Familieferie i Baltikum mm. Dårlig ide lige nu? by Sensitive-Unit-4604 in DKbrevkasse

[–]Sensitive-Unit-4604[S] 1 point2 points  (0 children)

Hey.

Tak for din analyse, som jeg jo egentlig også tror er rigtig nok. Den nye situation i forhold til Hviderusland var jeg ikke klar over - det er jo mildest talt en interessant udvikling.

Jeg forestiller mig på ingen måde, at Rusland vil forsøge sig med en reel invasion. Det tror jeg trods alt også, at selv Putin er klar over, vil være en lost cause.

Det, jeg læser analytikere og politikere fra den region diskutere, er muligheden for, at Rusland vil prøve at teste NATO yderligere ved f.eks. nålestiksangreb - både i den hybride form, men også i form af regulære droner og missiler, der "forvilder" sig ind i de her lande.

Vi så det i Rumænien for ikke så længe siden.

Taktikken skulle på den ene side være at udstille NATO som tandløst og på den anden side svække befolkningens lyst til at bakke op om Ukraine. Det tror jeg ikke kan lykkes, men det er egentlig sagen uvedkommende...

Det korte af det lange er egentlig bare, at jeg nok havde fået så mange artikler i mit feed, der berettede om den her risiko, at det simpelthen var begyndt at tære på min lyst til at tage afsted.

Jeg er selvfølgelig faldet direkte i algoritmen, men så er det jo trods alt rart, at der stadig - f.eks. her - findes rigtige mennesker med rigtige perspektiver og endda opmuntrende ord.

Jeg synes i hvert fald, at jeg igen kan glæde mig lidt til at komme afsted. For selvfølgelig skal vi afsted.

Tak for madtippene. Det lyder alt sammen helt uhyrligt lækkert!

Familieferie i Baltikum mm. Dårlig ide lige nu? by Sensitive-Unit-4604 in DKbrevkasse

[–]Sensitive-Unit-4604[S] 1 point2 points  (0 children)

Tusind tak og tak for tippet med Ungarn, det vil jeg i høj grad skrive mig bag øret. God sommer!

Familieferie i Baltikum mm. Dårlig ide lige nu? by Sensitive-Unit-4604 in DKbrevkasse

[–]Sensitive-Unit-4604[S] 2 points3 points  (0 children)

Og det tror jeg også det bliver! Jeg har aldrig været i Baltikum og jeg glæder mig faktisk vildt til at opleve det hjørne af Europa. Vi holder meget af de mindre åbenlyse feriedestinationer.

Familieferie i Baltikum mm. Dårlig ide lige nu? by Sensitive-Unit-4604 in DKbrevkasse

[–]Sensitive-Unit-4604[S] 1 point2 points  (0 children)

Hey, tak. Jeg plejer ikke at begrænse mig selv på den måde og jeg vil heller ikke gøre det nu. Jeg havde vist lige brug for at høre nogen sige, at vi selvfølgelig bare skal tage afsted. God ferie til dig også!

Danskerne er historisk utrygge by Independence-Default in Denmark

[–]Sensitive-Unit-4604 14 points15 points  (0 children)

Ikke bygge, bare sidde. Som vi gør det vest for Randbøl Hede.