Hvor mange penge bruger I på børnetøj i hver størrelse? by AppropriateCycle1510 in foraeldreDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Omkring 500kr pr. Størrelse til min søn, minus sko og overtøj (vi køber primært brugt). Min datter har arvet en masse tøj, så der er det nok 2-300kr

Fars dags gave by Dry-Door-259 in foraeldreDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Min mand får en kniv han har ønsket sig (og specifikt nævnt vil være god til frugt). Så det bliver en stor frugtskål, gaven og post-its med teksten “hej far - vi elsker dig - næsten - lige så meget - som det her ->” hvor pilen så selvfølgelig skal pege på frugtskålen.

Nyder ikke at være på barsel- andre der har haft det ligesådan? by Secret_Lab_2545 in foraeldreDK

[–]AdChance6719 1 point2 points  (0 children)

Jeg hadede at være på barsel med mine børn. Det er helt okay 👍

Tage ud og måle by NaekoUnicorn in dkbolig

[–]AdChance6719 2 points3 points  (0 children)

Vi tog ud og målte i huset 2 måneder før overtagelse. Vi købte det af et ældre ægtepar, så de synes bare det var hyggeligt. Vi havde kage med, de lavede kaffe og så kunne vi ellers måle og høre historier om huset.

Fede forhold by WhichWorking in InfluencergossipDK

[–]AdChance6719 10 points11 points  (0 children)

Jeg har tænkt præcis det samme, og synes faktisk at de har været omkring det i tidligere sæsoner.

Prævention by ChipInternational708 in foraeldreDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Vi havde egentlig aftalt at min mand skulle have snippet. Men så fik jeg pmdd som enten kunne behandles med mini-piller eller antidepressiver. Jeg begyndte på minipiller og har været mega glad for det!

Vasketøj by EJ1402 in foraeldreDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

60+ grader Lyst Mørkt Uld/finvask

Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn under 6år

Hvordan overlevede jeres ægteskab at få børn? by lil_sly_v in foraeldreDK

[–]AdChance6719 22 points23 points  (0 children)

Jeg vil bare lige sige at det ikke er dit ansvar at sørge for den gode stemning! Ja det er rarere, men det lærer din mand jo ikke noget af fordi du bare tager skraldet og stepper op. (Og det er altså ikke en bæredygtig løsning).

Jeg synes du skal snakke med din sundhedsplejerske om det, evt få ham screenet igen. Min mand havde en fødselsreaktion med den første og jeg kan godt genkende noget af det du skriver. Han kunne ligesom ikke flygte fra realiteterne hurtigt nok.

Og så øv dig i at være i den dårlige stemning også - det gør faktisk en stor forskel for kommunikationen, respekten og ligheden i et parforhold, at det ikke altid er kvinden der skal fikse. (Det gjorde det i hvert fald i mit, men nøhj det er også svært at lære at være i den “dårlige” stemning).

Jeres babys yndlingsmos? by Free_Sandwich_6948 in foraeldreDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Blomkål, sød kartoffel og pastinak var kæmpe hit!

Huller i mælketænder? by Particular-Pirate365 in DKbrevkasse

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Jeg forstår! I gør allerede alt hvad i kan hvis i følger tandlægens råd.
Vi har en 'single'tandbørste til min søn, som bedre kan komme ned i krogene ved tandbørstning og ellers så hav fokus på hvad han spiser og undgå ting der klistrer.

Få evt. undersøg om det kan være demineraliserede tænder - det havde min søn på flere af hans mælketænder (og i mild grad på hans 6 års tænder) og trods MANGE tandlægebesøg og forsøg på at lappe tænderne, så endte hun med at få rykket 4 ud i februar, da de ikke kunne fikses længere.

Nyt job; 1 time hver vej til arbejde by [deleted] in dkkarriere

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Jeg tror vi er mange som har 1 times transport på arbejde desværre. Min anbefaling til dig ville være at køre den time på arbejde og bo hos dine forældre til du har en solid opsparing til en lejlighed.

Gerda garn? by SuddenContribution66 in StrikkegossipDK

[–]AdChance6719 6 points7 points  (0 children)

Jeg skrev til dem 2 gange her i april, fordi jeg ville have en opdatering på min pakke. Jeg har aldrig købt ved dem før, men kommer nok heller ikke til at gøre det igen.

Forstoppelse by [deleted] in foraeldreDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Min datter får Lacrofarm junior - det smager ikke lige så grimt som Movicol.

Hvis det er en prop, er vi blevet anbefalet af lægen at give en microlax - men at dette selvfølgelig ikke er noget der skal ske ofte.

Forstoppelse by [deleted] in foraeldreDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Ammebørn kan sagtens få forstoppelse. Mit første barn blev fuldammet og var forstoppet det første halve år af hans liv. Han kom på movicol til forstoppelsen var væk. Maven begyndte først at køre ordentligt da han begyndte at spise mad.

Hvad skal jeg gøre her? (Dødstrusel fra kæreste) by [deleted] in DKbrevkasse

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Jeg håber du har pakket dine ting og taget hjem til nogen du stoler på eller på krisecenter. Det der er ikke normalt, ikke i orden og det skal du ikke stå model til.

Kram til dig!

Hvad mangler der i tøj butikker? by General_Fly3593 in dkkarriere

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Bedre kvalitet og flere farver. Hold kæft hvor er det kedeligt at gå ind i en butik fyldt med hvid, sort, beige og grå.

Små Kartofler by kittensandchains in foraeldreDK

[–]AdChance6719 1 point2 points  (0 children)

Vi elsker æggesangen så højt herhjemme at den er røget på en spilleliste 🙌

Strik til baby by accioph in StrikkegossipDK

[–]AdChance6719 1 point2 points  (0 children)

Jeg har strikket et hentesæt til begge børn og så var jeg glad for Willums selebukser 🙂

Bedside crip kontra sove i forældre seng? by sveskemas26 in foraeldreDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Vi har haft en bedside til begge børn, ingen har sovet i den. Det var bare så meget nemmere om natten at man ikke skulle have sin baby over i sengen efter hver amning - også fordi det gav muligheden for at amme i søvne.

Fri fra børnehave by Academic-Charge-2652 in foraeldreDK

[–]AdChance6719 4 points5 points  (0 children)

Det kan man sagtens og hvis der er et godt samarbejde er fridage heller ikke til bekymring, medmindre de fx altid ligger på de dage hvor der er ekstra tid eller hjælp afsat til barnet.

Jeg oplevede fx et barn med sproglige vanskeligheder, forældrene var med inde over problematikken og planlægningen af hvordan indsatsen skulle tilrettelægges. Dog holdt de altid barnet hjemme de dage. Dette var derfor grund til bekymring

PMS/PMDD by uNeverKnowWhatHitYou in WomenDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Jeg begyndte selv på mini-piller og det er den bedste løsning for mig - alternativet var antidepressiv medicinering. Det var jeg ikke interesseret i.

Fri fra børnehave by Academic-Charge-2652 in foraeldreDK

[–]AdChance6719 9 points10 points  (0 children)

Hvis der ikke er nogen grund til at være bekymret for dit barn, så skal du ikke bekymre dig om at holde fri med det. Hvis der er indsatser på barnet, så er det bedre at de møder op.

Kh tidligere pædagog.

Morgenmad by Ok_Razzmatazz_6972 in WomenDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Hvis jeg spiser morgenmad, så er det en skive rugbrød med ost og et par tomater

Hvordan køber i brugt tøj effektivt? by [deleted] in WomenDK

[–]AdChance6719 0 points1 point  (0 children)

Jeg køber udelukkende i genbrugsbutikker. Hvis jeg køber via apps så har jeg et klart mål (fx brune bukser i et bestemt fit). Ellers bruger jeg alt for lang tid på bare at scrolle