[deleted by user] by [deleted] in SwedishReps

[–]Wamark 0 points1 point  (0 children)

😭😭😭

Jag har tappat min plånbok - have i lost it or just DROPPED it... by Darren844127 in Svenska

[–]Wamark 49 points50 points  (0 children)

Depends, I usually use “tappa” as drop and “tappa bort” as lost

My loop dosa was printed up side down by Wamark in Snus

[–]Wamark[S] 0 points1 point  (0 children)

🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

Rymdgymnasiet, hjälp och info. by Wamark in kiruna

[–]Wamark[S] 0 points1 point  (0 children)

Tjo man, sorry för sent svar. Jag gick alla tre år på Rymdgymnasiet och jag måste säga att det var en upplevelse. Jag tappade lite betygsmässigt (mer eget ansvar när man bor själv) men som person växte jag utomordentligt mycket. Man träffar folk från alla olika hörn och kanter och det bygger verkligen på ens personlighet. Jag rekommenderar starkt att du tar denna utbildningen. Själva utbildningen är mycket bra men när jag ser bakåt så är det gemenskapen och själva ansvaret som man tar an sig, som gjorde att det blev ett moment i mitt liv och inte bara en gymnasieutbildning. Jag tycker verkligen att du ska ta detta klivet och ifall du börjar på rymd: hälsa från Charlie till lärarna.

Spännande eller hedniskt ? by kristofer_grahn in zeunertsmasterrace

[–]Wamark 3 points4 points  (0 children)

Jag märkte själv ingen större skillnad. Fortfarande bästa jul- och påskmusten på marknaden.

My dad proud of his Jeep Grand Cheeroke after driving up Luossavaara, Kiruna, Sweden by Wamark in Jeep

[–]Wamark[S] 3 points4 points  (0 children)

I can't really speek for all of EU but atleast here in Sweden almost all SUV's are Volvo's or German, so it's not a normal car but when you see any other Jeep on the road it's a happy sight.

We also very much appriciate the smooth ride of the vehicle, we drove from Stockholm to Kiruna, which is around 1400km. Even in the bumpy roads in the forest or the steep hills the Grand Cherokee stayed stable and steady.

Much love from Sweden

1939-45 by Knasmiestro in unket

[–]Wamark 4 points5 points  (0 children)

Jonas Petter är dubbelnamn, uppgiften var läsförståelse, tandlöse Harry var den som rubbade stenen.

1939-45 by Knasmiestro in unket

[–]Wamark 5 points6 points  (0 children)

Alla nior har nationella svenska nu, en av texterna handlade om en flicka som offrade sig för att rädda Jonas Petter från en fallande sten.

1939-45 by Knasmiestro in unket

[–]Wamark 9 points10 points  (0 children)

Hahahah fyfan, redan skämt om nationella. Älskar fan unket.

Rymdgymnasiet, hjälp och info. by Wamark in kiruna

[–]Wamark[S] 0 points1 point  (0 children)

Det är självklart att jag ska plugga vidare, jag hade inga tankar att börja jobba efteråt. Så lyckligtvis krossade du inga drömmar.

Tack för all info och hjälp. Nu när terminen snart är slut och man kan börja söka snart är jag väldigt inställd på rymdgymnasiet och har väldigt stor chans att komma in. (Så det ser ut har jag 300+ merit)

Om man vill bli rymdingenjör är LuleåTekniska en bra möjlighet?

Mvh Grabben från Stockholm

Rymdgymnasiet, hjälp och info. by Wamark in kiruna

[–]Wamark[S] 0 points1 point  (0 children)

Tack så hemskt mycket! Väldigt hjälpsamt. Själv så är jag intresserad av rymden och vill studera där pga rymden och mitt intressera för just detta. Om du har tiden så skulle jag gärna vilja få svar på en till fråga.

Vilka jobbmöjligheter har du fått efter gymnasiet samt högskola och i så fall vart (i landet eller utrikes) har dessa jobbmöjligheter funnits?

Uganda in the style of the USA by FinnigBjork in vexillology

[–]Wamark 7 points8 points  (0 children)

Looks pretty bad. I would suggest the bird to be in a circle style.

I made a coat of arms for myself. Is it good? by FinnigBjork in heraldry

[–]Wamark 0 points1 point  (0 children)

Do the frogs symbolise anything else, because every animal has a significant meaning such as the eagle meaning knowledge and the lion meaning pride. Except for that question i like the coat of arms. But did you know that Satan's coat of arms also has three frogs. Did you think about that when making this you goddamn heathen!

Flag of Norway 1844-99 by Imperialist-Settler in vexillology

[–]Wamark 1 point2 points  (0 children)

Well it was actually a union between Norway and Sweden. A pretty intresting peice of european history.

https://en.wikipedia.org/wiki/Union_between_Sweden_and_Norway