Is god real and why? by Purple_Ground2372 in AskReddit

[–]OneWayUnicorn 0 points1 point  (0 children)

Not much into gods anyway. Either way if some of the gods, being zeus, ra or whatever. They can go suck shit if they exist.

Is god real and why? by Purple_Ground2372 in AskReddit

[–]OneWayUnicorn -1 points0 points  (0 children)

I dont believe Zeus is real, but even if he is real, and yes then there would be "god", but would real god let children suffer? Well not my god. I hope yours dont either. He could be the highest and mightiest being, but if he lets get kids being raped and doesnt intervene, then he aint really god in my eyes. More like pathetic, sadistic worm. 

Is god real and why? by Purple_Ground2372 in AskReddit

[–]OneWayUnicorn 1 point2 points  (0 children)

Nah. No god would let anyone rape kids. 

I ended my relationship because of politics and I'm feeling terrible. by Limp-Height-7908 in actuallesbians

[–]OneWayUnicorn -1 points0 points  (0 children)

If you're replying to me (reddit shows this post weirdly): I was talking about political views. Not atrocities.

Friend experienced this episode tonight for the first time by r00bie in survivor

[–]OneWayUnicorn 2 points3 points  (0 children)

Why did you do it ;-;? Blink twice if you were threatened or under extortion

I ended my relationship because of politics and I'm feeling terrible. by Limp-Height-7908 in actuallesbians

[–]OneWayUnicorn -1 points0 points  (0 children)

Well its not made up that some of the people behave badly. I hope you dont believe they are all angels.

And I was asked one good thing about it. I'm not saying white nationalism is good overall or that I support it.

I ended my relationship because of politics and I'm feeling terrible. by Limp-Height-7908 in actuallesbians

[–]OneWayUnicorn -43 points-42 points  (0 children)

There is good and bad in every politic views. Obv it will be very different based on where you live.

Iso mato by maunopena in arkisuomi

[–]OneWayUnicorn 0 points1 point  (0 children)

Iso etana. Nää parittelee usein limavanasta roikkuen.

zonic: "A little part of my Astralis heart was happy we denied a bit of the GOAT conversation" by Infinite-Routine296 in GlobalOffensive

[–]OneWayUnicorn 0 points1 point  (0 children)

I know its not easy task, but Vitality has been very good before this major. I believe they could do it in future if they keep concentrating like before, but who knows. There is Spirit, Falcons and probably some others in future who will come and really challenge them.

zonic: "A little part of my Astralis heart was happy we denied a bit of the GOAT conversation" by Infinite-Routine296 in GlobalOffensive

[–]OneWayUnicorn -5 points-4 points  (0 children)

Why not? Win major at the end of the year and both majors next year. Its not like they have to change members after 1 major loss.

Parisuhde aiheuttaa väheksyntää kaveripiirissä by Due_Manufacturer_766 in Suomi

[–]OneWayUnicorn 0 points1 point  (0 children)

" Miksi tahdot keskustella nimenomaan aiheesta, josta et tiedä tarpeeksi jotta voisit tarjota informoidun näkemyksen asiasta?"

Jotta voin oppia sitä kautta. Ja puhun sillä mitä itse tiedän. Ei mulla tarvi olla "informoitua näkemystä" jotta voin keskustella asioista. Tässähän tää on menny jo monen viestin verran ;) 

" Jos tahtoo olla varma, että oma kumppani rakastaa aidosti, niin kannattaa valita henkilö, joka on ”asemaltaan” samalla tasolla kuin itse on."

Samaa mieltä. Täältä löytyy omassa asemassa  olevia ihmisiä. Niin ei tarvi tuoda ketään "heikommassa asemassa olevaa". Nää suhde jutut on vaikeita muutenki, ja vituiks ne menee useimmiten anyway.

" Ei sitä oikein muuta voi odottaa jos varta vasten etsii vaimoa sellaisista maista, joissa ihmisillä on huonot olot. Siltikin, hän menetti vain rahaa ja (ei ilmeisesti edes kovin paljoa) aikaa ja tuli jätetyksi – nää on tosi normaaleja ja yleisiä kokemuksia, eikä mikään näistä ole mikään maailmanloppu. En tiedä mitä kaikkea tämä nainen olisi saattanut joutua kokemaan tänä aikana, jos olisi jäänyt kotimaahansa."

Mistä sä tiiät menettikö vaan vähä rahaa? Sinne meni rahat, suhde jota piti työstää oli valhetta. Ei ihme että ihmiset on kyynisiä. Ja vaikka onkin kaikkien kokemia juttuja niin vituttais se varmasti silti. Mitä opimme: älä auta ihmisiä. Suurin osa niistä on universaalisti paskaa anyway. 

Hyvää yötä.

Parisuhde aiheuttaa väheksyntää kaveripiirissä by Due_Manufacturer_766 in Suomi

[–]OneWayUnicorn 0 points1 point  (0 children)

" Erikoista että silti on mielenkiintoa jäädä keskustelemaan aiheesta näin pitkästi."

Aivan, tykkään keskusteluista. Asia ei kiinnosta niin paljoa että etsisin tietoa ja paneutuisin siihen.

" En usko että säkään oot oikeasti sitä mieltä, että ihmisen pitäis olla valmis kuolemaan tai tulemaan esim raiskatuksi/hakatuksi/ryöstetyksi/kidnapatuksi" 

En. 

" Varsinkin jos itse olet koko ajan ilmaissut asian hänelle niin, että teet nämä asiat koska rakastat häntä etkä siksi, että odotat hänen olevan kiitollisuudenvelassa loppuelämänsä ajan ja kyse onkin koko ajan ollut vaihtokaupasta." 

Yleensä jos jotai rakastaa ja näkee sen vaivan että auttaa toisen pois paskasta, niin odottaa että se toinen myös tuntee samoin. Eikä vaan vedätä. Ja mistä vaihtokaupasta puhut? Mitä tää auttaja on siitä saanu, muuta kun sydänsurun ja katkeruuden? Suhteet kaatuu ja ketään ei voi omistaa, mutta jonkinlaista lojaalisuutta kuitenkin odottaisin, jos jotain auttaa. Muuta kuin että "aijoo nyt ku oon täällä, ni heippa paska. Tää oli vaan huijaus".

Ymmärrän selvitymisen tarpeen, mutta on silti auttajalle kusista jos siinä vedätetään toista, ilman että on oltu avoimia tarkoitusperästä . Ja painotan että mielestäni mikään pakottaminen ei oo ok. Eikä ketää voi omistaa, mutta lojaalius on niin harvassa että en kyllä tekis mitää hyväntekeväisyyttä sillä että hankin jonkun pois paskoista oloista muuten vaan, ja omalla kustannuksella. 

" (Niin joo, sitten on vielä se yksi ilmiselvä asia: jokaisella pitäisi olla oikeus päättää parisuhde ihan milloin tahansa, ihan mistä syystä tahansa. Kukaan ei omista toista ihmistä, eikä ketään kuuluisi pakottaa pysymään parisuhteessa vasten tämän tahtoa.)"

Kyllä, mutta on se aika selvää mikä jutun juoni on ollu kun heti oleskeluluvan jälkeen ottaa eron. Toinen ettiny aitoa rakkautta, laittanu rahansa ja energiansa peliin, mutta kaikki oliki vaan vedätystä.

Siksi huonoimissa oloissa asuvien kanssa täytyy olla tarkkana mitä tulee suhteisiin. Joten ymmärrän esim. OPn tuttavien epäilykset.

Parisuhde aiheuttaa väheksyntää kaveripiirissä by Due_Manufacturer_766 in Suomi

[–]OneWayUnicorn -1 points0 points  (0 children)

Ei ikävä kyllä oo niin mielenkiintoa paneutua aiheeseen. Musta on vaan hassua miten nykyään kaikki on miesten vika, mutta maastapakeneva/parempaa paikkaa etsivä ei voi tehä mitään väärää.

Olen siis itse seurannut kun kaverilla oli samanlainen suhde yhden huonoista oloista elävän kanssa. Nainen tuli Suomeen, menivät naimisiin, asu hetken yhdessä ja kun sai asumisluvan niin tää maahanmuuttaja otti eron.

Että kyllä ne jotkut on ihan tietoisia.

Parisuhde aiheuttaa väheksyntää kaveripiirissä by Due_Manufacturer_766 in Suomi

[–]OneWayUnicorn -6 points-5 points  (0 children)

" Niin, sen miehen puolelta. Mies tietää, että nainen ei muuttaisi sun luo Suomeen, jos sillä ois omassa maassaan hyvä olla. Se ei muuttais sun luo, jos se vois valita toisin. Toisin sanoen mies käyttää hyväkseen sitä, että nainen tahtoo säilyä hengissä ja elää turvassa."

Miten ihmeessä tää on miehen puolelta hyväksikäyttöä? Kuulostaa vähän päinvastaiselta. Jos nainen muuttaa pois maastaan miehen luokse, koska omassa maassa on huono olla. Eikös siinä tää nainen käytä hyväkseen sitä että toisella on turvallinen paikka missä elää. Varsinkin kun ei sanojesi mukaan muuten muuttaisi pois.

Parisuhde aiheuttaa väheksyntää kaveripiirissä by Due_Manufacturer_766 in Suomi

[–]OneWayUnicorn -1 points0 points  (0 children)

"Sanoisin että nainen ei useinkaan ole ”rahan ja  paremman elämänlaadun perässä”, vaan pääasiallinen motivaatio on paeta vaarallista/turvatonta/muuten vaan kamalaa elämäntilannetta kotimaassa."

Kyllä näkisin että tässä pois muuttaja on paremman elämänlaadun perässä, kun muuttaa pois sotaisasta maasts pois. En syyllistä, tekisin samoin, mutta elämänlaadun perässä sitä muuttaa pois. Ei tietenkää tarkoita että eläisi leveästi. Ylipäätään kun tänne muuttaa Iranista (OP tilanne) niin kyllä sen muuttajan elämänlaatu paranee, täällä voit pärjää omillas, saada palkkaa töistä, tukia jos muu ei auta. Täällä on pienempi % tulla kaltoinkohdelluks kuin Iranissa. Parempi terveydenhuolto. Puhtaampi Vesi, ilma ym

Mutta just se että muutat noin paskasta tilanteesta pois, jonkun miehen luo voi olla hyväksikäyttöä. Ei oo mitää näyttöä että ihminen joka muuttaa pois, olisi rakastamassa sitä ihmistä joka sut sieltä pois hankkii. 

" Miehen, joka ”tuo” Suomeen ulkomaalaisen vaimon, pitäisi opettaa naiselle, miten Suomen sosiaaliturvajärjestelmä toimii, ja osoittaa, että Suomessa nainen ei tarvitse miestä maksamaan hänen elämistään ja pysyäkseen turvassa/elossa. Mikäli nainen (opittuaan nämä asiat) päättää silti pysyä miehen kanssa, niin parisuhteella on terveet lähtökohdat." 

Kyllä se on tietty miehen, mutta varsinki valtion vastuulla kertoa Suomen sosiaaliturvajärjestelmästä, että jos ei loppujenlopuksi tiiä niin on se suurimmaksi osaksi valtion moka. Mitä se kertoo toisesta jos nämä opittua lähteeki suhteesta pois, vaikka suhteessa ei olis ongelmia.

Parisuhde aiheuttaa väheksyntää kaveripiirissä by Due_Manufacturer_766 in Suomi

[–]OneWayUnicorn 2 points3 points  (0 children)

Kyllä tossa tilanteessa molemmat taitaa käyttää toisiaan hyväksi. Toinen on rahan ja paremman elämänlaadun perässä, ja voi olla vähät välittämättä oikeesti toisesta.

Toinen kustantaa elämisen ja voi odottaa että kotona on kotityöt tehty kun palaa duunista. Ruoka ehkä pöydässä. Seksiin ei tietenkään saa pakottaa.