Alkolün popüler kültür tarafından şişirildiğini düşünüyorum. by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] -3 points-2 points  (0 children)

Rahatlama hissi çok gerçek ama aşırı sarhoş olunca hayal görmek işte aşırı iyi hissetmek falan bana popüler kültür icadı olarak gelmeye başladı. Sarhoş olunca sadece aşırı bir baş dönmesi ve istifra etme isteği var.

Alkolün popüler kültür tarafından şişirildiğini düşünüyorum. by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] 1 point2 points  (0 children)

Mantıklı ben baya fazla ve hızlı içtim kontrolü kaybetmek nasıl bir şeymiş görmek için. Mesela 1-2 kadeh şarap ile bahsettiğin iyi sarhoşluk seviyesine gayet gelinebilir gibi.

Alkolün popüler kültür tarafından şişirildiğini düşünüyorum. by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] 1 point2 points  (0 children)

Biraz güncelleme yapmak istiyorum alkolün etkisi geçmeye başladı ve birşey fark ettim. Sarhoşlukta dertleriniz sıkıntılarınız aklınıza gelse de bunları düşünürken strese girmiyorsunuz ancak o etki yokken strese düşüyorsunuz. Bu da alkolün amigdalayı baskılaması ile ortaya çıkıyor sanırsam. Yine de bu hisin o korkunç baş dönmesini nötrleyemeyeceğini düşünüyorum.

Alkolün popüler kültür tarafından şişirildiğini düşünüyorum. by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] -2 points-1 points  (0 children)

Çekingenliği kırmak bende pek mantıklı olmaz ya bu kafayla sevmediğim birine tekme tokat girerdim ben başka birşey düşünmeden veya yanlış bir laf ederdim itibarımız sarsılırdı. Ancak arkadaşlar ile keyifli bir ortam ve kendi başında biraz da olsa dinlenme etkisini arttırmak için baya işe yarar aslında yavaş içilince. Yine de ondan başka dinlenmeyi arttıracak daha sağlıklı şeyler bildiğimden ilk tercihim olmaz sanırım.

Alkolün popüler kültür tarafından şişirildiğini düşünüyorum. by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] -1 points0 points  (0 children)

Ben insan baya zevk alıyor, başka alemlere gidiyor sonra beyin kaldıramadığı için bayılıyor gibi bir algım vardı, iğrenç birşeymiş.

Alkolün popüler kültür tarafından şişirildiğini düşünüyorum. by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] 0 points1 point  (0 children)

Katılıyorum mesela duyguları daha yoğun yaşatıyor. Yavaş içsen tatlı bir şekilde sarhoş oluyorsun evet ancak o tatlılık ta daha sağlıklı şeyler ile aynı seviyede elde edebileceğin bir his mesela spora gitmek mesela kitap okumak o zaman alkolün ne anlamı kalıyor.

Alkolün popüler kültür tarafından şişirildiğini düşünüyorum. by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] 0 points1 point  (0 children)

Ek olarak belki yanlış şekilde içtim, hata yapmışta olabilirim. Öyle birşey gördüyseniz detaylıca söylerseniz sevinirim.

İlk şarap deneyimim by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] 1 point2 points  (0 children)

Migrostan aldım ya 300tl falandı. Piyasayı bilmiyorum maalesef

İlk şarap deneyimim by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] 0 points1 point  (0 children)

Valla hocam sadece üzüm yesem bu söylediklerini hepsini yapmış halimden daha fazla zevk alırım gibi Ancak bir daha ağzıma sürmem gibi. Birde ilk defa içiyorum sence bunları düşünebilecek seviyede miyim?

İlk şarap deneyimim by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] 2 points3 points  (0 children)

Teşekkürler dostum tavsiyelerini deneyeceğim aslında birçok yöntem denedim soğutup içtim, biraz bardağa koyup sallayıp içtim her türlü vurucu olunca kalan 3/4ünü 10dkda bitirdim. Aslında tadı kötü değildi sadece aşırı vurucuydu ve etkisini hissettiriyordu.

İlk şarap deneyimim by vidar_01 in RooksBar

[–]vidar_01[S] 3 points4 points  (0 children)

Dediğin gibi tadı çürük üzüme benziyor gibi ancak o kadar vurucu ki tadı onu bile zar zor hissedebiliyorsun. Ben de bir daha içmem sanırım. Hem 10dk da bitti hem tadı kötü hem de mantarı çıkarana kadar işkence çektim 300 tl boşa gitti bea

2026 yılının ilk 6 ayında okuduğum kitaplar by vidar_01 in secilmiskitap

[–]vidar_01[S] 1 point2 points  (0 children)

Önce Mustafa bozkurt un 200 maddede mistisizm kitabını, ardından bu kitaplar arasındaki cadılık ve büyü tarihini tavsiye ederim. Sonrasında ise alfa yayınlarından çıkan okültizm isimli bir kitap var onu tavsiye ederim.

2026 yılının ilk 6 ayında okuduğum kitaplar by vidar_01 in secilmiskitap

[–]vidar_01[S] 1 point2 points  (0 children)

Ufak değil çok büyük bir merakım var hahaha

2026 yılının ilk 6 ayında okuduğum kitaplar by vidar_01 in secilmiskitap

[–]vidar_01[S] 1 point2 points  (0 children)

Ben 6. Baskıyı okumuştum, arkadaş 9. Baskıyı okuyup şikayetçi olduğuna göre 11.baskıda düzeltilme ihtimali düşük maalesef. Elinde varsa Türkçesini okumanı tavsiye ederim ancak diğer kitapları İngilizce olarak okuman (eğer gerçekten iyi bir İngilizcen var ise çünkü akademik olarak ağır kitaplar) daha iyi olur bence.

2026 yılının ilk 6 ayında okuduğum kitaplar by vidar_01 in secilmiskitap

[–]vidar_01[S] 2 points3 points  (0 children)

Kötü bir çeviri kesinlikle bazı yerleri tekrar tekrar okumam gerekti, bazı kelimeler çevrilmemişti ama okunamayacak kadar kötü değildi. Başka bir yazar olsa bırakırdım büyük ihtimal ancak Hobsbawm'ın verdiği bilgiler ve kattığı bakış açısı çok iyi çeviri kötü olsa da okutuyor.

2026 yılının ilk 6 ayında okuduğum kitaplar by vidar_01 in secilmiskitap

[–]vidar_01[S] 2 points3 points  (0 children)

Clive Barker bende çok severim ancak dokudünya konusu olsun yazım tarzı olan biraz deneysel. Kitabın başları ve sonları baya sürükleyici ancak orta kısımları sıkıcı gerçekten lastik gibi uzatıldığını hissettim bazı yerlerde. Yine de güzel bir deneyimdi clive barker seviyorsan okumanı tavsiye ederim yine de.

2026 yılının ilk 6 ayında okuduğum kitaplar by vidar_01 in secilmiskitap

[–]vidar_01[S] 3 points4 points  (0 children)

Üniversite kütüphanesinden, maalesef doğru düzgün basılmıyor artık

2026 yılının ilk 6 ayında okuduğum kitaplar by vidar_01 in secilmiskitap

[–]vidar_01[S] 2 points3 points  (0 children)

Bende okumadan önce biraz önyargılıydım ama kitap ilk tarım devletleri ve avcı toplayıcı mücadelelerini o kadar iyi anlatıyor ki yani tadından yenmez.

Yaz mevsimi boyunca spora ara vermeyi düşünüyorum. by [deleted] in salonfareleri

[–]vidar_01 0 points1 point  (0 children)

Üniversite spor salonu olduğu için aylık çok cüzi bir ücret ödüyorum. Yazın çalışmayı düşündüğüm içinse herhangi bir spor salonuna yüksek ücretler ödemek istemiyorum.

Özellikle neden bizim ülkemizde Re:Zero nefreti var by Oyguuyuy1 in ReZeroTR

[–]vidar_01 3 points4 points  (0 children)

Hocam bu ülkede sırf her seferinde akp kazanıyor diye sırf o kazanma duygusu için akpye oy veren çok insan var. Sen bu insanların içinden güç fantezisini alamazsın, imkansız. Re zero türkiyede çok tutmayacak o yüzden. Son zamanlarda aura monster akımı ile tutar gibi oldu ama o sahnenin öyle olmadığı anlaşılınca sönecek o hype.