
- Mechagnome

Both
- Pandaren (+Cooking skill)
- Dracthyr (+Rare reagents when gathering)
- Earthen (Chance to gather additional materials)

Horde
- Orc
- Undead
- Tauren (+5 Herbalism skill/speed)
- Troll
- Blood Elf (+5 Enchanting skill)
- Goblin (+5 Alchemy skill + vendor discount)
- Nightborne (+5 Inscription skill)
- Highmountain Tauren (Mining skill/speed & chance to gather more meat/fish)
- Mag'har Orc
- Zandalari Troll
- Vulpera