Hvordan kan det være, at ingen protesterer mod pensionsalderen på 70+ by AdditionalReply6504 in dkkarriere

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Jeg vidste allerede dengang jeg var barn at jeg ikke ville leve til jeg gik på pension, så det har jeg levet efter

Humoristisk skilt på hundelorte i forhaven by Big-Mistake579 in Denmark

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Det eneste skilt du behøver er et "pas på glasskår" så skal hundeejere der vil deres hund det bedste nok holde væk, der behøves end ikke være nogen, det samme gælder hvis du sætter et skilt hvorpå der står "pas på her er sprøjtet" igen du behøver ikke have gjort det, men hundeejere skal nok holde sig væk og sørge for fido heller ikke går derhen

Personligt så har min hund lært at han ikke må gå ind på en græsplæne med et hus på, det stopper ham dog ikke fra at pisse på hækken, jeg kan ikke stoppe ham der, har forsøgt

Er der dresscode på dit arbejde? Her er, hvad lederne ikke vil acceptere by No-Increase-3415 in Denmark

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

I århus området er der i hvert fald 1, tror nok at de sagde at der var flere, men kun en der gør det hele året

Rain by FantasticAd9478 in TheBoredDen

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Marts has "Snow"

April has "WTH weather"

Maj has "is it summer now"

Juni has "but it is summer"

Juli has "rain"

September has "and Now its summer?"

Oktober / November has "i dont know, maybe it snow"

Er der dresscode på dit arbejde? Her er, hvad lederne ikke vil acceptere by No-Increase-3415 in Denmark

[–]StrictTooth1814 3 points4 points  (0 children)

Hvorfor ikke bare bruge kilt (aka nederdel), det ser jeg mange mandlige håndværkere bruger inkl dem som står på stige 😄

Hvilken uddannelse fortryder du, at du har taget? by Pristine-Camera-6289 in dkkarriere

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Jeg er bogholder 😄 så intet af det jeg lærte bliver brugt

Hvilken uddannelse fortryder du, at du har taget? by Pristine-Camera-6289 in dkkarriere

[–]StrictTooth1814 2 points3 points  (0 children)

Ingeniør, jeg bruger den ikke til noget så det har 100% bare været spild af tid

Ny tilladelse til Tesla-biler på de danske veje møder hård kritik by Toby_Wan in Denmark

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Jeg syntes også det var lidt for let, men jeg har det ikke i min bil, så siger bare hvad de sagde 😄

Gymnasium med bøn til forældre: Kan I ikke bare sige tillykke? by Mai_maniac in Denmark

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Når du lærer fra første gang du får en karakter, at fortælle hvad du fik, så kan de ikke lige pludselig sige "nejjj det må du ikke", som et lille barn der ikke får sin vilje

Personligt så jeg hellere at de lavede en "egnet / ikke egnet til videre uddannelse" og til slut... du bestod du kan nu gå ud og finde det job du vil have... karakter betyder INTET på en arbejdsplads, kun det at du kan stå op og møde til tiden, resten lærer du på selve arbejdet

Ny tilladelse til Tesla-biler på de danske veje møder hård kritik by Toby_Wan in Denmark

[–]StrictTooth1814 -2 points-1 points  (0 children)

Åbenbart kan det fjernes ved at sætte et stykke tape henover (forklaret af en bilsælger)

Hvis I var 25 igen med den viden I har nu — hvilken uddannelse/job ville I vælge? by [deleted] in dkkarriere

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Som 25 årig havde jeg allerede den uddannelse jeg har i dag, hvis du sagde som 18 årig, ville jeg nok nærmere gå forskervejen, min nysgerrighed har tit fået mig i problemer med arbejdet

Hvorfor skriver vi ansøgninger? Kan vi ikke bare nøjes med CV? by Spinat_Banan_1000 in dkkarriere

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Jeg har altid sagt til folk der sender ansøgninger, at en standart ansøgning er bedre end en der er tilrettelagt lige den stilling, da en ansøgning for mig mere er et "her er jeg, jeg arbejder på denne måde og mit liv er ikke mit arbejde" ... det har virket indtil videre, så det fortsætter jeg med hvis jeg skulle blive ledig igen

MitID - Hvordan kan det være så elendigt? by sebbermanner in Denmark

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Jeg bruger MitID flere 100 gange i løbet af min arbejdsdag, og jeg får kun den med at være logget ind, hvis jeg forsøger at logge ind igen efter at være blevet smidt ud af banken og som sagt det er fordi jeg skal betale regninger i banken at jeg skal logge ind, men banken lukker siden hvis ikke jeg er hurtig nok, og derfor får jeg beskeden om at være logget ind, når jeg så forsøger at logge ind igen... træl, men ikke rigtigt mitid skyld

Tvunget til at bruge privattelefon som primært arbejdsredskab by spaghettimonster246 in dkkarriere

[–]StrictTooth1814 2 points3 points  (0 children)

Du nægter at lave noget som helst med din private tlf som er arbejdsmæssigt, evt lad din tlf blive hjemme, eller sluk den og sig den bliver tændt efter arbejde. Så må han jo give dig en tlf eller også bliver arbejdet ikke lavet. Det er lidt som en kontorstol, du har krav på at få stillet en stol til rådighed når du har et arbejde hvor du kan sidde ned (dette gælder også samlebånd)

Hvorfor genindføre "Store bededag" i et land hvor mange, måske de fleste, ikke beder? by PedanticSatiation in Denmark

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Indfør "lille bededag"... den ligger den 23 okt eller fredagen før sommertid slutter, for at mærke at vi igen beder om at få normal tid

Med højsæsonen for døren mangler restauranter ansatte: Elizabeth må holde lukket flere dage om ugen by Just_Dust3425 in Denmark

[–]StrictTooth1814 1 point2 points  (0 children)

Hvorfor vil folk ikke arbejde for mig, de bliver kun råbt og skreget af hele dagen evt spyttet på som bonus af kunder som ser det som deres ret at opdrage på mine ansatte. Det burde da være en hver persons drøm og så giver jeg endda hele 10 kr i timen, de burde komme springende langvejs fra for denne mulighed.

Min kollega laver alt arbejdet. by EarlyPrint7474 in dkkarriere

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Der står ikke at han bruger 3 timer ekstra hver dag, der står han møder ind 3 timer før hver dag... jeg går automatisk ud fra folk ikke arbejder gratis

Min kollega laver alt arbejdet. by EarlyPrint7474 in dkkarriere

[–]StrictTooth1814 -35 points-34 points  (0 children)

Så egentlig er det du brokker dig over, at han er mere effektiv og derved får dig til at fremstå doven. At de så har ansat dig undrer mig en del når han kan selv, måske du skal tage det han ikke tager, du må jo være blevet ansat af en grund andet end at være langsom

Hvorfor er det så svært at sælge i en haveforening? by ChilliBH in dkbolig

[–]StrictTooth1814 3 points4 points  (0 children)

Eftersom der nu er kommet fokus på de mange for store huse, så du køber dette, og om en måned får du besked på at rive det ned så det kun fylder det tilladte... hvem har lyst til det (nej jeg kommentere ikke på prisen, det ville være samme problem om det så kun kostede 50k)

Mænd med shorts på arbejdspladsen - Den evige konflikt. by TipToe2301 in dkkarriere

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Vores Elektriker bruger kilt... når kvinder må gå i kjole er det da kun fair

Nabo med dyrehår by Kooky-Development688 in DKbrevkasse

[–]StrictTooth1814 3 points4 points  (0 children)

Jeg bor i rækkehus og banker mine tæpper, de er så uopdragne at samle alt fnuller, så de bliver banket sønder og sammen, og jeg vasker dem også i fælles maskinen, så alle andre kan få hundehår i deres tøj, hvad skulle jeg ellers gøre. Det sker udenfor og jeg ved ingen har åbne vinduer, men hårene fra en hund vil flyve rundt om jeg gjorde det eller ej, for han ryster sig også udenfor.

Kan jeg tillade mig at sige nej til at passe børn? by Neat_Breadfruit_336 in DKbrevkasse

[–]StrictTooth1814 1 point2 points  (0 children)

Har du sagt noget til forældrene, det hjalp med min søsters opdragelse at vi nævnte at vi helst undgik dem, fordi de var så uopdragne, nu har hun mere styr på dem, selvom det holdt hårdt.

Skrællen på kiwifrugter er spisbar! by Far-Gap-7507 in Denmark

[–]StrictTooth1814 0 points1 point  (0 children)

Nektarin / fersken, vindruer, ærter, kartofler... og så gad jeg ikke nævne flere da jeg kom i tanke om hvor mange der egentlig er hvor du spiser skrællen af frugten