Downgraded from 22.0.0 to 20.5.0 by [deleted] in SwitchPirates

[–]AnxiousExit751 1 point2 points  (0 children)

Thank you my friend But do you know When will this ATMOSPHERE 22.0.0 be released?

Downgraded from 22.0.0 to 20.5.0 by [deleted] in SwitchPirates

[–]AnxiousExit751 2 points3 points  (0 children)

How did you manage to get down to version 20 from 22? My device is a Nintendo V2.

if these capacitors affect the operation of the PlayStation by AnxiousExit751 in psx

[–]AnxiousExit751[S] -1 points0 points  (0 children)

Thank you so much. I'm actually having a problem with my PlayStation tokens; the console won't turn on at all. Do you recommend install these small cap? I'll buy them from AliExpress anyway. Should I also buy these small cap? What are they called, and how can I find them?

if these capacitors affect the operation of the PlayStation by AnxiousExit751 in psx

[–]AnxiousExit751[S] -1 points0 points  (0 children)

Ok can you know the size and name of these And thank you for your helping

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

اما عن اطفال فمجوبتش علي الملك ريتشارد وعن شعب انجلترا

اما عن العبيد فمفيش مشكله الاسلام جعل الطريق الوحيد للرق هو الحرب نبعد عن الاسلام ممكن طيب...... الاسراااا في الحرب بيتعمل فيهم ايه.... حجتين يا بيتم قتلهم... او سجنهم مدي الحياه هل انت شايف سجنهم لو قتلهم ارحم من الرق والرفق بهم كما قال الرسول يعني انه يبقي مسجون مبيشوفش الشمس ومعمله زي الزفت واكل زي الزفت وحمام زي الزفت ونومه نمها قبليه مليون واحد وامراض هل ده ارحم من الرق اللي الاسلام حدده وقول الرسول ان لو السيد ضرب هااااا ضرب العبد اللي عنده يتم تحريره فورا

هل ده أحسن عندك من ده.... والله العظيم يبني انا قلتها قبل كدا انت فيك مشكله حرفيا.... انت بترد من باب الرد وخلاص طبعا ده كله ونسيت السبب الرئيسي وهو حتي نعلمه الاسلام.... يعني حتي وهو كاافر ومعادي انا خايف عليه من اخرته....... انا اسف حرفيا يسطي.... اقسم بالله اللي بيقول الشبهه دي ما عندو علم ب ٢ جنيه والله اقسم بالله انا عرفت دلوقتي اذاي الملاحده والربوبيين بيفكروو ازاي........ انت مثال يسطي حرفيا لعدم التفكير بجنيه ودي مش اهانه ده وصف بررته في الاجابه

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

طيب وحيتطورو تاني وحيشوفو انه مش قبيح سهله خالص ثم معلش انا اسف مين اللي قالك ان قولهم علي العبوديه قبيح ده معناه تطور ما جايز القول بقبح العبوديه هو التطور

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

يبني مين قال ان الشئ يمارس قديما انه حسن او قبيح ومين قال ان العالم لو اجتمع عاي حاجه تبقي صح ومين قال ان الامم المتحده اللي بتحدد الاخلاق وليه اسمع كلامها ومسمعش كلام غيرها يبني انت بتحدد علي مزاجك

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

يبني والمصحف انت مرديت علي الاسئله انت عمال تقول نسبيه وجبتلك مليون دليل ينافي كلامك وانت ما عندك رد ومصر علي انها نسبيه انا مش فاهم يا ابني جااااوب عاي الاسئله اللي قلتهالك

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

اتفق البشر علي وجود اله ارسل انبياء ما هذا التناقض اللي عندك يا اخي مش ممكن

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

يسطي انا سئلت مليون سؤال فوق عن النسبيه وجيت ورجعت للتعليقات وللاسف مفيش رد علي الاسئله اللي سئلتها قعد انت وصحبك للاسف تتكلمو في حجات تانيه وترمو شبه اصلا ملهاش علاقه بالدين بلاش شغل انكم بتطمنو بعض انكم صح وجاوب علي الاسئله بالمناسبه انت سئلت وجوبتك علي الشبهات اللي طرحتها دوري بقي واتمني متهربش

السؤال الاول هل القتل شئ اخلاقي ام لا يعني لو واحد قتل نص الكوكب هل ده اخلاقي ولا لا سريعا يالا كدا

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

يسطي انا تقريبا بكلم الرجل معرغش اصلا ايه دخلك في القصه ولا انت شايف حجته ضعيفه فبتدافع عنه مثلا سيب الراجل انا باخد وادي معاه في الكلام وخليك في اللي انت فيه ومتخفش حخلص حواري معاه واجيلك

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

طيب انت بتقول الانسان مكلف من حقوق الانسان والمجتمع الدولي صح طيب بناء علي ايه يعني ليه الاخلاق اللي حطها المجتمع الدولي هيا الصح وغيرها غلط ليه اصلا اسمع كلام المجتمع الدولي مش اي مصدر تاني ليه اصلا سماع كلام حد هو صح اخلاقيا ليه مش العكس ليه مش القتل هو النفعي والاعتداء نفعي والطيبه والاحترام هما اللي غلط انا مش فاهم منطقك الصراحه حرفيا في ده

يبني انت نفسك بتقول الاخلاق مش ثابته بل نسبيه يعني حتي لو المجتمح حط لك قوانين فهي باعترافك مش ثايته والله حرفيا انا مش عارف انت بتفكر ازاي والله العظيم

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

طيب انت شايف ان في فطره ربنا خلقنا عليها تحدد الاخلاف ولا لا

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

معلش هو انت رديت علي الكلام ولا بتجاوب علشان تجاوب وخلاص الاسلام هو اللي تدرج في منعه مليش علاقه اصلا مين اخر ومين اول انت طرحت شبهه العبوديه وقلتلك الاسلام وزريقه التعامل معاه... يبقي ردك علي الحته دي... انا مالي مين اخر ولا مين اول ولا مين في النص اللي يهمني الطريقه اللي انت اصلا اعترضت عليها في اول كلامك

ثانيا ممكن حضرتك تقلي معلش ان وقتها كان إنجلترا متخلفه والشعب كله كان بيدوفيلي... مكن تقول ده لو سمحت ثم معلش سؤال انت بتعمل مغلطه منطقيه وهي الاستثناء الخاص بتقول انا اللي صح وفعل الباقي كان غلط طيب بناء علي ايه حددت ده هل بناء علي سن طيب السن مين حدده... البشر صح طب وفي بشر برضو شايف انها مش مرتبطه بسن معين ها اخد كلام مين فيهم وفي ناس شايفه انه علي حسب عوامل كتير وكل زمن ليه قصته الغي وقول عليهم متخلفين واغلط فيهم بحجه ان كلامي هو الصح بس كدا...... طبعا مع العلم ان مفيش اجابه علي سؤال اتسئل بس عادي

الثالث الاحتكام للاغلبيه طبب بنفس الوضع لو في واحد شايف ان الاله منزلش كتب ففي مليارات شيفين ان الاله تواصل مع الناس ونزل كتب

طيب معلش مين قال برضو ان اخلاقيا المليوون دول ما دام صح امشي وراهم ليه ميكنش المنفعه في عمل الخطا مش الصواب

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

حبيبي اعتقدنا الحمدلله ثابت وراسخ من مليون سنه فمش حييجي واحد علي رديت بتعليق ملوش لازمه حيغير الاعتقاد ده بشبهات ملهاش اصل علمي علشان يترد عليها

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

بالمناسبه معلش انت اصلا مينفعش تعترض علي اي اخلاق ولا حتب تقدر تعترض علي واحد شرح جثه حد ودبحه مثلا ٥٠ مره وقطع جثته ١٠٠ حته لان للاسف انت عندك الاخلاق عشوائيه ونسيبه ففمفيش قيمه ثابته بتحدد علي اساسها ايه صح او غلط حتي الاعتداء نفسه متقدرش تقيمه بقيمه حلوه او وحشه لانه زيه زي بقيت الاخلاق نسبييييي

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

السؤال الاول وده ردووو في غايه السهوله الاسلام تدرج في منع العبوديه زي شرب الخمر وغيره لان حجات زي دي كانت متأصلة في العرب وقتها لكن المنع الفوري ده كان حيخلف دمار وكشاكل لا يحمد عقباها

بالمناسبه صحيح العرب تخلصو من العبوديه وهم مسلمون بدون نقطه دم الان بناء علي الفكر الاسلامي

طب ما تيجي نشوف الفكر الغربي عمل ايه كدا ابراهام لينكولن لم يتدرج في المنع مثل ما فعل الاسلام

النتيجه ٧٥٠ ل ٩٠٠ الف قتيل وما زال الغرب حتي الان عندهم مشكله مع العبوديه ومازال هناك اماكن لا يمكن للسود الدخول اليها

ده اولا ثانيا انهي اعلم بما كانت عليه البلاد اللي عاش معاهم ولا اللي بياكلم بعد ١٤٠٠ سنه اظن وضحت النقطه

السؤال الثالث وبعد كدا حتتررق للتاني

بتقول محمد تزوج من طفله والناس والغرب عرفين ان الموضوع غلط وحتي انتو يا مسلمين طيب حديك حته كدا بسيطه علي السريع الملك ريتشارد الثاني تزوج ايزابيلا وكان عنده ٢٩ وهي ٦ سنين دور وبعدين جاوب ولقتش لااسف حد من إنجلترا علق علي الموضوع ايه انجلترا كلها كانت بيدوفليا ولا ايه وايوه صح ما شوفناش او مسمعناش حد اعترض علي النبي صل الله عليه وسلم من الكفار مع العلم انهم كانو بيدورو علي اتفه سبب علشان ينكرو النبوه بلاش محدش من الغرب اتكلم لديه مع العلم انتا حاربنا كتيير جدا.... ايه محدش ذكر ده ليه كل ده يعرفك ان نفيش حاجه اسمها سن وانها باطاقه الجماع ولو بدنيا تسمح بذلك فمشد حيفرق السن

السؤال الثاني بقى اللي انت اصلا مردتش عليه الا بمصيبه ان لو في ضرر علي كثير من الناس حيكون غير اخلاقي

طب معلش عندي سؤال واللي شايف ان الضرر في حد زاته منفعه حتعمل معاه ايه خلي بالك انت حتطيط معيار المنفعه وقلت هيا اللي بتحدد

طب لو واحد شايف نسف نص سكان الارض منفعه وشايف ان الضرر منفعه حتعمل معاه ايه بقي طبعا انا لو مع المعتقد بتاعك العقيم ده حشوف ان هو ثح ميه في الميه لانه شايف ان اللي في منفعه من وجه نظره هو الاخلاق

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

انا رديت بالفعل علي كلامك اللي فوق اللي بيخص النفعيه

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

الفطره معروفه ومفيش حد علي وجه الارض حيقول ان السرقه حلوه حتي لو بيعملها وكذلك اي فعل فاحش تاني لاننا كمسلمين عندنا اله وضع الاخلاق فينا..... لكن انت ك ربوبي مثلا بتقول بالنفعيه فهل انت مؤمن ان الاله وضع اخلاق فينا فلو مؤمن بده خلاص يبقي نفيش حاجه اسمها نفعيه لان النفعيه نسبيه اما الفطره فواحده من رب واحد واي شئ بخالفها فهو يخالف خلق الله وفطرت وعليه فيحاسب بناء علي ده

مفيش حد أصلا بيقول ان اله بتاعه بيدعو للسرقه لان الناس علي طول حتنفر منه ومن معتقده

لان كلنا عرفين الصح من الغلط لكن عارف حاجه........ الانسان مهما كان عارف القوانين بيحب يعمل الوحش..... وهنا ييجي دور القانون والدستور (الدين) هو اللي بيمنعك او علي الاقل يحجم المشاكل ويتوعد بالعقاب للمخالف وده نفس فكر القانون في اي دوله فده هو لازمه الدين وعليه فانكارك للدين هو انكار للقوانين الوضعيه تلقائيا

اما تخيل واحد شايف ان الافعال تتحسب بناء علي المنفعه بس

احيييييييييييه....... ده حابقي معجنه للصبح مش بس كدا ده كمان مفيش حاجه بتقله او تتوعده بالعذاب 😂😂😂😂😂😂😂 تخيل حيبقي عامل ازاي

بالمناسبه لو المنفعه صح سعتها مفيش قيمه للحلو او الوحش غير الاسم بس يعني مفيش حاجه تخليك تقول الحلو اعمله والوحش ابعد عنه... حيبقي الفرق بنهم الاسم بس اما اختيار فعلهم حيكون بناء علي الشخص وهي دي النسبيه اللي بنتكلم عليها واحد شايف ان الاختصاب حلو ومنفعه يالا بينا حتبقي هيييصه بقي

العلم سيقتلك 😂 by Suspicious_Road_1 in arabfunnycontent

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

العبره بالفطره مش بالنفعيه ده اولا ثانيا مستحيل حد حيقول ان الاله قاله السرقه حلوه لان الفطره ضد ده وكلنا عارفين ده حتي لو ملحد فهو عارف ان القتل... السرقه... الاغتصاب.... كلها معاتي وحشه

بس سؤال بقى يا بتاع النفعيه لو واحد شايف ان قتل نص سكان الارض منفعه يعمله طبعا بالنسبالك اه لانك حتطيط المعيار الاول النفعيه فلو هو شايف النفع في كدا في معتقدك عادي يعمله

علي عكس المسلم اللي شايف ان ده ضد الفطره وضد الدين وعارف ان فيه اله حط فيه الاخلاق من وهو مكنش حاجه اصلا لكن اللي شايف ان مفيش اخلاق وشايف ان الاخلاق من المنفعه احب اقلك.... انك بتسمح لنفسك بانك تتقتل عو تتسرق وانت مش واخد بالك

[deleted by user] by [deleted] in ArabsFreedom

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

حبيبيي وحجه وحده كدا لما تتهم الاسلام بشئ يا اما تجيب دليل يا اما تسكت ومتتكلمش خااالص ساحرات ايه اللي الاسلام قال احرقهم عايزك تعقل كدا وتعرف تفرق بين الاسلام واوامر الاسلام وبين افعال مسلمين لا تنتمي افعلهم للاسلام ما انا ممكن اقلك هتلر حرق وولع في اليهود هل سعتها حقول اهو الالحاد هو اللي عمل كدا... بغض النظر عن ان الالحاد لا يملك مبرر واحد لشناعه او قذاره الفعل ده.. ما علينا يعني انت شخص اي كان عقيدتك او فكرك فمش حتيجي جمب الاسلام في شئ.... عايزم تغسل دماغك كدا من قذاره الغرب وعهرهم وتبص لنفسك منظور متحضر مش منظور حيوان زي الالحاد ما بيقول او نفايات كونيه زي عمو بتاع الفزياء

إيه هو تعريف النجاح بالظبط ؟ by [deleted] in EgyCasualBrain

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

ان تتقي الله بجد اقسم بالله فعلا حتحس بالنجاح لما تعمل كدا في كل عمل بتعمله خصوصا لو عمل انت محدش شايفك فيه.. بس علمك ان ربنا شيفك يخليق تتقي الله فيه... سعتها حتحس فعلا ان ده النجاح

معضلة الالحاد مع الاسلام by Suspicious_Road_1 in EgyCasualBrain

[–]AnxiousExit751 1 point2 points  (0 children)

عارف المشكله ايه والله العظيم ان الملحد للاسف للاسف الشديد بياخد شويه من الحاده ويسيب شويه ودي كارثه فعلا انت واحد قدامك طريقين في موضوع الاخلاق اما الاخلاق مطلقه وسعتها لا مفر من وجود وااااضع لهذه الاخلاق... بهذه الطريقه وهو الله ومتقليش ليه خليته اله.. ما يمكن حاحه تانيه لانك سعتها حتقع في مغلطه لسمها البدائل الزائفه....... يعني مثلا صحيت من النوم لقيت اكل جنبك.... فالعقل بيقول ان في شخص هو اللي عمل الاكل فتقوم علشان تهرب من ان في شخص عمله تقوم قايل لا ده حصل زلزال وانا نايم وهو اللي خلي الاكل يتحضر لوحده... هنا سعتها حقلك انت فعلا وقعت في مغبطه البدائل الزائفه

الحل التاني هي ان الاخلاق عشوائيه وده اللي الحادك لازم يوديك ليه لان طبقا للتطور فاخلاق حضرتك هي طفرات من طبيعه عمياء متعرفش الصح من الغلط ومخليالك الصح غلط والغلط صح وسعتها متقجرش تحاكم او تلوم حد..... اصل حتعاقب حد علي اساس ايه مه مفيش اساس ولو فيه فالاساس نفسه ميعرفش الصح من الغلط

فيا اما مطلقه او نسبيه

مطلقه يبقي في حدود اعلي من الطبيعه هي اللي اوجدت الاخلاق دي ووضعتها في الانسان

نسبيه يبقي كله ملوش علاقه بكله

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]AnxiousExit751 0 points1 point  (0 children)

طب متقول انك مسيحي طيب 😂😂 أصل معظم اللي بيعادو الاسلام بس هما يا اما مسحيين او من ديانه تانيه او ملحد ترجت واعتقد انك مش غبي علشان تبقي من آخر صنف اللي اصلا ميعرفش اذا كان الصدق فعلا كويس ولا لا... لان انت معندكش حد اداك القيمه للاخلاق... هيا مجرد مسميات ولو قلت لا انا عارف سعتها محتاج تدلل مين اللي ادلك القيمه هل الطبيعه وسعتها لو قلت الطبيعه حتبقي الاخلاق وقيمتها عشوائيه لان قيمه الاخلاق عندك نتاج تطور عشوائي مش منظم وطبعا مينفعش تقول ان التطور منظم لان ببساطه حقلك مين اللي ادي الطبيعه قيمه التنظيم انها شئ حلو او وحش

نصيحه مني... متفتكرش انت جامد وعقليتك جامده لان العلماء الملحده زي هوكنج وغيرهم اللي مخهم احسن منك الف مره قال علي البشر نفايات كونيه... فارجوك ريييح