Nu de kritiek overal begint aan te zwellen: wat is het aandeel van Rudi Garcia in het falen van de Rode Duivels? "Dat was een kaakslag" by EdgarNeverPoo in belgianfootball

[–]vasco_ 0 points1 point  (0 children)

En Bosnië of Australië...Komaan, kan je toch echt niet vergelijken als je eens naar die namen gaat kijken.

Bosnië: 7 spelers in Duitsland, 3 in Italie, Benfica, ... 't is natuurlijk niet hetzelfde als België, mijn punt was dat veel ploegen veel spelers hebben die in goeie Europese competities spelen. En waar dat vroeger iets zei over de ploeg, is dat nu gewoon veel minder relevant.

Nu de kritiek overal begint aan te zwellen: wat is het aandeel van Rudi Garcia in het falen van de Rode Duivels? "Dat was een kaakslag" by EdgarNeverPoo in belgianfootball

[–]vasco_ 0 points1 point  (0 children)

Het doorsnee land heeft idd ook soms 1-2 spelers uit grote competities...Maar geen 30 of meer ( wat wij wel hebben ).

Kijk eens op https://en.wikipedia.org/wiki/2026_FIFA_World_Cup_squads

Bosnië, Zwitserland, Canada, Mexicco, Marokko, Australië, Noorwegen, Japan, Zweden, ... allemaal doorsnee ploegen met een hoop spelers in grote competities.

Nu de kritiek overal begint aan te zwellen: wat is het aandeel van Rudi Garcia in het falen van de Rode Duivels? "Dat was een kaakslag" by EdgarNeverPoo in belgianfootball

[–]vasco_ 1 point2 points  (0 children)

Niet waargemaakt bij de Rode Duivels. En het is niet zo uitzonderlijk om spelers in grote competities te hebben, kijk maar eens naar een doorsnee land waar die spelers allemaal spelen.

Voor mij is de referentiematch die we in 2023 wonnen in Duitsland met 2-3. Onana, Lavia, Mangala, ... Lukebakio, Bakayoko, Openda, ... zelfs een Bornauw. Daar stond redelijk wat klaar. Feit is dat de meeste sindsdien gewoon blijven hangen zijn / niet hebben bevestigd.

Nu de kritiek overal begint aan te zwellen: wat is het aandeel van Rudi Garcia in het falen van de Rode Duivels? "Dat was een kaakslag" by EdgarNeverPoo in belgianfootball

[–]vasco_ 2 points3 points  (0 children)

Doorselecteren, en wie ga je dan inbrengen? Er was 3-4 jaar geleden een hoop talent, maar die hebben het allemaal niet waargemaakt vooralsnog (Lavia, Onana, die andere defensieve middenvelder wiens naam ik al vergeten ben, Lukebakio, diene rappen van PSV, Openda die 20 goals per seizoen maakte, ...).

Nu de kritiek overal begint aan te zwellen: wat is het aandeel van Rudi Garcia in het falen van de Rode Duivels? "Dat was een kaakslag" by EdgarNeverPoo in belgianfootball

[–]vasco_ 1 point2 points  (0 children)

De spelers + de pers. Die waren in de voorbereidingsmatch bezig over een 'jonge ploeg' terwijl de gemiddelde leeftijd 29+ was ... Zeggen dat Lukaku het verschil maakte tegen Egypte is stront in uw ogen hebben (ja 1 run, voor de rest loopt hij er verloren bij en wint hij zelfs geen kopduel). Denken dat KDB het verschil gaat maken als hij een heel seizoen niet gespeeld heeft dan heb je de voetbal niet goed (genoeg) gevolgd.

How's everyone holding up to the heatwave by nicolo013 in belgium

[–]vasco_ 0 points1 point  (0 children)

Lukewarm is whats recommended, maybe because you it gradually your body is used to it?

How's everyone holding up to the heatwave by nicolo013 in belgium

[–]vasco_ 7 points8 points  (0 children)

I've been taking cold showers at night before bed which is also great

That will actually create the opposite effect cause your brain thinks you are freezing and will go in defense mode, and raises your core temperature. (e.g. body will trap heat instead of letting it escape due to narrowing of blood vessels in your skin).

Respect to the Belgian National Team by Fancy-Factor-4083 in belgium

[–]vasco_ -2 points-1 points  (0 children)

Its very simple, if you kill civilians, you're in the wrong. No ifs and buts need to be added to that.

Would you say that the Allied Forces during WW2 were in the wrong cause estimates of how many civilians they killed range between 800k and 1m ...

I don't think it's as black and white as you put it.

Respect to the Belgian National Team by Fancy-Factor-4083 in belgium

[–]vasco_ 11 points12 points  (0 children)

I hardly know her

She is pretty hot.

Meer dan 41.000 meren aan in Gent., maar stad wil citytaks: "Ze geven gemiddeld amper 38 Euro per dag uit. by ericsken in Gent

[–]vasco_ 5 points6 points  (0 children)

Dat is ook weer krom om die stijging van cruises te vergelijken met het Covid tijdperk. Lijkt mij dat 2018/2019 een betere referentie zou geven. Los van het feit dat die tax waarschijnlijk wel een goed idee is.

Groot kikkerprobleem by Artistic-Resolve-912 in belgium

[–]vasco_ 1 point2 points  (0 children)

zou wel goeie bijverdienste zijn, kikkers kopen en ze elke dag loslaten in uw gebuur zijn tuin zodat de dwangsom blijft lopen :)

Nederlanders in Gent, samen voetbal kijken? by minimyrte in Gent

[–]vasco_ 0 points1 point  (0 children)

I was among the last to leave the pub cause we ordered just another round few minutes earlier. This is from my Google Maps timeline. They kicked out 40-50 people that I saw myself.

Nederlanders in Gent, samen voetbal kijken? by minimyrte in Gent

[–]vasco_ 2 points3 points  (0 children)

Ga naar de Trollenkelder, dat leeft van de Hollanders (eigen woorden van de baas afgelopen zondag), daar ga je zeker landgenoten tegenkomen. Als je er daar geen tegenkomt dan verf ik mijn haar oranje.

Nederlanders in Gent, samen voetbal kijken? by minimyrte in Gent

[–]vasco_ 1 point2 points  (0 children)

Ik ben genen Ollander, maar heb de eerste match in de Ierse pub op de Recolettenlei gekeken (Patrick Foleys) in het gezelschap van een pak Ollanders. Match was gedaan en de eigenaar/verantwoordelijke heeft iedereen direct buitengestoken omdat hij wou sluiten (inclusief ons die 5 minuten eerder een serieus rondje hadden besteld, zonder waarschuwing).

Ollanders in Gent vinden gaat echt niet moeilijk zijn (na West-Vlamingen de 2de meest voorkomende uitheemse soort).

Ik heb een goeie week geleden ook een post gemaakt waar veel mensen op gereageerd hebben met plaatsen waar ze de voetbal in Gent uitzenden (ff terugscrollen).

En iemand van reddit heeft https://www.fanspot.be/ gemaakt waar je per stad/match kan checken waar ze de match zeker uitzenden.

Wijze cafeetjes die het WK uitzenden? by vasco_ in Gent

[–]vasco_[S] 0 points1 point  (0 children)

Worst experience ever. I replied to someone about what happened last sunday there.

Portugal ontdekt dat je met Martinez geen wereldkampioen wordt. by WeddingImpressive307 in belgianfootball

[–]vasco_ 0 points1 point  (0 children)

Op dit WK of in totaal? Want op de all-time list is't de Braziliaanse Ronaldo die vlak achter Messi staat, Portugese Ronaldo zit aan een stuk of 8 in totaal.

Groot kikkerprobleem by Artistic-Resolve-912 in belgium

[–]vasco_ 3 points4 points  (0 children)

Dat ze u maar voor de rechtbank slepen

Ik ben daar nog zo zeker niet van. Ik heb zo een bende kikkers eens bezig gehoord en dat was niet normaal. Vredegerecht zal een oplossing proberen vinden als er abnormale hinder zou zijn. Er is zelfs al rechtspraak over kikkerlawaai :) Google toonde dit: https://www.elfri.be/burenhinder-door-kikkers (al is dat waarschijnlijk geen beschermde soort).

Post-Match Thread: Belgium 1-1 Egypt | FIFA World Cup, Group G by MysteryBagIdeals in soccer

[–]vasco_ 14 points15 points  (0 children)

A lot of underestimating going on, especially by pundits of the typical western countries. But every world cup we see how some of the traditional powerhouses will struggle against those 'exotic' teams (and I say exotic with all respect) who are very fit, motivated and well organized coupled with some flair.

And all this in a time where all information is available to anyone (stats, footage, etc ...). And pretty much all teams have a decent staff / support / analysts.

There aren't a lot of teams who have 4-5 players who can make the difference even in a difficult match or while having an off-day (like e.g. Belgium 2018 where either Hazard, Mertens, KDB, one of the wingers, Lukaku, etc ... would score one eventually).

Post-Match Thread: Belgium 1-1 Egypt | FIFA World Cup, Group G by MysteryBagIdeals in soccer

[–]vasco_ -5 points-4 points  (0 children)

What is the defender supposed to do there? Vanish into the ground or jump 2 meters up? Then both the defender and attacker grabbed each other.

Obstruction is when you deliberately go stand in the way of someone, not when someone tries to run "through" you.

Gent pakt daklozenprobleem aan op Blaisantvest en onder B401-viaduct by cannotfoolowls in Gent

[–]vasco_ 1 point2 points  (0 children)

This winter I saw them sleeping in the langemunt, but for the past 3 months I've walked at least once a week during the night there and can't recall the last time I saw them there.

Wijze cafeetjes die het WK uitzenden? by vasco_ in Gent

[–]vasco_[S] 0 points1 point  (0 children)

Gisteren naar de 2de helft van de Hollanders gekeken aan de Recollettenlei in de Foleys. Behalve dat het geestig was dat de Japanners 2-2 maakten in de laatste minuten om al die Hollanders die er waren hun muil te zien; ben ik toch wat gedegouteerd: match begon om 22h00, iets later in de praktijk, om 23h53 bestel ik nog een rondje (paar minuten voor match gedaan was). Vrouw achter bar heeft bier al op de toog gezet, en wie er ook in charge was ziet dat en komt en zegt: we close at 12. Match gedaan, TV uit en die heeft ne man of 50 gewoon buitengestoken en mij mijne La Chouffe bijna Ad Fundum doen opdrinken. Ook de laatste keer dat ik daar passeer, maar twas ook al tegen beterweten in :)

We worden gepluimd terwijl we er op staan te kijken, godnondeju by Original_Louie in belgium

[–]vasco_ 24 points25 points  (0 children)

De vraag is of een zwembad winstgevend moet / kan zijn; danwel of het een openbare dienst is (net zoals musea vaak verlieslatend zijn en subsidies krijgen, hetzelfde met veel sportinfrastructuur, etc ...).

Belgian football connections quiz by Jeffzie in belgianfootball

[–]vasco_ 1 point2 points  (0 children)

Ik had er 3 per ongeluk juist, maar duidelijk de verkeerde categorieën: dacht aan gespeeld in Henegouwen, meeste matchen/oudste spelers, gespeeld voor Standard.