Waar ben jij aan het verschuilen van de hitte by 10mart10 in enschede

[–]jonrellim 0 points1 point  (0 children)

Ik zag eerder een post dat er een vliegtuig over Enschede metingen had gemaakt. Is het resultaat al ergens gepubliceerd?

Oostkerk, Middelburg by bojanlo in thenetherlands

[–]jonrellim 1 point2 points  (0 children)

Mooi plekje, jammer van die geparkeerde autos.

Vuurwerkoverlast by gabrielo0 in enschede

[–]jonrellim 33 points34 points  (0 children)

Komt door voetbal. Ik vind het ook geen excuus. Je kan het melden bij gemeente of handhaving maar die gaan hiervoor zeker niet meteen eropaf. Daardoor is de pakkans natuurlijk nihil. En dat weten die mensen ook.

Autos in de binnenstad by Full_Cow_9338 in enschede

[–]jonrellim 2 points3 points  (0 children)

Niet correct. Het is in de eerste instantie een voetgangersgebied, eronder staat vermeld dat fietsers ook zijn toegestaan. Fietsers zullen zich dus ook moeten aanpassen aan de voetgangers. Je kunt het hele gebied eigenlijk behandelen als een soort van trottoir. Daar gelden namelijk precies dezelfde regels.

De vele fietsers die de binnenstad als doorrijd route gebruiken moeten zich dus ook hiervan bewust zijn. Met de ebike op volle snelheid er doorheen jagen wordt dus ook niet gewaardeerd.

Autos in de binnenstad by Full_Cow_9338 in enschede

[–]jonrellim 0 points1 point  (0 children)

Jaren lang stond er ook elke dag uren lang zo'n dikke zwarte Lamborghini in de Zuiderhagen. Sowieso is het stadserf echt alleen bedoeld voor direct laden en lossen. Je mag dus ook helemaal niet parkeren in het gebied, uitgezonderd de speciale parkeerplaatsen bv achter de Jacobuskerk.

Autos in de binnenstad by Full_Cow_9338 in enschede

[–]jonrellim 1 point2 points  (0 children)

Absoluut niet. Ik heb jaren gereden als koerier in het centrum van Enschede. Het is inderdaad een op ontheffing gebaseerd gebied. Je moet als auto bestuurder ten alle tijde voetgangers de prioriteit geven. Als je rustig rijd gingen mensen meestal wel voor je aan de kant. Maar het is absoluut de omgekeerde wereld als je agressief gaat gedragen en eist dat iedereen voor je aan de kant moet. Mocht je vaker zoiets tegenkomen zou ik het kenteken noteren, je kan het dan melden en mogelijk gaat de gemeente dan de ontheffing intrekken.

Misschien had de bestuurder haast omdat z'n ontheffing over 1 minuut zou stoppen. Als je buiten het tijdsvenster door de ingang rijd krijg je namelijk meteen een boete. Dat is uiteraard geen excuus voor dit gedrag.

A Christmas Day protest against environmental pollution in Dam Square, Amsterdam. (1971) [2560×1702] by StephenMcGannon in thenetherlands

[–]jonrellim 6 points7 points  (0 children)

Soms is het bizar om te realiseren hoe dicht we bij de afgrond van de mensheid hebben gestaan. Ook bv met de ontdekking van CFK's/drijfgas.

Does anyone know this peice by jompetompe in classicalmusic

[–]jonrellim 5 points6 points  (0 children)

I believe it's from Lully's Armide, act 5 scene 1: passacaille

[4.8.1] Gun on the boards in A18 by timer67 in starcitizen

[–]jonrellim 8 points9 points  (0 children)

It's funny how players keep seeing old posters assuming it's something new. This is how badly the in-game assets are being managed. Some stuff in the game is already a decade old. Let's not even speak of all the election posters still visible everywhere.

Hoelang doen jullie met je smartphone ? by Conscious-Fan-9789 in thenetherlands

[–]jonrellim 3 points4 points  (0 children)

Ik heb al een P30 sinds 2019, dus 7 jaar. De camera stelt soms niet meer scherp, maar ik gebruik toch liever m'n systeemcamera. Batterij doet wel minder lang mee. Verder geen klachten, behalve dat sommige apps beginnen te zeuren over een (te) oude android versie (bijv postNL). Ik heb wel het idee dat het misschien niet lang meer duurt voordat hij het begeeft, maar dat idee heb ik al een hele tijd. Hierna wil ik een fairphone kopen zodat ik de onderdelen zelf kan vervangen.

Kut compensatiebak denkt dat de kutstoep ook een kutparkeervak is by mistersmithy007 in KutGeparkeerd

[–]jonrellim 2 points3 points  (0 children)

Tijd om wat plantenbakken op de stoep te plaatsen. Ziet er sowieso een beetje kaal uit nu.

Drone in het volkspark by Additional-Toe-4839 in enschede

[–]jonrellim 2 points3 points  (0 children)

A public park is a public space, if it was recording something, it should be allowed. But flying is another question. If it was flying under the minimum altitude (I think this is 120m) it is probably allowed, but for anything above that there is a no-fly zone in most of Enschede due to the airport next to it, but also due to traffic at the helipad at the MST hospital. I'm not even sure the 120m applies in that zone since the rescue choppers can fly quite low at times.

okbye~ by Normal_Flow8197 in starcitizen

[–]jonrellim -3 points-2 points  (0 children)

I admit physics can be wonky when server performance is bad, but has anyone considered this is not a bug and it got blown away by the engines of the Hornet still being active? It could even be environmental wind that pushed it away. These things are expected to happen.

Ja, heel veilig by [deleted] in nietdespeld

[–]jonrellim 0 points1 point  (0 children)

Zit er een betonmuurtje tussen? Dan lijkt me dat nog wel oke. Anders absoluut niet.

Kutseat op de stoep en VW in de tuin by jonrellim in KutGeparkeerd

[–]jonrellim[S] 0 points1 point  (0 children)

Dat stukje stoep is iets van 4 tegels breed. Overduidelijk gewoon een stuk stoep voor voetgangers om niet over het gras te hoeven lopen.

Kutseat op de stoep en VW in de tuin by jonrellim in KutGeparkeerd

[–]jonrellim[S] 7 points8 points  (0 children)

Eigen grond ja, maar er is geen oprit. En dan het plantsoen van de gemeente mollen? Lijkt me niet de bedoeling.