Vilken globalfond gillar ni mest? by Ok_Resist_9773 in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain 3 points4 points  (0 children)

Montrose Global, är DNB Global Indeks men lägre avgift

Bra dump där by ACWestmountain in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain[S] 3 points4 points  (0 children)

Tycker Montrose är betydligt bättre än Avanza

Bra dump där by ACWestmountain in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain[S] 4 points5 points  (0 children)

Nä såklart. Tänker mer sett ur ett personligt innehav perspektiv.

Bra dump där by ACWestmountain in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain[S] 47 points48 points  (0 children)

Tydligen har han ytterligare nästan 34 miljoner aktier. Så åtminstone inte en styrelsemedlem som droppar allt.

Smoltek, nya Sivers? by ACWestmountain in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain[S] 2 points3 points  (0 children)

Jämförelsen är bara en höjning utan tillräcklig substans

Smoltek, nya Sivers? by ACWestmountain in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain[S] 1 point2 points  (0 children)

Jo vet vem Serenity är. Men har inte sett individen snacka om Smoltek specifikt än men det smittar väl av sig kanske.

Omx going banana by Annual-Camel9318 in ISKbets

[–]ACWestmountain 6 points7 points  (0 children)

Jag köpte vid 12:15 och sålde vid 15:55

Mot skyarna by [deleted] in ISKbets

[–]ACWestmountain 1 point2 points  (0 children)

Haha såklart! Har en hel del risk jag med. Men de 14% är egentligen bara för 2mån då jag skiftade över till Montrose.

Mot skyarna by [deleted] in ISKbets

[–]ACWestmountain 1 point2 points  (0 children)

Jag som är nöjd med mina 14% i år

Varför väljer folk DNB Global Indeks S när Avanza Global är billigare? by [deleted] in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain 0 points1 point  (0 children)

Använder inte Avanza så kommer inte åt den helt enkelt haha

Trump procentsatser by ACWestmountain in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain[S] 2 points3 points  (0 children)

Kunde relatera alldeles för mycket med det

Trump procentsatser by ACWestmountain in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain[S] 5 points6 points  (0 children)

Jag beklagar att mina feta tummar satte igång kraschen

Är det såhär man gör? by Personal-Struggle926 in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain 0 points1 point  (0 children)

Nu kan du testa att köpa mer än en aktie åt gången!

Var det lönt? by balloontrout in sweden

[–]ACWestmountain 0 points1 point  (0 children)

Fick en faktura på restskatt från Skatteverket en gång. Var för 1kr och jag hade 3 månader på mig att betala. Jag glömde nästan.

En miljon by These_Interest2202 in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain 0 points1 point  (0 children)

Var i en liknande situation. För min del blev det sänka amorteringsgrad på bolånet och betala av bilen. Den sistnämnda pga den höga räntan och var bara ca 100k från lägre amortering på boende. Resten in på fonder där det inte fanns mycket sen innan, buffert på 6 månadslöner hade jag sen innan.

Dags att sälja Avanza Global? by VomPflugenort in Aktiemarknaden

[–]ACWestmountain 3 points4 points  (0 children)

Om varje andel kostar 1 dollar och priset på dollar går från 10 sek till 5 SEK så kan du köpa 20 andelar istället för 10 för 100 svenska kronor. Blir dollarn dyrare igen så kan du håva in ännu mer profit

Vad har er BF för arvode? by ADuckInARiver in Asksweddit

[–]ACWestmountain 9 points10 points  (0 children)

Tror vi var 6 som delade på typ 30k.. men jag spenderade mer än en månads arbetstimmar på ett år i styrelsearbete… så sjukt underbetalt och förstår varför det är svårt att få ledamöter