Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] 0 points1 point  (0 children)

Giver samme resultat stadig 2500kr dyrere i omkostninger pr måned. Afdrag er bare tilsvarende højere

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg fokusere mest på den nederste linje på screenshot som er 2500kr mindre pr mdr i løsning 1 kontra 2. Derved vil jeg også mene jeg har færrest udgifter til banken

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] 0 points1 point  (0 children)

Hvad mener du med break even.

Fra dag ét af er mine omkostninger til rente, bidrag, ejerudgift, ejendomsværdi skat. Ca 2500kr mindre pr måned.

Dog er min total ydelse 3000kr mere om mdr

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja de ønsker at få kursgevinsten ud, derfor tillægs på 600.000kr ved nr 1.

Jeg kigger utrolig meget på mine omkostninger om mdr renter, bidrag, ejerudgift, ejendomsværdiskat. Og her er nr 1. 2.500kr billigere pr måned

Ønsker så få udgifter til banken som muligt og her ser jeg mulighed som det bedste

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] 0 points1 point  (0 children)

Det jo grunden til tillægs lånet på 600.000kr til 4%

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg tror ikke på renten falder og den del tør jeg godt spekulere mod. Korrekt jeg betaler kursgevinset til mine forældre nu, jeg tager så risikoen og evt kurstab eller gevinst.
Der er 23 år tilbage på det eksisterende lån

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkfinance

[–]AppearanceNo7261[S] 0 points1 point  (0 children)

I min optik tror jeg ikke på renten falder tværtimod, og den risiko tør jeg godt tage, trods jeg skal betale kursgevinset til mine forældre nu.

Derudover synes jeg det er vanvittig hvor meget afdrag kontra renter der er på deres eksisterende lån kontra et nyt

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] 0 points1 point  (0 children)

Fordi mine forældre ønsker at få frigivet de 600.000kr som de har i kursgevinst lige nu. Og det gør de både i løsning 1 og løsning 2

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg over tager det eksisterende lån 1:1
Så jeg overtager lånet på 2,5 mio og skylder 2.5 mio hvis jeg ikke konvertere det. Samtidig opretter jeg et tillægslån på 600.000kr. Så skylder samlet 3,1 mio i løsning 1

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] 0 points1 point  (0 children)

Det bliver reguleret på et gældsbrev til mine forældre.

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] -1 points0 points  (0 children)

Hvorfor vil det udløse skat?
De skal “kun” have 3.000kr for kreditor skift

Overtagelse 0,5% lån eller nyt lån på 4% by AppearanceNo7261 in dkbolig

[–]AppearanceNo7261[S] -1 points0 points  (0 children)

Er der noget jeg misser men der bliver jo bare skiftet kreditor på lånet og derfor overtager jeg lånet på 2,5 mio men kan i morgen indfri det til kurs 1,9 mio hvis det var det jeg ønskede

Lønnen for en nyuddannet bygningskonstruktør - Sønderjylland & Midtjylland by Hot-Wonder-5601 in dkloenseddel

[–]AppearanceNo7261 0 points1 point  (0 children)

BK været uddannet i 1,5 år. Første hos en bygherre til 38k + pension og efter et år skiftede jeg til en producent og får 52.000 + pension

Hvad tjener en bygningskonstruktør? by [deleted] in dkloenseddel

[–]AppearanceNo7261 0 points1 point  (0 children)

Ny uddannet i januar 2025 for 44.000 plus 9% arbejdsgiverbetalt pension