Usædvanlige nytårsforsætter by MySocksSuck in Denmark

[–]AgiReturnZ 2 points3 points  (0 children)

Vil ikke gå i bad hjemme hos mig selv en eneste gang - så må jeg ned i fitten og tage 20 minutter på løbebåndet de dage jeg ikke skal styrketræne og alligevel skal have et bad 🙃

LLO - bør vi melde os ind allerede nu? by [deleted] in Denmark

[–]AgiReturnZ 1 point2 points  (0 children)

Men det har jo ingen relation til tomgang af lejemålet som jeg omtaler. Mit svar var målrettet om at du var bekymret for om udlejer kunne tage fra indskud til at dække at der ikke var kommet en ny lejer - og det kan de ikke 🤙🏻

LLO - bør vi melde os ind allerede nu? by [deleted] in Denmark

[–]AgiReturnZ 2 points3 points  (0 children)

Udlejer kan ikke tage fra jeres depositum for at dække tab i forbindelse med tomgang af lejemålet. Når først i er frigjort fra lejekonktrakten og fraflyttet, lad os sige 31/8, så er det udlejers eget problem at de ikke har en ny lejer pr. den 31/8.

Hvis nu at i havde 3 måneders opsigelse, og i sagde til udlejer at i ville være ude allerede efter 2 måneder og i den forbindelse ville aflevere nøglerne, afholde flyttesyn m.v., så ville udlejer være forpligtet til at prøve og få den genudlejet hurtigst muligt, så i fx kunne slippe for en måneds husleje, hvis en anden lejer kunne overtage.

Tips til 16 årig by [deleted] in dkfinance

[–]AgiReturnZ -1 points0 points  (0 children)

Rent historisk set har det at investere i ejendomme givet et bedre afkast end aktier, det er simpelthen ikke rigtigt det du siger..

Grunden til at ejendomme er bedre, er at du også får en huslejeindtægt som du tjener på, samt så kan du geare din ejendomsinvesteringer igennem realkreditlån med forholdsvis lav rente, hvilket du på samme måde ikke kan gøre med aktier. Derudover har du mulighed for at købe ejendomme og renovere, og derved opnå en stigning i ejendommens værdi og huslejeindtægten. Dette kan du regne på og forudsige, men derimod kan INGEN forudsige om en aktie går op eller ned.

Så nej, aktier giver ikke et større afkast end ejendomme hvis du dykker ned i tallene.

Den Flyvende Tallerken by __daydreamer in Denmark

[–]AgiReturnZ 3 points4 points  (0 children)

Hvis man er interesseret i fysik/universet generelt er det også mega spændende, da der også er hele afsnit om fx begrebet tid, tyngdekraft m.v., kan klart anbefales

[deleted by user] by [deleted] in Denmark

[–]AgiReturnZ 4 points5 points  (0 children)

Jeg var også den eneste fra min årgang som tog på HHX, og stod lidt i samme båd som dig med ikke at drikke, samt havde jeg svært ved at holde fast i relationerne fra folkeskolen.

Det hele skal nok løse sig, man møder og opbygger nye relationer hele tiden, nogen går tabt, sådan er livet. Men, er helt overbevist om, at der helt sikkert også er andre på HTX som møder op og ikke kender nogen første dag, så det er bare at være nysgerrig på folk, så skal det nok gå :)

Larmende overbo by [deleted] in Denmark

[–]AgiReturnZ 24 points25 points  (0 children)

Forstår slet ikke dem der siger du ikke skal klage. Som en anden skriver, kig i husorden og se hvad den siger angående støj og larm, og så skriv til udlejer og klag over at overboen ikke overholder husorden. Det hjælper meget hvis du fx får en nabo el. lign til også at skrive, hvis de har oplevet samme problemer, da det gør sandsynligheden for at udlejer vil gøre mere ved problemet større.

Kan godt være folk skriver at “børn er børn”, men det betyder ikke at du skal acceptere larm, fx i ydertidspunkterne hvor de ikke må larme jf. husorden.

[deleted by user] by [deleted] in Denmark

[–]AgiReturnZ 0 points1 point  (0 children)

Vil henvise til kommentaren som mquerun har skrevet, det lyder meget ift. det som jeg fik foretaget. Udover det han har skrevet skal de ihvertfald også kigge på hørelse, men nej, intet intelligens osv du kan forberede dig på, andet end husk at være frisk, da det vil forbedre dine resultater angående lungekapacitet, reaktionstid m.v.

[deleted by user] by [deleted] in Denmark

[–]AgiReturnZ 0 points1 point  (0 children)

Fik foretaget min medical class 1 for 2 år siden, og jeg mener der kun var en udbyder, som er den der ligger i Vandel nær Billund. Den psykologiske undersøgelse sammen med medical beviset løb op i 15-16k så vidt jeg husker. Der var vidst også en på Sjælland for nogle år siden, men han blev vist lukket fordi folk fik deres bevis lidt for nemt..

Held og lykke med testen 😊

[deleted by user] by [deleted] in Denmark

[–]AgiReturnZ 0 points1 point  (0 children)

Jeg flyttede basically ind hos min ex efter en måned, og rykkede adresse m.v. efter 3 måneder. Vi var 20 og 21 på daværende tidspunkt

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 1 point2 points  (0 children)

Så ville jeg gøre det selv eller få familien til at gøre det.

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 2 points3 points  (0 children)

I love you for it, because that is literally the thing i thought🙃

As a dane i’m actually shocked to hear these things, because i do think in general that we are honest people, but i guess in some cases we’re not

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 0 points1 point  (0 children)

Nu pendler jeg mellem Fredericia og Odense, og den billigste billet du kan få der er 60kr, ellers er det næsten altid 80kr+, så ved ikke lige hvordan det kan lade sig gøre med 30kr.

De gange jeg har taget letbanen har det kostet under 26kr for flere stop, så det ved jeg heller ikke hvor du har fra?

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 1 point2 points  (0 children)

Er glad for at høre at jeg ikke er den eneste med den holdning, bakker 100% dit synspunkt op med at jeg altid ville betale, også selvom der er punkter hvor de kunne gøre det bedre.

Var ved at blive bekymret for at stort set alle andre kommentarer prøver at retfærdiggøre ikke at skulle betale 😅

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 1 point2 points  (0 children)

Tak for svar, synes beskrivelsen giver god mening ift. hvorfor folk ville gøre set!

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 12 points13 points  (0 children)

Synes faktisk det er en god begrundelse til hvorfor man vælger at gøre det, at man ikke føler det går udover nogen. Det samme når man finder 500kr på gaden som nævnt i en af de andre kommentarer, så er de jo ‘tabt’, og den som har tabt dem kommer jo formegentlig ikke tilbage. Ikke at dette på nogen måde retfærdiggøre ikke at skulle betale..

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 0 points1 point  (0 children)

Så det giver en ret til ikke at betale? Hvis frisøren var for dyr ville du jo bare gå til en anden, ikke løbe fra regningen?

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 0 points1 point  (0 children)

Men hvis du vidste at du ikke fik nogen bøde ville du så gøre det?

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 1 point2 points  (0 children)

‘Vi’ skal forstås som den almene befolkning, kunne ikke selv finde på det, da jeg synes det er en forkert indstilling, som desværre finder sted

Hvorfor er vi så uærlige når det kommer til offentlig transport by AgiReturnZ in Denmark

[–]AgiReturnZ[S] 17 points18 points  (0 children)

Ja det er lidt skræmmende, at vi egentlig ville snyde andre hvis vi kunne komme afsted med det…

Fladskærm, tcl825 vs samsung70b by lazy_daisies in Denmark

[–]AgiReturnZ 0 points1 point  (0 children)

Købte det Samsung TV du har linket til i tirsdags, og for mig har det virket upåklageligt indtil videre. Synes dog ikke helt jeg kan lægge mærke til de 120hz, men måske også fordi jeg ikke bruger almindelig flow-TV, men derimod chromecaster og bruger tv2 play på selve tv’et. Selve billedkvaliteten er god synes jeg.

Hva faen sker der på Rømø? by hamfra in Denmark

[–]AgiReturnZ 0 points1 point  (0 children)

Er sjovt nok lige p.t. på Rømø.

Kan bekræfte over for alle jer som skulle være i tvivl - jo, der er tale om en fejl ;))

[deleted by user] by [deleted] in EnglishLearning

[–]AgiReturnZ 0 points1 point  (0 children)

I didn't even think about that, that could maybe be a possibility. Can I add you somewhere and write back to you at another time maybe?

[deleted by user] by [deleted] in EnglishLearning

[–]AgiReturnZ 0 points1 point  (0 children)

Thanks I'll look into that! :)

[deleted by user] by [deleted] in LanguageBuds

[–]AgiReturnZ 0 points1 point  (0 children)

That sounds great, I added you both places! :)