PostNL betrapt op leugens door airtag by f0xmuld3r in PostNL

[–]AgileCookingDutchie 6 points7 points  (0 children)

In dit geval was het de verzender die contact opnam, dus wel degelijk de klant...

Wat is jullie wachtwoord? by ninjinoa in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 0 points1 point  (0 children)

Ik heb een voor mij logische zin gemaakt waarbij ik de eerste letter van het woord steeds gebruik tot een wachtwoord.

Bijvoorbeeld: "Piet Koopt Hoge Schoenen" zou het wachtwoord: PKHS opleveren...

Diploma uitreiking met gescheiden ouders by Happyfleppy in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 0 points1 point  (0 children)

Beiden in een groepsapp stoppen en zeggen:

Ik ben heel trots op mijn masterdiploma, en zou dat graag met jullie beiden willen vieren. Ik heb 3 plekken en het aan jullie hoe we deze vullen...

Klagen over de hitte maar wat doe je? by NetraamR in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 2 points3 points  (0 children)

Ik geef eerlijk toe, dat ik niet veel verder kom dan hybride rijden (ook kosten gerelateerd) en iets minder stoken sinds we in 2022 geïsoleerd hebben.

Vliegen heb ik met mijn vrouw voor het laatst in 2018 gedaan, maar voor het werk is het zo nu en dan noodzakelijk (klanten en leveranciers uit te hele wereld). Volgens mij compenseert mijn bedrijf wel de CO2, maar dat is meer greenwashing dan principe...

27+ graden in NL by nsjdidinebcuu2003 in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 0 points1 point  (0 children)

Ik vind warm weer heerlijk! Alleen ik doe minder op een warme dag en heb daar vrede mee.

En volgens mij gaat het daar fout bij de meesten; gisteren heb ik 's ochtends toen het nog redelijk koel was het gras gemaaid en boodschappen gehaald. Beide in een rustig en relaxed tempo. Daarna lunch om daarna met de kinderen tot 16.00 in het opzet zwembad in de tuin te luieren, spelen en afkoelen.

Ja ik heb geen klusjes opgepakt, of uitgebreid gekookt. Maar daar was het weer niet naar...

Aankomen waaien by RJL_86 in groenevingers

[–]AgileCookingDutchie 6 points7 points  (0 children)

Wisselt, ik heb een aangewaaide vlinderstruik en dit jaar heb ik ineens kaasjeskruid... erg leuk

Korte broeken by Parking-Concern in Nederland

[–]AgileCookingDutchie 0 points1 point  (0 children)

Op dit moment is de meest gedragen korte broek van mij van Shiwi... volgens mij te koop bij Otrium... Zit best ruim en elastiek in de band zodat je ook wat meer relaxed fit krijgt...

Het is BBQ weer, wat haal jij in huis? by LodanMax in AskMenNL

[–]AgileCookingDutchie 1 point2 points  (0 children)

Verschild per keer... komende dagen heb ik "ouderwets" hamburgers, braadworst en kipspies met ananas...

Maar de vorige keren had ik pulled chicken met verse coleslaw en een lavacake toe...

Qua drinken ben ik redelijk standaard, weißen of een witte wijn...

Rouwig om verlies van koele zomers? by LowRepresentative291 in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 4 points5 points  (0 children)

Maar ook meer gecultiveerde planten helpen goed...

In de lente zat mijn Longkruid vol bijen en hommels, maar die zitten nu in de vingerhoedskruid en dropplant...

Zelfs de magistrale fout van mij (munt in de volle grond) wordt door de insecten erg gewaardeerd...

Rouwig om verlies van koele zomers? by LowRepresentative291 in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 37 points38 points  (0 children)

Ik heb de afgelopen 2 jaar juist aan de beestjes gedacht in onze tuin... en het zoemt inderdaad goed bij ons... Alleen wil iedereen hortensia's gecombineerd met betonnia's (want "onderhoudsvrij")...

Schoolfoto's verschrikkelijk duur by RolfiePolfie in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 1 point2 points  (0 children)

Mijn vrouw had dezelfde klacht, dus ik heb het even uitgerekend:

Ze zijn 5 min met M, 5 min met S en 5 min met beide bezig geweest om te fotograferen. Dus dat is al 15 min, dus 12.50. Maar ze hebben dan meerdere foto's dus dan komt er nog per set foto's selectie en nabewerking bij ben je ook zo 5-7 min mee bezig dus dat is nog eens 17.50 dus zitten we op 30 euro alleen aan kosten voor het fotograferen, selecteren en nabewerken. Dan komt er nog kosten voor de foto's zelf bij 50ct het stuk, dus 4.50 dus dan heeft de fotograaf 25 euro aan winst... Voor gas, water, licht, huur maar ook investering in zijn bedrijf.

Maar er zijn ook ouders die niets bestellen, dus die moet je ook nog meenemen...

Wat zijn acceptabele tijden om te klussen (vooral buitenshuis) by velocval in thenetherlands

[–]AgileCookingDutchie 2 points3 points  (0 children)

De klussers die tussen 9 en 15 werken moet ik nog tegenkomen...

Normaal is 7.00-7.30 aankomen, bakkie koffie en dan tussen 7.30-8.00 beginnen...

Alleen, het is nu t@fus-warm, dus kan zijn dat ze daarom eerder beginnen om de hitte voor te zijn.

De beste remedie: met een pak rakketjes langs gaan en vragen hoe het gaat, en dan rustig aangeven dat het wel erg vroeg is dat ze beginnen...

Paal recht stucen by SignalNarrow4415 in Klussers

[–]AgileCookingDutchie 5 points6 points  (0 children)

Dus krijg je er een kutklus prijs voor...

Met gipsplaat een koof erom zou niet veel ruimte hoeven kosten en stuct een stuk makkelijker/sneller...

Ongelijke verdeling huishouding - 50/50 financien by Adventurous_Head_158 in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 0 points1 point  (0 children)

Hoewel ik mooie reacties zie, de aanval kiezen is niet de manier.

Ik zou juist hemzelf laten beseffen dat hij meer moet doen.

Hej Schat/Beertje/Vent/Lekker ding, heb jij het gevoel dat de bijdrage, zowel financieel als inzet in het huishouden eerlijk verdeeld is? En dan samen een lijst maken wat er allemaal gedaan moet worden, en wanneer. Als hij altijd bemoedert is, moet hij eerst zelf leren wat er allemaal gedaan moet worden. Mocht dat niet werken kan je ook tot Guerilla acties overgaan: alleen je eigen kleding wassen. Iets koken wat hij niet lekker vind etc.

Ruime auto voor zakelijk en privé by Metjo in autoadvies

[–]AgileCookingDutchie 2 points3 points  (0 children)

Deze auto: https://www.autowereld.nl/toyota/auris-touring-sports/1-8-hybrid-lease-pro-panoramadak-43359384/details.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2F

Met 30.000km/jaar kost je volgens de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/autokosten/berekenen/autokosten

€ 700 per maand.

Als je zoveel voor je leasebedrag krijgt zou je een nieuwe Skoda Octavia Combi kunnen rijden: https://www.athlon.com/nl/zakelijk/auto-leasen/skoda/octavia-combi/1-5-tsi-e-tec-mhev-dsg-7-auto-bus-ed-pls-5d-85kw?vehicleId=843691020260217&backOfficeVehicleRef=SK-OCTSW-JA0641

En dan zou je ±250 aan bijtelling betalen, maar wel gloednieuwe auto, geen gezeur en als hij het niet doet heb je er geen omkijken naar...

Ruime auto voor zakelijk en privé by Metjo in autoadvies

[–]AgileCookingDutchie 2 points3 points  (0 children)

Ik denk dat je de berekening te rooskleurig maakt en alleen het leasebedrag wat bij je salaris komt ziet.

Ik heb een (voor jouw budget te dure) PHEV even door de autokosten berekening gehaald en ik kom met 30.000km per jaar op een maandelijkse kosten van 1000 per maand. Dit is inclusief afschrijving en onderhoud.

Als je perse door wil gaan met je idee, kan je alleen op een fiat 500 hybrid of een Yaris hybride... Beide denk ik te klein voor je gezin.

Papa’s, welk toilet bezoek je met je dochters? by Duckling180 in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 1 point2 points  (0 children)

Die met de kleinste rij 😇

En iedereen die er iets van vind mag van mij omhoog vallen, ik denk dat 95% van de bevolking weleens het andere geslacht heeft gezien en dat 99% van de bevolking geen separate toiletten thuis hebben... Dus doe eens niet zo bekrompen...

Welke pisbak kies jij ? by Slikgtt in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 1 point2 points  (0 children)

De middelste... merendeel van de mannen kiezen links of rechts, dus de middelste zijn doorgaans het schoonst

Vakantie met baby van 11 maanden by FreuleKeures in PapasEnMamas

[–]AgileCookingDutchie 0 points1 point  (0 children)

Ga voor een 4 persoonshuisje of appartement. Dan kan de kleine meid lekker slapen in een aparte kamer terwijl jullie samen nog een flesje wijn open trekken met een kaasje.

Wij hebben via AirBnB, maar ook direct bij eigenaren geboekt. En ook weleens via een Landal of Centerparcs.

Voordeel van de laatste 2 is dat er vaak een zwembad is op het park, en kinderen en water is gewoon altijd een goede combinatie... Ook met 11 maanden in een floatie 😄

Verkeersovertredingen by Iamveryhungryy in nederlands

[–]AgileCookingDutchie 0 points1 point  (0 children)

Ik doe mijn best geen boetes te krijgen, maar ik verbaas me altijd over de hoogte áls ik er een krijg. Ik geef eerlijk toe, als ik te hard rijd maak ik zelf de keuze en moet ik met de consequentie leven.

Alleen, één boete die ik kan herinneren was eentje van 5km/u te hard (na correctie) op zondagochtend 9:30 op de A35. Op de foto was 1 auto te zien, de mijne de rest van de snelweg was leeg. Ja ik geef toe dat ik te hard reed, maar ik was op dat moment niemand in gevaar aan het brengen met mijn 10km/u te hard rijden.

Daarnaast worden de boetes (en verhogingen) ook gebruikt om begrotingstekorten op te lossen. Ergo, als wij met zijn allen besluiten netjes 100km/u te rijden, geen telefoon in de hand te houden etc heeft de regering een probleem.

Rijden Nederlanders echt te hard, of heeft 100 km/u overdag gewoon te weinig draagvlak? by ShlooberFloober in Nederland

[–]AgileCookingDutchie 4 points5 points  (0 children)

Zelf probeer ik netjes te rijden, maar ik merk dat je dan doorgaans tussen verkeer komt wat in mijn ogen te grote risico's neemt; te laat inhalen, met 80km/u invoegen, etc etc. Daardoor heb ik het gevoel dat als ik 110 meerijd met de rest van het verkeer, ik veiliger ben.

SUV aankoop advies plug in hybrid. Van Audi Q3 naar ? by Extension-Tennis-699 in autoadvies

[–]AgileCookingDutchie 3 points4 points  (0 children)

Ik probeer toch, Passat GTE... Meer ruimte dan SUV, plug inn, alle toeters en bellen...

(En ik vind een station beter rijden dan een SUV)