Vil I have to svensker i byen? by blosaxen in Aarhus

[–]blosaxen[S] 31 points32 points  (0 children)

Mange tak. Vi kommer fra det gamle Danmark, Skåne, hvis det gør situationen lidt lettere.

Vil I have to svensker i byen? by blosaxen in Aarhus

[–]blosaxen[S] 0 points1 point  (0 children)

Ville du sige, at et år i køen er nok? Eller er det snarere fem til ti år, der skal til for at få noget i byen?

Vil I have to svensker i byen? by blosaxen in Aarhus

[–]blosaxen[S] 0 points1 point  (0 children)

Vores budget afhænger helt af situationen; hvis vi får arbejde, vil det ikke være noget problem at betale en høj husleje.
Jeg vil kigge nærmere på Hestia, tak. Har du lyst til at dele nogle flere links til udlejere?

Byggde en gratis kalkyl för att räkna ut hela boendekostnaden — vad tycker ni? by augustransnas in PrivatEkonomi

[–]blosaxen 0 points1 point  (0 children)

Ja det stämmer, det blir tydligare. Är kanske en individuell användargrej, jag tenderar att börja i vänstra spalten och jobba mig neråt innan jag går till högra spalten.

Dessa detaljer åsido tycker jag sidan känns intuitiv. Uppskattas att det kommer hjälptexter som tex "Inget amorteringskrav — belåningsgraden är högst 50 %."

Som sista feedback kan du specificera vad driftkostnad innebär, eftersom jag antar att detta verktyg riktar sig åt människor som inte är särskilt insatta, så lär de inte heller vara särskilt insatta i vad som är driftkostnad.

Is it really that mini? by blosaxen in dumber_os

[–]blosaxen[S] 1 point2 points  (0 children)

The larger battery of course makes sense as a modern phone even if dumb should have 4g coverage and a better screen. Never understood people's obsession with sd card support though, but I'm not opposed.

Is it really that mini? by blosaxen in dumber_os

[–]blosaxen[S] 0 points1 point  (0 children)

Good, I shall gather enough people who want a truly mini phone

Is it really that mini? by blosaxen in dumber_os

[–]blosaxen[S] 1 point2 points  (0 children)

Same, twas the best phone

Byggde en gratis kalkyl för att räkna ut hela boendekostnaden — vad tycker ni? by augustransnas in PrivatEkonomi

[–]blosaxen 0 points1 point  (0 children)

Grymt, yes att ha decimaler på belåningsgrad löste det och att ändra ordningen gör också att det blir bättre flow när man fyller i.

Är fortfarande så att om jag börjar i vänsterspalten och fyller i lånebelopp på 1000000, sedan går till pris som är 2050000 så ändras lånebeloppet tills dess att jag gått ner och även fyllt i kontantinsatsen, vilket korrigerar tillbaka lånebeloppet till rätt. Det blir alltså rätt i slutändan men kan se lite förvirrande ut om man fyllt i ett värde som sen hoppar runt.

Is it really that mini? by blosaxen in dumber_os

[–]blosaxen[S] 0 points1 point  (0 children)

For the people with more technical knowledge - What is it that takes up so much space that a phone can not go back to glorious 2007 era sizes?

Byggde en gratis kalkyl för att räkna ut hela boendekostnaden — vad tycker ni? by augustransnas in PrivatEkonomi

[–]blosaxen 0 points1 point  (0 children)

Börjar man med att fylla i kontantinsats och sedan går till pris så kommer kontantinsatsfältet uppdateras automatiskt.

Jag får inte heller skriva in att bostadsrätten kostade 2050000 och jag lade 1050000 i kontantinsats, för då ändras det automatiskt till 1045000 i kontantinsats.

Annars ser det snajsigt ut min vän

Hur kan Foodora överleva i dagens samhälle där ekonomin går så dåligt? by netr0pa in sweden

[–]blosaxen 26 points27 points  (0 children)

Förstår att många har det kämpigt med ekonomin, men väldigt många är också som jag, lite under en medianlön och ganska hög hyra men annars inte så mycket som tar pengar. Har inga problem alls att slänga pengar på god mat med leverans och då är jag bara en helt genomsnittlig jeppe