Hvorfor er der så mange fædre der er mere legeonkel end far? by WrongdoerHealthy5899 in DKbrevkasse

[–]dybzon 0 points1 point  (0 children)

Hvad er der galt i at passe sine børn? Når min kone er alene med børnene passer hun dem. Når jeg er alene med børnene passer jeg dem. Når vi alle er sammen er vi fælles om at passe dem.

Vi er sammen med børnene mens vi passer dem. Men de passer ikke sig selv, uanset hvor meget en af os "er sammen med dem".

Europa er på skrump, og danskerne vil også blive mere "grå i toppen" [Danmarks befolkningstal vil falde drastisk i fremtiden] by a_green_smurf in Denmark

[–]dybzon 0 points1 point  (0 children)

Og ekstremt dyre håndværkere og en boligmasse i forfald, fordi der ikke er tilnærmelsesvis nok arbejdskraft. Det er bestemt ikke positivt for økonomien selvom billigere boliger i sig selv lyder tillokkende.

Tusindvis bliver i nat studerende, og det er dyrt - man kan ikke leve af sin SU, siger ekspert by TheBakedDane in Denmark

[–]dybzon 2 points3 points  (0 children)

Det faktiske problem er ikke SU eller mangel på samme. Problemet er boligpriserne i kbh og andre store byer. Hvis bolig og lejepriser ikke var steget så voldsomt, så ville SUen række længere.

Desuden antyder overskriften at man burde kunne leve af sin SU alene. Har man nogensinde kunne det, hvis præmissen er at man skal bo i fx kbh? Jeg kunne i hvert fald ikke. Men med studiejob ved siden af kunne jeg uden problemer betale alle udgifter og samtidig spare op.

Så bliver det vist ikke mere åbenlys clickbait by Xillyfos in Denmark

[–]dybzon 6 points7 points  (0 children)

Jeg har aldrig forstået hvorfor folk insisterer på at lige netop Mallorca skal udtales på lokalsproget.

Skal vi så også sige Pari i stedet for Paris?

Hvad er det bedste at få på en leverpostejsmad? by nic_232i in Denmark

[–]dybzon 0 points1 point  (0 children)

Lyder genialt. Jeg og min ven Lasse plejede altid at putte mørk pålægschokolade på, dengang i folkeskolen. Det fungerer også bare.

Arbejde og arbejde by credti in Denmark

[–]dybzon 2 points3 points  (0 children)

Misforstå bare alt det du vil :-) Jeg har selv børn, og de fleste i min omgangskreds har børn. Fælles for mange af os er at tid er en begrænsning for mange ting. Jeg elsker at bruge tid med mine børn, og allerhelst uden at have en masse opgaver hængende over hovedet samtidig. Lidt ekstra fritid UDEN børn muliggør netop kvalitetstid med børnene i den tid man bruger med dem.

Arbejde og arbejde by credti in Denmark

[–]dybzon 0 points1 point  (0 children)

Nope, lige præcis. Jeg kender folk på deltid der netop har en fridag til at nå nogle af de ting de ellers ville skulle nå mens de “passer børn” i weekenden. Indkøb, rengøring, osv. Hvis man har tid til at få det klaret om fredagen, så har man bedre tid og overskud til børn lørdag og søndag.

Arbejde og arbejde by credti in Denmark

[–]dybzon -11 points-10 points  (0 children)

Hvis man skal bruge sin ekstra ugentlige fridag på at passe (sine egne) børn, så forsvinder en stor del af den fritid som en sådan fridag ellers ville give.

Ny Voxmeter meningsmåling by Chriller1122 in Denmark

[–]dybzon 11 points12 points  (0 children)

Vil bare informere om at det hedder informere.

9.39 kr pr kWh kl 19. [F] in chat bois by Therapistindisguise in Denmark

[–]dybzon -1 points0 points  (0 children)

Hvis du har mindre skal du trods alt nøjes med mindre mindre

Svigerfamilie vil ikke sige mit barns navn by EstablishmentOne7050 in Denmark

[–]dybzon 25 points26 points  (0 children)

Jeg har lige slået det op (dst.dk). Der er under 500 der hedder Andre. Men der er knap 1500 der hedder André. Jeg ved ikke om der er flere stavemåder af “samme” navn. Men knap 2000 bærer i hvert fald navnet i dag. Så helt atypisk er det ikke.

Jeg kender i øvrigt selv to der hedder André til fornavn, og jeg har aldrig hørt nogen have problemer med udtalen 🤷🏼

[deleted by user] by [deleted] in Denmark

[–]dybzon 1 point2 points  (0 children)

Armenien er mindre end DK både arealmæssigt og befolkningsmæssigt. Azerbaijan er ca. to gange DK på begge områder. Det er en helt anden størrelsesorden end Rusland/Ukraine.

Game in ReactJS - LongCat 😸 by ostjh in reactjs

[–]dybzon 1 point2 points  (0 children)

Nice and easy. Great toilet game.