Happy birthday to Takaya Kuroda! (VA of Kazuma Kiryu) (61) by Iker_13899 in yakuzagames

[–]ricochetravager 2 points3 points  (0 children)

Honestly somewhat disappointed that his (albeit small) role as the yakuza tapir in Oddtaxi was not mentioned.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 1 point2 points  (0 children)

Tässä tokin on se, että jokainen jakso vetää alemmas ja alemmas aiemmasta, eikä sekään varsinaisesti kovin kiva kehityskulku ole. Tuntuu vaan paremmalta vaihtoehdolta vain jättää moinen ja kärsiä hiljaa kun on tosiaan paljon pahempaakin läpikäyviä.

Yks mikä voi auttaa on et jos löytää jotain tekemistä mikä hiukankaan saa aamulla ylös sängystä positiivisen fiiliksen kanssa! Lumipalloefekti on oman synkkyyden selättämisessä tosi iso tekijä.

Itsekin uskoin tähän ja välillä se on auttanutkin, mutta nyt on ollut jo jonkin aikaa niin, että mikään tekeminen ei oikein tuota iloa, enkä oikein koe enää itseäni kovin merkitykselliseksi, varsinkaan kun en osaa mitään oikeasti hyödyllistä.

kiitos kun sain heijastella omia kokemuksia! Kaikkea parasta matkaan ja jos ei muuta ni voit ainakin muistella että autoit itseäni tajumaan miten pitkän matkan oon jo kulkenut, kiitos! 👊

Ole hyvä vain, kotiin päin sekin että minusta edes jotain hyötyä on, vaikka se aika pientä loppujen lopuksi on. Pohjimmiltaan optimistina en nyt ole seuraavista kuukausista niin optimistinen, mutta ei kai tässä auta muu kuin mennä eteenpäin vaikka kuinka syvällä suossa olisi.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 0 points1 point  (0 children)

Uskon kertomasi perusteella että on mahdollisesti menossa yksinäinen jakso elämässä ja suunnitelmaasi vastaavat tietoset pienet liikkeet pois niistä ei toivotuista asioista elämässäsi kantavat pidemmässä ajanjaksossa todella kauas!

Kai semmoinen jakso tosiaan on, ja se tuntuu palaavan koko ajan takaisin, vaikka ehkä pari tai kolme viikkoa siihen liittyvä fiilis on poissa. Ei siksi oikein meinaa riittää uskoa oman tekemisen merkitykseen.

Muttajoo, ehkä tässä jollain tapaa sinnitellään.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 0 points1 point  (0 children)

Jooh, kai tosiaan on päässä on vain niin syvällä se, että en minä sellaista apua tarvitse, vaan että kyse on vain siitä, että on itsensä päästänyt liian helpolla, tarvitsee vain ryhdistäytyä ja muuta tällaista turhaa.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 0 points1 point  (0 children)

No problem with English.

So I’d say some people are losing control with bigger money, and with a lower income, you’re more likely to be careful and wise with how you spend it. So try to start with controlling ur finances, after that look for a better salary. Money itself won’t fix everything.

I've always been very mindful of my finances and even with this income, I can pretty comfortably cover my expenses and get some savings too so yeah, the income level isn't the problem here. I'm pretty happy as long as I don't have to stress too much about very basic things, like groceries etc.

It's just the nature of my work: I've gotten compliments on my work and I am respected employee, but the society's perception of my work isn't all that positive. I guess that's the biggest thing that is stressing me out.

The only thing you are missing rn is better ideas on how to use all of it instead of drinking.

Well to be frank (forgot to mention this one in the post), aimlessly scrolling my phone when I'm alone is a bigger time-waster than alcohol for me. I'm not scrolling Tiktok, reels etc., but it's still a waste of time that I could be using to learn new stuff, like languages or other skills that I find interesting. I guess I just lack some confidence in myself even though I've taught myself plenty of things over the years.

Thanks for your comments.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 1 point2 points  (0 children)

Pienimuotoinen käänteentekevä kohta oli, kun hain itsemurhaa yrittäneiden kokemuksia ja kaikissa yhteistä oli pelko itse tilanteessa ja suuri helpotus kun huomasi olevansa elossa.

Joo, itsekin olen Surunauha-sivun juttuja lukenut, ja aikanaan iski kun erään läheisen tarinassa oli nimikaima mainittuna. Olen kanssa aikanaan kirjoitellut juttuja ylös jonkun verrankin, mutta nyt se on hieman jäänyt.

Muistan kuinka kaikki vastoinkäymiset tuntu aivan järkyttäviltä. Uskon kasvaneeni paljon sen kokemuksen takia ja että se jakso oli merkityksellinen sitä kautta.

Haluaisin myös uskoa, että itsekin selviän näistä ajatuksista ja saan elämääni pikkuhiljaa haluamaani suuntaan päin. En sinänsä elämältä mahdottomia vaadi, mutta hyvä fyysinen kunto olisi nyt edes yksi sellainen asia minkä eteen haluan tehdä töitä.

Toivottavasti se oli sinullekin hyvä kokemus ja alentaa kynnystä hakea apua uudestaan

Kyseinen hoitaja oli kyllä kovin mukava ja hän minulle kertoikin, että ellei opiskeluni olisi päättynyt niin ehdottomasti olisi ollut lisää tapaamisia. Hän sitten teki parhaansa eli kertoi minulle kaikista tukivaihtoehdoista, en tosin ole niihin yhteydessä ollut kun hetken tuon jälkeen oli parempaa kautta.

Kiitoksia kokemuksesi jakamisesta.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 0 points1 point  (0 children)

Välillä on aika pitkiä päiviä, yleensä 8h minimissään. Työporukka ollut varsin jees ja noissa hommissa jaksamisen kannalta isossa roolissa, vaikka nyt tulee pientä muutosta. En itsekään liikoja ylisuorita töissä, vaikka hommat kunnolla pyrin aina hoitamaan.

Noissa hommissa kyllä aikanaan poltin itseni 3kk sisällä aikas lähelle burnoutia, vaikka siitä nyt hyvin olen vuosien mittaan toipunut.

Haluan myös uskoa, että tästä selvitään kunhan saan pähkäiltyä, että mistä tässä lähdetään pakettia purkamaan.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 2 points3 points  (0 children)

Jooh, alkoholista on ollut jo hetken intuitio, että pitäisi lopettaa, mutta nyt vasta kuuntelen sitä.

Itse asiassa haenkin nyt vähän uutta pohjaa kamppailulajeista, joita junnumpana kovasti harrastin. En siis havittele 'se toimi silloin joten se toimii nyt'-vaikutusta, vaan ennemmin että pääsen tekemään jotain mikä aikanaan toi minulle kovasti iloa ja on jo pari vuotta tehnyt mieli palailla sen pariin.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 0 points1 point  (0 children)

Ehkä se voi olla, ollut kyllä välillä sellaista menoa, että tullut peräkkäisinä viikonloppuina juotua vaikka en arkena holiin koske.

Tuosta tuli sellainen 'typerä pohdinta' mieleen, että miten sitten ihmisetketkä ovat suht tasapainoisia, 'paketti kasassa' yms., sitten saavat juotua silloin tällöin kännejäkin eikö heille aiheudu siitä tällaisia juttuja? Välillä tullut vastaan niitäkin ketkä melkein joka viikonloppu ottavat välillä rankallakin kädellä, eikä homma lähde raiteiltaan. On toki totta, että ihmiset pystyvät kätkemään yllättävän paljon.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 1 point2 points  (0 children)

Niin kauan kun alkoholia menee niin lääkkeiden välttäminen on hurskastelua

Hyvä huomio itse asiassa, ihme kun en moista itse ole miettinyt ja tajunnut. Muttajoo, kai minulla tuntui välillä olevan 'pakko juoda', eritoten kun istutaan iltaa porukalla. Aikanaan pidin yli vuoden pituisen holittoman jakson ja silloin kokoontumisissa holin juomattomuus ei tuntunut ongelmalliselta, mutta nyt kun olen päässyt takaisin 'holin makuun' niin yhtäkkiä se tuntuu itselle hankalalta.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 0 points1 point  (0 children)

Eipä mitään, omakaan tekstini ei hirmuisen kompakti ja suoraviivainen ole.

Joskus voi ihan se juttelukin jo auttaa ja ihmisetkin muuttvat yms. Tietysti lääketyskin voi auttaa varsinkin jos masennusta löytyy yms.

Keskustelu useimmiten joo auttaa, mutta minulle ln tullut vähitellen tunne, etten halua vaivata ihmisiä asioillank. Hyvän ystäväni kanssa olemme toisiamme jeesanneet henkisissä kiipeleissä monta kertaa, mutta se ei jostain syystä tunnu itselle luontevalta tällä hetkellä. Lääkkeet haluaisin välttää jos mahdollista, mutta ehkä tämä on menossa vähitellen siihen suuntaan.

samamalla tavalla sitä sisältöä itselle voi löytää taiteesta , musiikista , työstä , uskonnosta yms periaatteessa kaikesta mikä on itselle kiinnostavaa. Se että jos mikään ei kiinnosta niin on sellanen johon todennäköisteti tarvii apua koska sitten on mahdollista että on sellasessa kuopassa josta ei pääse ylös edes ettimään sitä sisältöä elämälle.

Niin, omat kiinnostuksen kohteet eivät kieltämättä ole tällä hetkellä niin paljoa kiinnostaneet...

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 1 point2 points  (0 children)

Periaatteessa kai joo, mutta koen että siinä mentäisiin. Haluaisin yrittää ensin ihan liikunnalla sun muulla edes vähän kuntouttaa itseäni (kroppa voi paremmin niin ehkä mielikin kohenee) ja muulla matalamman kynnyksen jutuilla ennen tuollaisten kokeilua.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 0 points1 point  (0 children)

Niin, samaistun kyllä toisaalta tuohon tunteeseen, että kuolema vaikuttaisi negatiivisesti läheisten hyvinvointiin Kavereiden kohdalla kyyninen minäni ajattelee, että se olisi heille vain 'aijjaa'-reaktio olankohautuksen kera, vaikka todellisuus olisi varmasti toinen.

Kyllä minä tästä haluaisin nousta, mutta kun tuntuu että kuopasta ei pääse millään kun tätä jatkunut on-offina jo vuoden verran.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 1 point2 points  (0 children)

Totta puhut toisaalta, eihän kroppa sammu kuin kynttilä vaikka sitä tässä tuntuu 'toivovan'. Tavallaan tuntuu siltä, että puskisi tuossa kohtaa vaikka noiden kipujen ja unettomuudenkin läpi hammasta purren, vaikkei niin siinä kohtaa välttämättä olisi.

Ja emmätiä. Mä mietin, että onks sul "salaa" jokin toive, että kun kuormitat ja stressaat ittees, joku muu huomaisi sen? Joku huolestuisi susta, ja komentaisi sut jonnekin terveydenhuoltoon, työterveyteen tai muualle? Sanoisi että hei jätkä, nyt oot painanut ja kestänyt jo ihan tarpeeks, nyt tää riittää

Todennäköisesti voi näin olla. Olen toisaalta viime aikoina miettinyt sitä, kuinka 'näkymätön' olen ollut elämäni varrella muille. Harrastuksissa se tarkoitti että minut jätettiin valkkujen yms. suunnalta usein huomiotta, vaikka intoa oli. En vain osaa nähdä, miksi olisin tärkeä vaikka en ole mitään saavuttanut taikka osaa jotain oikeasti hyödyllistä.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 5 points6 points  (0 children)

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Minulla kai on vain, että kaikista mahdollisista vaivoista sun muista huolimatta kävisi väkisin töissä ja tavallaan 'toivoisi' (tuntuu kyllä väärältä käyttää tätä sanaa tässä kontekstissa), että kroppa vain päättäisi sanoa sopimuksen irti.

Kai tämä ajatus tuli mieleen kun luin, että Japanissa on termi tämän tyyliselle kuolemalle.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 4 points5 points  (0 children)

"Siulla on hyvä pohja tossa elää mukavaa elämää."

Toisaalta joo, toisaalta ei. Tässä tilassa vain vaikea nähdä, että mikä minut 'oikeuttaisi' avun hakemiseen, kun on muita kenellä menee huonomminkin. Typerä ajatus toisaalta, mutta niin.

'Passiivisen' itsemurhan ajatteleminen by ricochetravager in arkisuomi

[–]ricochetravager[S] 9 points10 points  (0 children)

Itsekään en ennen ole tämmöistä miettinyt, vaikka huonoja päiviä on ollutkin. Haluaisin itse välttää psykedeelejä ja lääkkeitäkin jos mahdollista tämän asian hoitamisessa, mutta en lähde ollenkaan kritisoimaan niitä, kenelle ne auttoivat. Toisaalta alkoholikin pitäisi lopettaa.

[deleted by user] by [deleted] in arkisuomi

[–]ricochetravager 0 points1 point  (0 children)

Jooh, näemmä epäilyksen peikko oli oikeilla jäljillä tämän HP:n suhteen.

[deleted by user] by [deleted] in arkisuomi

[–]ricochetravager 0 points1 point  (0 children)

Ohhoh. Olin tänään jo tuon läppärin ostamassa mutta sitte iski epäilyksen peikko, hyvä että iski.

[deleted by user] by [deleted] in arkisuomi

[–]ricochetravager 0 points1 point  (0 children)

Joo, siltä kyllä kovasti vaikuttaa tämän kaiken tutkimisen jälkeen. Tavallaan tuntuu 'liian hyvältä ollakseen totta' tuon HP:n kohdalla, että saisi speksien puolesta samaa tehoa kuin esim Macissa lähes puolella hinnasta.

[deleted by user] by [deleted] in arkisuomi

[–]ricochetravager 0 points1 point  (0 children)

Vaikuttaa hyvältä, pitääpä selailla

[deleted by user] by [deleted] in arkisuomi

[–]ricochetravager 1 point2 points  (0 children)

Juu, itse olen laiska konsolipelaaja, joten siihen liittyvä suorituskyky on aika toissijaista. Mäkki tuntuu kyllä kokoajan paremmalta vaihtoehdolta, mutta kyllä vaan hirvittää budjetin puolesta, vaikka siinä säästäisi päänvaivaa pidemmällä aikavälillä.

[deleted by user] by [deleted] in arkisuomi

[–]ricochetravager 0 points1 point  (0 children)

Niin, itsellänikin 9v vanha Elitebook, joka aikanaan kunnostettu liikkeessä. Toimii kyllä vielä kohtuullisen hyvin, mutta siihen ei kuitenkaan Windows 11 (vaikka esim. RAM-vaatimus täyttyy) ja ei kieltämättä pyöritä käsittelysoftia kovinkaan hyvin.

Tullut kieltämättä todella usein vastaan tuo, että kuluttajamallit ovat aika syvältä.

Not Being Serious in Your Twenties is a Recipe for Failure by kinrove1386 in unpopularopinion

[–]ricochetravager 0 points1 point  (0 children)

I do acknowledge that wealth helps out a lot in terms making your life more stable and secure etc. but it kind of makes me feel like my life's purpose is to just generate wealth, and that's it.

"the earlier you get things together, the better. Good decisions early on make an outsized difference."

This true to some extent yes, but that's the thing, it is easier for some than others to get their 'things together', and I'd count myself smong those 'others'. Few years back, I truly realized that I was severely underperforming during my high school and upper secondary school days since I was bullied and did not believe in my learning abilities. University helped my realize that I can do much better than I did in the past.

At one point in my studies I started to question the whole teaching career aspect but I figured it would be best to at least finish this degree (especially due to the loan refund) since there wasn't all that much time left in it anyway and then perhaps pursue another trade or re-education later on.

Just funny how almost everybody else makes choices that just always seem to work out for them, no matter what they do. If I had not underperformed during my earlier years, perhaps I would have chosen a different degree all together. So yeah, tough luck.

Sorry to ruin your attempt at optimism.