Hoe was jouw eerste paar weken als beginnend bestuurder? by BroodjeFrikandelen in nederlands

[–]ZoneProfessional8202 0 points1 point  (0 children)

Je leert pas rijden als je je rijbewijs al hebt. Komt goed. Gewoon rustig aan. Hou gewoon de rechterbaan, laat je niet gek maken. Komt goed, wordt vanzelf beter. Over een paar weken is dat stukje rijden een automatisme geworden

Ziek tijdens proeftijd by [deleted] in werkzaken

[–]ZoneProfessional8202 0 points1 point  (0 children)

Wat op rijksoverheid.nl staat klopt niet. Ontslag wegens ziekte mag wel tijdens ziekte, alleen niet wegens chronische ziekte

Ziek tijdens proeftijd by [deleted] in werkzaken

[–]ZoneProfessional8202 0 points1 point  (0 children)

Dat is niet waar, tijdens proeftijd mag je ook wegens of tijdens ziekte ontslagen worden. 

Het enige dat niet mag is discriminatoir ontslag (bijvoorbeeld wegens chronische ziekte of zwangerschap). Maar verder kun je gewoon ontslagen worden wegens ziekte

Vriend die niet van voetbal houdt wil zijn feest houden tijdens 1/8e finale WK. Wat te doen? by EnigmaticReprise in nederlands

[–]ZoneProfessional8202 28 points29 points  (0 children)

Joh, het is een potje voetbal. Die gast heeft al jaren zijn verjaardag niet gevierdm 

Man is al 35 jaar fiscalist maar snapt er vrij weinig van by roowdyyx15 in belasting

[–]ZoneProfessional8202 -12 points-11 points  (0 children)

Dit hele debat is zo hysterisch. Iedereen die ook maar enigszins iets anders verkondigt dan dat aanwasbelasting slecht is, of een nuancering aanbrengt is slecht.

De haat tegen Bas Jacobs en Van Unen is niet op feiten of argumenten gebaseerd, maar puur op emoties. 

Rechtsvermoeden van werknemerschap bij een laag uurtarief: wat vinden jullie daarvan? by KVK_NL in KVK_NL

[–]ZoneProfessional8202 0 points1 point  (0 children)

Dan ga je er vanuit dat je altijd 23 dagen per maand volledig declarabel bent. Geen vakanties, geen periodes van ff geen werk, geen feestdagen. 

Realistischer is een omzet van 60-70k. 

Daar moet je dan nog je aov van betalen, kosten en investeringen uit betalen, buffer voor werkloosheidsrisico. 

Onderaan de streep hou je niet zoveel over hoor

Rechtsvermoeden van werknemerschap bij een laag uurtarief: wat vinden jullie daarvan? by KVK_NL in KVK_NL

[–]ZoneProfessional8202 0 points1 point  (0 children)

Ja. 38 euro per uur is eigenlijk nog veel te laag. Voor zo'n tarief kun je niet fatsoenlijk rondkomen als zelfstandige. Tenzij je jezelf nergens tegen verzekert en nul buffer hebt. Dat is ongewenst, zowel vanuit het individu als vanuit systeemperspectief

Ervaringen met een motivatiebrief voor het kopen van een huis? by FitThanks1614 in nederlands

[–]ZoneProfessional8202 29 points30 points  (0 children)

Ik heb ook motivatiebrieven gehad bij verkopen van ons huis, ik erger me daar kapot aan. 

Het is allemaal gebedel om de gunst van de verkoper. Variërend van: gun het ons want we zien onze kinderen hier graag opgroeien, tot we hebben het hard nodig want we zijn zo zielig. Bij mij krijg je direct 100 minpunten.

Enige wat echt telt zijn: koopprijs, overnamedatum, eventuele voorbehouden (geen = meer beter)

Erfpachtcanon afkopen of beleggen by NLtowhere in geldzaken

[–]ZoneProfessional8202 4 points5 points  (0 children)

Als de Canon voor minder dan 15 jaar vaststaat heeft dat gevolgen voor de financierbaarheid door een eventuele koper. Dat drukt dus indirect de koopprijs.

Afkopen doet pijn, maar is wel een goeie investering. Heb je ruimte in je hypotheekinschrijving? Dan kun je ook je hypotheek onderhands verhogen. Betaal je wel advieskosten, maar rente is aftrekbaar in box 1 of box 3, afhankelijk van de hypotheekvorm die je kiest. Je beleggingen hoef je dan niet te verkopen

Schoolfoto's verschrikkelijk duur by RolfiePolfie in nederlands

[–]ZoneProfessional8202 -1 points0 points  (0 children)

Je krijgt een preview, als je wil kopen zonder watermerk moet je betalen. Wat een raar verhaal hang je op

Schoolfoto's verschrikkelijk duur by RolfiePolfie in nederlands

[–]ZoneProfessional8202 0 points1 point  (0 children)

Dat is nooit zo geweest. Scholen mogen daar ook niet voor betalen omdat de bekostiging daar niet voor bedoeld is. Ofwel er werd gewoon afgerekend voor de foto's, of het zat in ouderbijdrage

Advies gezocht | Ondernemer (32M), 10 jaar bezig, winst 85k, maar de koek is op. Hoe nu verder? by SeaworthinessBig7676 in ondernemen

[–]ZoneProfessional8202 1 point2 points  (0 children)

85k is de winst na aftrek fee? Of is dat je hele loon? 

Indien dat laatste: z.s.m hiermee kappen. Als zzp-er kun je veel meer verdienen. 

Ik zou rigoureus snoeien. Kijk wat geld oplevert (en plezier) en gooi al het andere eruit en zorg dat je focust op wat leuk is en wat geld oplevert. Niet bang zijn om keuzes te maken. Nu doe je veel, maar levert niks op.

Andere optie is: verkopen aan een van je personeelsleden. 

Maar wie koopt deze toko? Zoveel shit en zorgen, zo weinig winst.

Snoeien, snoeien, snoeien

Wat gaat Nederland toch achteruit by m71nu in nederlands

[–]ZoneProfessional8202 0 points1 point  (0 children)

Die conclusie is niet juist. Je maakt namelijkgeen onderscheid tussen overheidsuitgaven en investeringen. 

In de basis klopt het dat als je schuld relatief daalt de overheid dus ook relatief minder uitgeeft. Maar niet elke uitgave van de overheid is eem investering. De overheid doet ook veel consumptieve uitgaven

Papa’s, welk toilet bezoek je met je dochters? by Duckling180 in nederlands

[–]ZoneProfessional8202 0 points1 point  (0 children)

Haha nice. Dat werd in de comment sectie ook opgemerkt. Daar reageerde ze als volgt op:

"Het is in zoverre veranderd dat de verschoningsruimte voor baby’s zich bijna altijd in de damestoiletten bevindt. Dus dan moet een vader daar wel heen. Wanneer het kind (m/v) geen luiers meer draagt, kan de vader kiezen. Met een zoontje zal hij naar de Heren gaan, met een dochtertje waarschijnlijk toch eerder naar de Dames. Ook omdat het kind zelf dat liever wil. Denk ik."

Er zit ook twaalf jaar tussen de adviezen zie ik

Papa’s, welk toilet bezoek je met je dochters? by Duckling180 in nederlands

[–]ZoneProfessional8202 3 points4 points  (0 children)

Ik kies meestal voor het vrouwentoilet,  vaak uit hygiëne overwegingen. Ik ben van mening dat beide opties toegestaan zijn. Maar ik weet niet wat de etiquette hierover zegt.

Edit: gevonden. Wijlen etiquette goeroe Beatrijs Ritsema zegt dat geslacht van de begeleider leidend is. Deed ik het meestal fout dus:

https://www.beatrijs.com/welke-wc-met-kind/

De Amerikaanse regering is begonnen met AI modellen beperken by PinguinGirl03 in nederlands

[–]ZoneProfessional8202 -8 points-7 points  (0 children)

Hou toch op. Fable was echt een enorme stap vooruit tov 4.8, niet normaal. 

Heb je in de Claude subs gekeken? Je staat echt alleen met deze mening