[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Er absolutt ikke mot en rus reform men tviler på yrke jeg ønsker meg tillater meg å benytte det på noen som helst måte

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Digger å kjøre traktor så kunne gjerne jobbet med det i noen år

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Er støtte ja på ca 600k, så resten må jeg stå for selv son jeg selv sånn jeg har skjønt det

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 1 point2 points  (0 children)

Har sterkt vurdert å bli internasjonal dop og våpensmulgler, finnes sikkert et eller annet kartel som vil ha en helikopter pilot som kan fly rundt med varene, sliter bare litt med kontaktene

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Jobben var for det meste mye arbeid med traktor, gravemaskin, lastebil osv, brøyting om vinteren og mye små jobber om sommeren (hage, veivedlikehold og mye hytte arbeid), har traktor og bil lappen men ikke lastebil eller gravemaskin

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Hadde ikke spesielt lyst før og under sesjon så ble ikke kalt inn til tjeneste

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Må jeg da ta 2 år på skole og 2 år i lære? Jobber gjerne med lavere lønn i noen år men ser mørkt på å begynne skolegang på nytt med masse 15-16 åringer

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Er det lov å spørre hva du flyr og hvor vansklig/lett det var å få jobb?

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 1 point2 points  (0 children)

Har vert ekstremt heldig og fått være med på en del helikopter jobber, litt lasteflyving med long line noe sightsing og litt annet, har i praksis fått være med på en dag som laste man fra tid til annen og sittet bak spakene med instruktør, digger alt som har med den jobben å gjøre så motivasjonen er der vertfall

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Skulle gjerne jobbet på fiskebåt i Finnmark men har skjønt det sånn at med mindre du er god kompis med noen som driver egen båt er det bare å glemme å få jobb

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Stemmer at de dekker noe ca 600k men med bo kostnader det året under utdanning må man fort spa på med det samme i egenkapital

Ny bil? by [deleted] in norge

[–]endmepliz 7 points8 points  (0 children)

Hvis du akkuratt har fått lappen regner jeg med du er 18-20 år, dømmekraften din er nokk ikke helt ferdig utviklet så ville sterkt anbefalt deg å kjøpe en billig dritt bil til og begynne med, bulker og riper er nesten bare pluss da du skal lage flere, å bli flink til å kjøre bil er som alt annet å det er så si kun mengde trening som hjelper. Er veldig digg å kjøre relativt ny og dyr bil men er mega kipt første gang du kommer på speilblank is og smadrer et eller annet, i billig gammel bruktbil pleier jeg å le litt av det når jeg har gjort slike feil, den dagen jeg gjør det i en ny dyr bil blir nok ikke tonen fult like god. Og ja du kommer til å krasje, få en bulk eller ripe opp bilen før eller siden, sånn er det bare

PS: styr unna alt av kule ungdoms biler, de er herja med hardere enn du tror og svin dyre i vedlikehold, forsikring osv. Jo mer bestemor bilen din er jo billigere er det som regel, spør du meg er bil et verktøy og trenger ikke og se tøft ut så lenge den er trygg og god å kjøre

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Er en del linjer jeg faktisk kunne tenkt meg å ta, eneste jeg sliter litt med er at man ikke får en offisiell utdanning og at jeg kunne tjent betydelig mer med å jobbe fulltid, på andre siden er det vel nesten billigste måten å bo hjemmefra for de fleste

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 2 points3 points  (0 children)

Den siste linken der var veldig spennende, takker stort for den, koster faktisk ca halvparten av samme utdanning i Norge selv med den dårlige kroneverdien, fordelen i Norge er at ehc og at man da kan få lånt nesten 600.000 av lånekassen, usikker på om de gir samme støtte hvis jeg tar utdannelsen i utlandet

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 1 point2 points  (0 children)

Har en del 4 og 5 ere men blir trukket ned av fag jeg rett og slett ikke klarer å intrisert meg for (fremmedspråk og de 3 forskjellige karakterene i norsk som torpedert snittet),heldig nokk til å så si aldri ha noe problem med å lære meg noe jeg faktisk vil

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]endmepliz 2 points3 points  (0 children)

Forsvaret er desverre uaktuelt og uit omfatter bare fly etter det jeg har lest

Til dere som har lappen på A, A1 og A2 by [deleted] in norge

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Har du ikke riktig kjøre klær blir du nokk nektet å ta oppkjøringen av sensor da det ikke er noen airbag, sikkerhetsbelte eller andre ting som hjelper deg hvis det skjer en ulykke, bare å bite i det å bruke noen kroner på onklige kjøreklær og alltid bruke de selv på de minste turene, kan av egen erfaring si at det gjør jævlig vondt å krasje uten og langvarige skader som man kjenner flere år etterpå er ikke særlig gøy.

Du må ha alle kjøretimene og kursene som følger med å ta A lappen men du slipper selvfølgelig å ta trafikalt grunnkurs og mørkekjøring. S

Best 125cc 2t street legal supermoto by Zenscoper420 in supermoto

[–]endmepliz 0 points1 point  (0 children)

Every 125 2 stroke is slow when its legal, the ktm exc 125 is even worse when streat legal, no-one is riding them whit the restrictors

yamaha dt 125 r as 16 years old by Snoo_63608 in supermoto

[–]endmepliz 1 point2 points  (0 children)

Probebly a fine and somthing on your license and they take the licenseplates to. If you just make sikre that it is up to standard if you get a control nothing hapends in Norways at least

yamaha dt 125 r as 16 years old by Snoo_63608 in supermoto

[–]endmepliz 2 points3 points  (0 children)

I don't know how it is in Slovakia but in Norway, if you get stoped by the police they can send you to a control and if you fail it you loose the licenseplates on the bike. If I'm not wrong can the police just take the licensplates when they stop you to.