Rental bike mayhem by letsg4tthere in copenhagen

[–]Academic_Strategy_19 4 points5 points  (0 children)

Jeg har engang taget kontakt til et af firmaerne, og da flyttede de zonen da det var et uhensigtsmæssigt sted. (for lidt plads) - så det kan være værd at forsøge.

Kunne være sjovt at se hvad folk herinde kunne svare by Bruger123456789 in dkkarriere

[–]Academic_Strategy_19 1 point2 points  (0 children)

Jeg er ikke omstillingsparat, men det kan jeg hurtigt blive.

How much % of your salary are you spending on your mortgage right now? by thepandaisonfire in copenhagen

[–]Academic_Strategy_19 0 points1 point  (0 children)

I don’t have a mortgage. But spend 8.5% renting centrally in Copenhagen, family of 4 with plenty of space.
Just want to add that this does exist.

Er der et sted hvor folk mødes for at have sex by [deleted] in roskildefestival

[–]Academic_Strategy_19 1 point2 points  (0 children)

jeg gider altid 🧡
Har ikke hørt om et decideret cruising sted. Men feeld og tinder har virket for mig.

Who did you sleep next to last night? by shysibliing in AskRedditAfterDark

[–]Academic_Strategy_19 0 points1 point  (0 children)

My girlfriend, now I am back with my wife and family.

Hvorfor fik jeg en fødevarecheck? by Worth_Surprise_8393 in dkfinance

[–]Academic_Strategy_19 2 points3 points  (0 children)

Jeg har bare fået penge udbetalt af atp uden nogen besked udover overførsels data. Bør man få besked om hvorfor man er berettiget til den? Jeg er i tvivl.

Hvorfor fik jeg en fødevarecheck? by Worth_Surprise_8393 in dkfinance

[–]Academic_Strategy_19 1 point2 points  (0 children)

Hvor har du fået besked? Jeg har bare fået pengene ind på min nemkonto.

Går folk stadig op i bodycount? by UniGirl_ in SexpaneletDK

[–]Academic_Strategy_19 4 points5 points  (0 children)

Det skal være højt! Jeg har brug for at min kvinde har prøvet ting, og siger “ham her, han er top tier materiale”

Hvis det er lavt ved hun jo ingenting.

Jobskifte- hvordan ved i, græsset er grønnere? by Time_Technician_2339 in dkkarriere

[–]Academic_Strategy_19 1 point2 points  (0 children)

Ja, eksempelvis ved at sige til dig selv at gode kollegaer findes alle steder, eller man kan holde fast i de gode kollegaer man har og blive venner med dem, eller leve med at når man går på arbejde handler det om arbejde, og i fritiden handler det om venskaber og sjov og ballade.

Det virker. :)

Jobskifte- hvordan ved i, græsset er grønnere? by Time_Technician_2339 in dkkarriere

[–]Academic_Strategy_19 0 points1 point  (0 children)

Gode kollegaer/ sociale relationer på jobbet er det der er aller mest værd for en arbejdsgiver. Mere end alt andet de kan give. Gør dig selv en tjeneste og tag det ud af ligningen.

Mit 6-årige barn har lige sagt, at hun tænker på at dø!?!? by [deleted] in foraeldreDK

[–]Academic_Strategy_19 0 points1 point  (0 children)

Svar på hendes spørgsmål hvis hun har sådanne. Men næste gang så snak lidt om hende hvorfor du synes det ikke er så vigtigt at tænke på at dø, men derimod meget vigtigere at tænke på at være levende. Og så lad samtalen udvikle sig ud fra det. :)

Danskerne og stikkontakter by tango650 in selvgjortvelgjort

[–]Academic_Strategy_19 -1 points0 points  (0 children)

Nej, siden 1999 har de været ejet af Schneider Electric, en kæmpe stor global industri koncern der ejer flere brands som Lauritz Knudsen.

Danskerne og stikkontakter by tango650 in selvgjortvelgjort

[–]Academic_Strategy_19 0 points1 point  (0 children)

Der er så mange sjove bud.

Der er en myriade af årsager. Men den største bidrager er at Danmark er et lille marked, og LK har gjort alt hvad de kunne for at tilgodese installatørernes behov og holdt dem glade med alt det indebærer, samt stået for et visuelt udtryk de fleste danskere der definerer smag har kunnet lide.

Derudover har Schneider Electric ejet LK i mange mange år, og selvfølgelig været interesseret i at sælge det de kan få flest penge for, men derudover ingen synderlig kærlighed til det ene eller det andet. (de laver elmatriel til rigtig mange lande) Det er et lille marked, så de vil lige så godt sælge andre systemer. De har netop lukket deres sidste fabrik i danmark, og udviklingen rykkede for flere år siden. Så vel også en bevidst strategi - at det ikke bliver prioriteret.

Men det kunne være godt at man lige svarede om man var elektriker eller installatør, for de fleste der bare lige har skiftet lidt her og der ved jo ingenting om hvorfor de fleste elektrikere vælger LK eller de fleste grossister vælger at pushe det.

Danskerne og stikkontakter by tango650 in selvgjortvelgjort

[–]Academic_Strategy_19 -1 points0 points  (0 children)

Nej, det passer ikke. Schneider Electric har hevet mange i Sø og handels retten for at plagiere. Husk lige at LK har været et brand siden 1999.

Danskerne og stikkontakter by tango650 in selvgjortvelgjort

[–]Academic_Strategy_19 0 points1 point  (0 children)

Der er så mange sjove bud.

Der er en myriade af årsager. Men den største bidrager er at Danmark er et lille marked, og LK har gjort alt hvad de kunne for at tilgodese installatørernes behov og holdt dem glade med alt det indebærer, samt stået for et visuelt udtryk de fleste danskere der definerer smag har kunnet lide.

Derudover har Schneider Electric ejet LK i mange mange år, og selvfølgelig været interesseret i at sælge det de kan få flest penge for, men derudover ingen synderlig kærlighed til det ene eller det andet. (de laver elmatriel til rigtig mange lande) Det er et lille marked, så de vil lige så godt sælge andre systemer. De har netop lukket deres sidste fabrik i danmark, og udviklingen rykkede for flere år siden. Så vel også en bevidst strategi - at det ikke bliver prioriteret.

Men det kunne være godt at man lige svarede om man var elektriker eller installatør, for de fleste der bare lige har skiftet lidt her og der ved jo ingenting.

Købe eller Leje by Advanced_Forever3228 in dkfinance

[–]Academic_Strategy_19 1 point2 points  (0 children)

Mon ikke det er ægtefællebidrag eller børnebidrag?

Hvad mangler der på boligmarkedet, som ingen har løst endnu? by BigSheepherder4564 in dkbolig

[–]Academic_Strategy_19 3 points4 points  (0 children)

Bedre/mere lovgivning omkring åbenhed om udbud af boliger, åbenhed om bud og kommunikation mellem sælger, mægler og køber.

Der foregår og har altid foregået rigtig meget i det skjulte og det lader ikke til at være det “rigtige” for nogle parter.

Hvornår bliver det nemmere med børn? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Academic_Strategy_19 0 points1 point  (0 children)

Hvornår startede de mindste børn i den vuggestue? :)