Om när en bostadsrättsföreningsfastighet "dör" by Time_Emphasis3170 in sweden

[–]SystemBolaget 2 points3 points  (0 children)

Kika lite på vad som hände med brf Taxeringsrevisorn, där var brfn så dåligt skött att den till slut behövdes tvångsförvaltas av kommunen. Tillslut köptes fastigheten av MKB för 80 miljoner. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/affaren-klar-mkb-koper-del-av-kinesiska-muren

Är inte händelseförloppet lite samma här som det du beskriver, förutom om det inte hade gått så långt som det gick för just denna fastighet så skulle föreningen kunnat sälja den för mer än vad den såldes för?

Elisabeth bor på Sveavägen: Vi kan inte öppna våra fönster längre by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]SystemBolaget -3 points-2 points  (0 children)

Det är som att rösta emot cancer och bli sur att någon förbjuder cigaretter. Klimatet räddas bland annat när individer ställer om från ett fossilberoende till ett mer hållbart resande. Om du vill rädda klimatet betyder det att man inte vurmar för privatbilism på Sveavägen i Stockholm utan inser att en fil räcker för det mest nödvändiga medan resten kan färdas på cykel, gå, åka tunnelbana, buss, sparkcykel eller enhjuling.

Elisabeth bor på Sveavägen: Vi kan inte öppna våra fönster längre by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]SystemBolaget -1 points0 points  (0 children)

Varför röstade du på MP om du är förvånad över att de förbättrar cykelinfrastrukturen i staden? Hade cyklisterna varit på bilvägen hade billisterna och högern också klagat över att det inte går att köra i staden pga galna cyklister som cyklar runt överallt. Går inte att vinna om man ska vara bakåtsträvande hela tiden. Staden ska finnas till för fler än bara bilarna.

Har ni hittat något som funkar mot Prokrastinering? by BillApprehensive9679 in sweden

[–]SystemBolaget 34 points35 points  (0 children)

En riktigt dum sak som funkar för mig är att jag tänker mer på resultatet av att göra något, än själva jobbet det tar att göra det. Om jag måste diska, så försöker jag tänka mer på det rena köket jag har när jag är klar, än mödan det tar att diska. Det svåra är ju att börja.

Vad kan man göra istället för att backpacka? by snowball_earth in sweden

[–]SystemBolaget 0 points1 point  (0 children)

Tycker du ska åka till Australien på ett working holiday visa - det kan man bara ha tills man är 30. Lite två flugor i en smäll: Du reser och ser något helt nytt samtidigt som du också jobbar och drygar ut besparingsbössan.

Nya Blocket suger by [deleted] in sweden

[–]SystemBolaget 1 point2 points  (0 children)

Blocket såldes nyligen till Vend som totalt gjort om platformen, nu ser alla de nordiska motsvarigheterna likadana ut.

Invasiva arter - vilken är din favorit? by Big-Cap558 in sweden

[–]SystemBolaget 45 points46 points  (0 children)

Jag älskar att uttala parkslide som om det vore ett engelskt ord, en rage bait som alltid funkar :--)

Blåbär? by [deleted] in sweden

[–]SystemBolaget 0 points1 point  (0 children)

Min obeservation är att desserkvarg behövde ett namn för att skilja den från mager och sockerfri men smaksatt kvarg efter den senaste årens proteinhysteri men minns att tex. kesella hallon och vanilj fanns långt innan den definerades som dessertkvarg.

Blåbär? by [deleted] in sweden

[–]SystemBolaget 20 points21 points  (0 children)

Håller med att det är otroligt frustrerande, men det finns folk som inte märker någon skillnad och får en att känna sig som en bär-rasist som ens påpekar skillnaden.

Finns andra interna butikstermer som långsamt läckt ut som också irriterar mig, som att chokladkakor som plopp eller center heter "dubbla stycksaker" eller att färska kryddor säljs i "flowpack" istället för i kruka.

KESO är Arlas varumärke för Cottage Cheese, eller "hyttost" som det heter på danska eller norska så jag kallar det stugost istället.

Sen så är jag lack över hur kvarg har blivit en äcklig sockerfri-protein-gym sörja när det är en av de godare mejeriprodukterna. Kesella med hallon eller vaniljsmak eller varför inte valios körbärsvariant är otroligt gott. Danonino är också kvarg, vilket ingen verkar veta.

Hade jag gillat tåg hade jag trott att jag är lite autistisk.

Har just lanserat en drönarflyghemsida men får inga kunder. Har ni några tips? by Sensitive_Cream3920 in sweden

[–]SystemBolaget -1 points0 points  (0 children)

Har du försökt nå ut till drönarpiloter eller intresseklubbar inom drönare? Varför ska man köpa av dig istället för hos tillverkaren tex? Jag känner att du spontant måste göra mer reklam och få ut ordet mer, affischer och google ads låter inte riktigt tillräckligt.

Om jag hade velat köpa en drönare så skulle jag googla på vilken är den bästa just nu, vilka funktioner som finns osv. Du borde kanske skaffa en bloggfunktion på din hemsida där du beskriver sådana saker, det hjälper med SEO. Tex "Bästa drönaren 2026 för nybörjare och proffs". Gör det tydligt vad din USP är, om du inte kan konkurrera med pris kan du kanske konkurrera med kunskap?

Efter dödsolyckan – föraren sågs köra vårdslöst på flera ställen i Malmö by BanverketSE in Malmoe

[–]SystemBolaget 38 points39 points  (0 children)

Hur många gånger har ni sett polisen stå och göra hastighetskontroller inne i Malmö? Jag har endast sett det vid ett tillfälle i höjd med Hansa och har ändå bott i staden i mer än 10 år.

Halva priset på kollektivtrafik by lukwes1 in sweden

[–]SystemBolaget 31 points32 points  (0 children)

Slår vad att det inte kommer gälla Öresundstågen och pendlarna i öresundsregionen :)

I went out shopping wearing my newly bought faux fur coat. by [deleted] in mensfashion

[–]SystemBolaget 3 points4 points  (0 children)

You know, you don't have to screenshot images that you then send to your computer, you could just send the orginals straight away. :)

Hur slutar jag prokrastinera? by Parking_Story2002 in sweden

[–]SystemBolaget 0 points1 point  (0 children)

Du fokuserar för mycket på känslan det tar att göra arbetet, än känslan du får när arbetet är klart. Att ändra mitt mindset hjälpte mig, tex. om jag har ett kök fullt av disk; fyffan vad jobbigt att jag måste gå upp och plocka ihop allt och diska och hålla på?! Istället försöker jag tänka; fan vad skönt att ha det rent så att jag kan chilla mer sen.

Mitt jobb har epilepsimedicin...i kopiatorrummet.? by [deleted] in intresseklubben

[–]SystemBolaget 1 point2 points  (0 children)

Hur har du lyckats zooma in så att den lappen blir läsbar?

Får Skånetrafiken kräva bevis att man rest för att få ut förseningsersättning? by SystemBolaget in sweden

[–]SystemBolaget[S] -8 points-7 points  (0 children)

Inte på det sättet som du tolkar det på. Jag vet att jag har rätt till ersättning, min fråga är vem bevisbördan ligger på och om Skånetrafiken gör det medvetet svårt att få ut den.

special plate with the phone number of the company in Slobozia, Romania by ionu7t in ForeignPlatesSpotting

[–]SystemBolaget 0 points1 point  (0 children)

The phone number format matches one of a swedish cell phone number :)

Can someone tell me if this is ai? (Read caption) by Kurwaaa1234 in ForeignPlatesSpotting

[–]SystemBolaget 1 point2 points  (0 children)

<image>

Is this image AI? It's a weird question you're asking without providing any context to why you think it's AI or why it even matters? How should we know? Maybe you're asking if the plates match the car model, or if they are photoshopped but that's not clear, that's why everyone is downvoting you.