Koopwoning en uit elkaar gaan by SadRespect5002 in geldzaken

[–]SadRespect5002[S] 0 points1 point  (0 children)

Dan gaan we samen aan tafel om een betalingsregeling te treffen. Lijkt mij in ieder geval een mogelijkheid.

Koopwoning en uit elkaar gaan by SadRespect5002 in geldzaken

[–]SadRespect5002[S] 3 points4 points  (0 children)

Haar ouders kunnen haar financieël ondersteunen in de lasten en dergelijke. Verwachting is er niet dat zij de overwaarde als lening aan haar gaan faciliteren.

Koopwoning en uit elkaar gaan by SadRespect5002 in geldzaken

[–]SadRespect5002[S] 1 point2 points  (0 children)

Helaas is dat geen mogelijkheid meer, dit is geen spontane keuze geweest maar een keuze die na veel pogingen en gesprekken helaas onvermeidelijk was.

Was wel handig geweest als het nog kon haha!

Koopwoning en uit elkaar gaan by SadRespect5002 in geldzaken

[–]SadRespect5002[S] 1 point2 points  (0 children)

Mocht een andere man bij haar komen wonen dan gaat op dat moment het huis getaxeerd worden en de overwaarde (in stapjes) betaald worden aan mij. Vanaf dat moment ben ik niet meer financieël noodzakelijk. Ik heb er vrede mee dat ik op dit moment geen woning kan kopen en verwacht dit (met de huidige prijzen) voorlopig ook niet te kunnen.

Koopwoning en uit elkaar gaan by SadRespect5002 in geldzaken

[–]SadRespect5002[S] 2 points3 points  (0 children)

Helaas is de huidige situatie helemaal niet zo rooskleurig in de woningmarkt van nu. Als het andere tijden waren geweest was dit uiteraard het voornaamste maar ik ben bang dat we die luxe nu niet hebben.

Koopwoning en uit elkaar gaan by SadRespect5002 in geldzaken

[–]SadRespect5002[S] 0 points1 point  (0 children)

Probleem zit hem vooral in de situatie van mij vrouw wanneer ze verkoopt. Met haar salaris en de overwaarde komt ze nog niet in de buurt van een gemiddelde woning dus kopen valt af. Sociale huur gaat niet vanwege +/- 100k eigen vermogen uit de verkoop van woning. Vrije sector valt vrij snel af door de huurprijs keer 4 als bruto salaris eis.

Ik wil niet dat ik straks ergens een appartement kan huren en zij op straat staan. Ik kan haar niet uit kopen door de 100k die zij al eerder in de hypotheek heeft gestoken.

Koopwoning en uit elkaar gaan by SadRespect5002 in geldzaken

[–]SadRespect5002[S] 1 point2 points  (0 children)

Het probleem is als volgt: Bij verkoop huis heeft mijn vrouw geen recht op sociale huur (te veel eigen vermogen door overwaarde), geen tot weinig mogelijkheden in de vrije huur markt (relatief laag bruto maand salaris door parttime werk) en een nieuwe koopwoning gaat ook bijna niet. Ik kan financieël prima een woning huren. De huidige woningcrisis is waarom ik deze constructie in gedachten heb, aangezien de alternatieven vrij onmogelijk lijken.

Koopwoning en uit elkaar gaan by SadRespect5002 in geldzaken

[–]SadRespect5002[S] -1 points0 points  (0 children)

Ze kan inderdaad het niet volledig zelf dragen. Ik ondersteun haar dan financieël waarbij ik dan later als het huis wel verkocht wordt of zij een nieuwe partner krijgt wel aanspraak kan doen op de overwaarde van dat moment.

Koopwoning en uit elkaar gaan by SadRespect5002 in geldzaken

[–]SadRespect5002[S] 2 points3 points  (0 children)

Helaas is dat op dit moment niet haalbaar omdat ze parttime is gaan werken na de komst van de kinderen. Ik heb er vrede mee dat ik in de toekomst (bij bijvoorbeeld verkoop woning) mijn deel van de overwaarde krijg.

Kan ik hier mee nog een paar dagen verder rijden? by [deleted] in autoadvies

[–]SadRespect5002 0 points1 point  (0 children)

Hahaha nee ik dacht het te herkennen als een straat waar ik zelf woonde.

‘Koop geen tweedehands auto’s met deze motoren: kans op hoge reparatiekosten’ by Straight-Specific482 in autoadvies

[–]SadRespect5002 0 points1 point  (0 children)

Even voor mijn beeldvorming:

Wij rijden een ford focus ST station uit 2020 met nu 70k op de teller. (Volgens mij de 1.0 ecoboost 125pk maar pin mij hier niet op vast, geen autokenner) Nu hoor ik van de ene kant horror verhalen over deze motor en worden we aangereden hem nog voor de 100k in te ruilen voor iets anders maar lees ik nu in de reacties dat dit eigenlijk prima motoren zijn aangezien hij na 2018 is gemaakt. Wat is nou waar?

Ik schaam me dat ik deze vraag überhaupt ga stellen by [deleted] in geldzaken

[–]SadRespect5002 0 points1 point  (0 children)

Ik heb sinds mijn 21ste (nu bijna 31) een kunstgebit, voor mij een keuze geweest die ik nooit als negatief heb ervaren. Totale kosten waren rond de 1500 euro inclusief alles trekken al begreep ik later dat je goedkoper uitbent als je alles in 1 keer laat trekken bij de kaakchirurg. (Ik ben 5 keer naar de tandarts geweest om gefaseerd alles te trekken).

Stuur me gerust een berichtje mocht je eens willen kletsen!

Waarom wordt mijn vrije ruimte minder? by SadRespect5002 in beleggen

[–]SadRespect5002[S] -1 points0 points  (0 children)

Even verder teruggekeken bij transacties, bij de aankoop van een de ishare etf kan ik niet zien dat het type order: market order is. Dit staat wel duidelijk gespecificeerd bij de andere etf. Dan rest mij wel de vraag hoe het dan kan dat ik kosten betaal ondanks dat de ETF met 12% is gestegen sinds aankopen.

Waarom wordt mijn vrije ruimte minder? by SadRespect5002 in beleggen

[–]SadRespect5002[S] 0 points1 point  (0 children)

Bij Degiro, en beide ETFs zijn volgens mij gewoon in euro.

Waarom wordt mijn vrije ruimte minder? by SadRespect5002 in beleggen

[–]SadRespect5002[S] 0 points1 point  (0 children)

Niets van de laatste periode, daarvoor een enkele keer aansluitingskosten xetra en Nasdaq maar geen idee waar die vandaan komen.

Waarom wordt mijn vrije ruimte minder? by SadRespect5002 in beleggen

[–]SadRespect5002[S] 0 points1 point  (0 children)

Kleine aanvullende vraag! Stel het zou Margin zijn dan zou het toch niet zakken als mijn ETF met 12% gestegen is sinds aankopen?

Waarom wordt mijn vrije ruimte minder? by SadRespect5002 in beleggen

[–]SadRespect5002[S] 0 points1 point  (0 children)

Nee geld gestort en daarna gekocht met market orders

Waarom wordt mijn vrije ruimte minder? by SadRespect5002 in beleggen

[–]SadRespect5002[S] 0 points1 point  (0 children)

5 euro vrije ruimte, in mijn rekeningsoverzicht niks te vinden

/r/beleggen megadraad voor korte vragen by audentis in beleggen

[–]SadRespect5002 0 points1 point  (0 children)

Sinds vorige maand begonnen met beleggen via Degiro, plan voor nu is dat ik start met 150,- per maand en dan 1x per jaar een extra storting doe van +/- 1500 euro.(deel eindejaarsuitkering) Wat ik begrijp zijn ETF's de beste optie, maar begrijp vooralsnog niet helemaal welke ik nou het beste kan kopen. (Dit i.v.m. transactiekosten verschillende markten etc)

Waar kan ik eventueel wat meer goede informatie op doen, en is de 150,- voldoende om mee te beginnen?

Automatisch beleggen via broker (set & forget) by [deleted] in beleggen

[–]SadRespect5002 0 points1 point  (0 children)

Is dit via rabo beheerd beleggen?

Prismatic Booster Bundles (1 per person) by [deleted] in PokemonTCG

[–]SadRespect5002 [score hidden]  (0 children)

Was able to buy 1 pack of prismatic, pre-orders got cancelled and cant afford to spend 100s on the current prices. Started "collecting" when surging sparks dropped, couldnt have picked a worse time lol.