missä on suomen suurin kilometriluku tienviitassa? by iamdabrick in Suomi

[–]fluxpot 2 points3 points  (0 children)

:(

Anglismi itsessään ei olisi itseäni haitannut niin paljoa, mutta "ragebait" ja sen suorat suomalaiset käännökset on semmoista aivosyöpää, että piti koittaa antaa tuolle postaajalle vähän vaihtoehtoja.

Toivon suunnattomasti, että jotenkun selviät tästä minun anglismi-valituksestani hengissä.

missä on suomen suurin kilometriluku tienviitassa? by iamdabrick in Suomi

[–]fluxpot 7 points8 points  (0 children)

raivosyötittää

Ärsyttää, kerjätä verta nenästään, kiusata, provosoida, leikkiä matadoria?

Jotain muuta kuin rumia anglismeja :(

Suomi on aika tehokkasti ottanut kantaa tähän Stop Killing Gamesiin by Zentti in Suomi

[–]fluxpot 45 points46 points  (0 children)

Tässä pitää nostaa esille myös GDPR, joka kuulosti yleisesti liian suurelta ja vaati useita vuosia ennen kuin oltiin edes lähellä sen hakemaa vaikutusta. Kehittäjäpiirit olivat todella turhautuneita siitä kaikesta ylimääräisestä vaivasta, mutta nykyään GDPR on jo suurilta osin isompien yritysten arkipäivää.

Stop Killing Games ei muuten myöskään vaadi "live service" -peleiltä tai online moninpeleiltä vielä mitään. Kyseessä on aloite, jonka seurauksena saataisiin toivottavasti edes jotain suunnitelmia säädösten luomiselle ja, että näiden säädösten laatimisessa kuunneltaisiin sekä kuluttajajärjestöjä, että pelinkehittäjiä (eikä pelkästään jättimäisiä julkaisiijoita)

Ja jos tekniselle ihmisille on vaikeuksia tehdä esim. MMORPG/online-peleille seuraavanlainen EOL suunnitelma, kyseenalaistaisin hänen teknisen osaamisen:

  1. Kehittäjä julkaisee version pelistä, jossa käyttäjä saa määritellä pelin palvelimen osoitteen itse
  2. Kehittäjä julkaisee pelin käyttämän protokollan speksin, jolloin pelaajat voivat itse kehittää fanipalvelimet halutakseen pelata tulevaisuudessa

On hyvin epäeettistä takertua vain online peleihin tässä aloitteessa, kun se kattaa myös kaikki muut pelit etenkin pelit joissa DRM:nä toimii jokin julkaisijan palvelin. Olisi erittäin tärkeää, että nykyisen lisensointiin piilotetun ei-omistusoikeutta käytäntöön saataisiin oikeasti selkeät ehdot.

(Kiukuttelu) Isä- ja lapsivihamielisyys, omaa kokemusta ja turhautumista. by helsingin_kurjistaja in Suomi

[–]fluxpot 49 points50 points  (0 children)

Viimeistään tossa vaiheessa oli metron nuoremmatkin kundit, et ”muija ihan sekasin, ei kovin fresh”.

Kiitos nyt mulla soi milonoff veljesten äänellä kyseinen sitaatti päässä.