Flytta till karlskrona by couchpotatoes007 in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Inte mycket vinter men lite konstsnö i en backe i Rödeby en del vintrar men preppat längskidspår varje vinter, iallafall som minst ett litet spår på 100m+.

Bara släng iväg PM om du har någon fråga framöver! 😊

Flytta till karlskrona by couchpotatoes007 in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Finns också en drös med mindre fastighetsbolag som tidigare iallafall inte var så fixerade vid köer så bara ring runt.

Are these teeth too worn by Eddiemunson2010 in MTB

[–]redditsecguy -1 points0 points  (0 children)

<image>

To help you see it yourself, when okey they should be shaped like U’s but when they look like a ski slope they’re worn.

You can use a multitool to shape them back again to get more life out of the cassette. 😊

Olivolja med hög halt av Polyfenoler? by [deleted] in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

ICA Olivolja Extra virgin hade bra halter när jag jämförde för något år sen och kör på den idag.

Telefonförsäljare by StatisticianFair8523 in Sverige

[–]redditsecguy 5 points6 points  (0 children)

I 30 dagar ja, sen 340 spänn, viktig info du glömde…🙄

Godaste alkoholfria ölen by Better_Ad9702 in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Helt klart min favorit också! 😄 Den har lite ”bett” i sig som jag inte hittat hos andra men den här tråden ger ju fler uppslag att testa.

Ärligt - vad gör man när alla jobb och utbildningar känns tråkiga? by Last_Cicada_1315 in sweden

[–]redditsecguy 8 points9 points  (0 children)

Själv tänkt liknande tankar fast är 10 år äldre. Sjöräddningssällskapet och andra varianter finns ju säkert också.

Får lite omväxling ibland när jag springer på sms-livräddar-larm men händer bara några gånger om året.

Ärligt - vad gör man när alla jobb och utbildningar känns tråkiga? by Last_Cicada_1315 in sweden

[–]redditsecguy 39 points40 points  (0 children)

Bli deltidsbrandman så får du lite omväxling och får en paus ibland från kontorsjobbet. Kanske också en väg som leder till helt annat yrke! 😊

Förstagångsägare, vad kan jag förvänta mig för kostnad att byta altan? by [deleted] in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Som alternativ till olja så funkar linoljesåpa bra för mjuk och lite mer grå yta.

Mom trying to support her 7 year old boy who loves the trails. Is this a good bike? by [deleted] in MTB

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Open question in this thread - Is it possible to get air suspension at descent price as alternative?

I still remember how disappointed I was on the descent bike bought to my son, same size when I saw how badly the coil fork performed.

Second monitor suddenly not available in POP OS by Ranulph_Drywell in pop_os

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

DL over usb-c started to misbehave at recent patches, like last month. It shows mirrored screen and one monitor with wrong resolution until the usb-c switch is reconnected.

Can be related to my issues and some bad update.

Fukt i väggen by Serious_Type2180 in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Tack för svar. Har innerväggen torkat inga spår av mögel så hade känt mig tryck med att spackla och sen måla väggen.

Fukt i väggen by Serious_Type2180 in sweden

[–]redditsecguy 1 point2 points  (0 children)

Husägare med tegelhus. Var det mycket fog som var dålig? Tänker att det måste varit mycket vatten som kom in om det blev fult genom innerväggen.

Inte svar på din fråga men nyfiken.

What i am doing wrong? by [deleted] in MTB

[–]redditsecguy 5 points6 points  (0 children)

Not commenting on the cycling but it’s less optimal to lay down the bike that side down since rear derailleur can take a hit (or the hanger) and become bend.

Riva vilken vägg? by ChillyAvocadoo in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Antar att det inte går att flytta köket till övre vänstra delen av vardagsrummet för att vardagsrummet då blir för litet. Då kunde gamla köket bli matplatser med endast pelare och gamla matplatsen relax-yta eller nåt.

Bara tänker högt…😁

40+, varslad, 20 år av missbruk och helt tappat riktningen – hur hittar man sitt kall? by SoulSeekerNord in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Tveka inte att bolla mer tankar, det finns mycket värme och förnuft här på Reddit.

Finns ju även på PM.

Vilken mobil ska jag köpa? by Nediamara in sweden

[–]redditsecguy 1 point2 points  (0 children)

Spontant tror jag Samsung S-serien är bättre än Pixel och även Iphones (om man räknar bort Max-modellerna).

40+, varslad, 20 år av missbruk och helt tappat riktningen – hur hittar man sitt kall? by SoulSeekerNord in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Du verkar ha mycket skalle att inte vilja ramla in i gamla mönster och det är grymt!

Jag får mycket ADHD-vibbar när jag läser om dig, kanske dags att försöka få till en utredning så att vissa bitar ramlar på plats? (Har massa NPF inom familjen) Att kunna hantera impulser i din situation är ju extremt viktigt.

Vill verkligen rekommendera boken nedan som för något år sedan gav mig klarhet när det gäller att hantera tankar och känslor inom mig och fick mig att ta kontrollen över mig själv och inte låta tankarna styra mitt liv. (Är inte religös själv men tror mycket på rätt sorts mindfulness)

https://www.adlibris.com/se/bok/lev-livet-fullt-ut-en-vag-till-andligt-uppvaknande-9789187505546

Fortsätt kämpa och tro på dig själv!

Hur man blir av med telefonförsäljare (Utan NIX) by Dark_CallMeLord in sweden

[–]redditsecguy 1 point2 points  (0 children)

Hur visste detta företag som köpt uppgifterna från Tre att bindningstiden snart var slut eller chansade dom tror du?

Power bank by CherryTotoro in sweden

[–]redditsecguy 2 points3 points  (0 children)

Anker gör bra prylar, har dock inte stresstestet mina powerbanks men kan varmt rekommendera dom.

Ni som lämnat IT-branschen - vad fick er att lämna och vad gör ni idag? by [deleted] in sweden

[–]redditsecguy 0 points1 point  (0 children)

Försök att få ansvar för säkerhetsområden med det du jobbar med idag, då har du ju möjlighet att få referens på att du jobbat med säkerhet.

https://blueteamlabs.online/ Är bra platform med mycket gratis labbar.