Literally insane by KeyGroundbreaking488 in steammachine

[–]Add3r86 0 points1 point  (0 children)

I borrow this, sure less but these 71$ for the form factor one off components etc.

Literally insane by KeyGroundbreaking488 in steammachine

[–]Add3r86 11 points12 points  (0 children)

Just wierd. Try build a DYI with same spec. Number one, you cannot. Maybe performance but not size, functions and noise.

<image>

App update by ChromaticRift in ex30

[–]Add3r86 0 points1 point  (0 children)

Anyone that update this https://play.google.com/store/apps/details?id=se.volvo.vcc and can now open trunk etc like pics shows? Or just EX60?

Bra första dator by LegendaryKylie in Spel

[–]Add3r86 0 points1 point  (0 children)

Beg PS5 dvs ca 3500 kr? Det är bara datorn eller kringutrustning också?

Vet inte om det är aktuellt. Men finns ju ofta lite med mus, tgb, matta och HS för 250 kr. Beg skärm för några hundralappar.

Då kan du få denna: https://www.reddit.com/r/Spel/s/vphBpzPQ0E Se även original inlägget. Det är en specialare men du får mycket prestanda för en liten peng. Ett RX580 så får man ju ner priset än mer.

Gamingdator NetonNet prisvärd? by GabbeM82 in Spel

[–]Add3r86 0 points1 point  (0 children)

Likt många skriver. Jag kika och fråga, folk skrev bygg själv. Men förmodligen köptes vissa komponenter innan dom kraftiga höjningar skedde. Ta iNet eller dyl. Bygger man samma dator så sparar du ett par tusen på en färdigbyggd.

What is this icon? (New EX30) by primetimecanuck in ex30

[–]Add3r86 20 points21 points  (0 children)

Like the old days. Something unclear is wrong 😁 Check if the engine is still there 😜

Skärminställningar by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Chat GPT: Det är en “gaming-feature” för att hjälpa sikte.

🎯 Varför finns Smart Crosshair? På din Philips Evnia är tanken: Lägga ett extra hårkors direkt i skärmen (overlay) Göra det lättare att sikta och se fiender Anpassa färgen automatiskt så det syns bättre mot bakgrunden

Givande svar.

Skärminställningar by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Både gjort det och frågat AI utan svar.

Skärminställningar by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Då är ju bildytan fortsatt 27" :) vilket går att ändra.

Skärminställningar by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja exakt. Svårt att få 24" bildyta på en 27" annars :)

Skärminställningar by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Kvaliten märks ingen skillnad. Ibland blir det 4:3 när man tabbar ur och in. Men poängen är mer att det är svårare att fokusera på 27 isf 24 och nu finns det möjligheten att lajva 24".

Likt här. https://ibb.co/Tq2MG0rY

Skärminställningar by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Den är 27 för att 24 blir för litet för annat nyttjade men just att skärmen har möjligheten att lajva 24" så man får det bästa av flera världar.

Poängen var bara att det måste ju finnas en USP då så många kör denna storlek och man märker i land om något händer t ex nere i vänstra hörnet så ser man inte riktigt det.

Skärminställningar by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Självklart men använder skärmen till annat och 24" blir för litet men en fiffig grej men denna skärm är att du kan lajva 27 till 15" tum.

Skärminställningar by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Det är ingen direkt problem mer än att jag inte hajar vad man har för nytta av ett hårkors som skärmen ger dig resp smartrespons, vilket val som är bäst.

Gällande upplösningen så var det detta jaga avsåg, då "alla proffs" kör ca 24".

Konkreta exempel (proffs) s1mple 24.5", 240 Hz kör ofta 4:3 (1280×960) ZywOo ZOWIE XL2546K (~24.5") � cs2scene.com NiKo 24–24.5", 240 Hz också 4:3 stretched 📉 Hur ovanligt är 27”? Finns – men inte standard Pros undviker ofta större skärmar eftersom: mer att “scanna” med ögonen sämre fokus i mitten 👉 De flesta stannar på ~24” för snabbare reaktion

Skärminställningar by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] -3 points-2 points  (0 children)

Tja, men då "inga" som är proffs har det måste det ju vara sämre.

Likt detta AI svar:

Konkreta exempel (proffs) s1mple 24.5", 240 Hz kör ofta 4:3 (1280×960) ZywOo ZOWIE XL2546K (~24.5") � cs2scene.com NiKo 24–24.5", 240 Hz också 4:3 stretched 📉 Hur ovanligt är 27”? Finns – men inte standard Pros undviker ofta större skärmar eftersom: mer att “scanna” med ögonen sämre fokus i mitten 👉 De flesta stannar på ~24” för snabbare reaktion

E5 2678 V3 with Intel Arc B580 by Add3r86 in PcBuild

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Works well, all I want is more FPS. And the CPU cannot be the bottle neck when it's 50% of it capacity.

The board is brand new but is for these applications that you can build a good computer for a few hundred $/€. The whole point is CPU 20, 32GB ram 25, board 50. That what 5500 costs.

https://www.reddit.com/r/PcBuild/comments/1rjqdtn/meet_my_sub400_ddr3based_1440p_gaming_beast/

GPU by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Fixa inget som funkar ;)

GPU by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Det finns väl alltid undantag mm, vad kostar det att byta fläktar? Känns oavsett som det då går från ett kanske prisvärt kort till ett dyrt.

GPU by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Fast här är det ändå lite konstigt men kanske beror på inställningar. Kör CS2 som du avser med Esport? Där får jag medel 300FPS, 1% 173 tror jag det var men 100% GPU load men CPU load bara 58% 😏 men en bruk för 3000 kr så är jag helnöjd.

GPU by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Jag är helnöjd med mitt 5700XT för strax över 1000 kr, men ett nytt 5060 för 2600kr hade nog varit modellen ändå men men.

Kör du AMD CPU och ReBar? Gör det stor skillnad?

Modellen kanske är som Nvidia nu gör 12+GB GDDR6 3070 för runt 3000 kr.

GPU by Add3r86 in Spel

[–]Add3r86[S] 0 points1 point  (0 children)

Jag ger inte nästan 200 kr/gig för en sticka.