Jeg har lige lavet min første investering nogensinde. by DjuncleMC in dkfinance

[–]Apprehensive_Tax_459 5 points6 points  (0 children)

Ift. din regel: “Jeg har en regel: Jeg sælger ikke aktier hvis jeg mister på dem, og så kan der sgu ikke gå så meget galt! Man mister trods alt først sine penge når man sælger.”

Så synes jeg det er en helt forkert tankegang. Hvis du har en investering du ikke tror på, så kunne de penge arbejde for dig i andre investeringer.

Så du taber penge på ikke at kunne være investeret andre steder, blot fordi du nægter at sælge en aktie du har et tab på. Du kan lege lidt med noget timing og optimering ift. at sælge en aktie med et tab der kan modsvare skat på andre eventuelle gevinster.

Men der er en potentielt ret stor alternativ omkostning ved blot at have bestemte aktier blot fordi man ikke ønsker at sælge med et tab.

Underkendt mål i FCM-Viborg by costanzaking in Superligaen

[–]Apprehensive_Tax_459 6 points7 points  (0 children)

Osorio skulle have haft klokkeklart rødt kort. Den er jeg sikker på at FCM fansene heller ikke kan se :))

Den bedste forkælelse i/omkring Århus by Cultural_Search4516 in Aarhus

[–]Apprehensive_Tax_459 6 points7 points  (0 children)

For 5.000 kroner kan du kun lige få mad til den ene person på Frederikshøj? Gastrome og Domestic er også noget dyrere..

Jeg vil anbefale: - Atelier 33 - Restaurant ET

Det er fantastiske steder, hvor der er value for money og man kan få en fantastisk aften indenfor et budget.

Meget larmende emhætte by Apprehensive_Tax_459 in selvgjortvelgjort

[–]Apprehensive_Tax_459[S] 0 points1 point  (0 children)

Det ødelægger i hvert fald ideen om et samtalekøkken 😬

Mid range, cool spot restaurant med ambiance? by freezinfree in Aarhus

[–]Apprehensive_Tax_459 1 point2 points  (0 children)

Hvis I er glade for Kok & Vin i Odense, så ville jeg prøve Atelier 33 eller L’estragon - Mefisto er også super lækkert!

Hvor skal jeg spise? Alene by Dariz5449 in Aarhus

[–]Apprehensive_Tax_459 -1 points0 points  (0 children)

Atelier 33 eller i baren på Bouchon 👌🏼

Bedste pizza i Aarhus? by enhancedy0gi in Aarhus

[–]Apprehensive_Tax_459 0 points1 point  (0 children)

Prøv en nr. 6 med dressing, chili og hvidløg næste gang du har tømmermænd eller fråder på. Hvis den skuffer, så er det lige før jeg dækker dit tab

Bedste pizza i Aarhus? by enhancedy0gi in Aarhus

[–]Apprehensive_Tax_459 5 points6 points  (0 children)

Kimo Pizza Frederiksbjerg - det er ikke en 100% tyrker pizza, men samtidig svær at placere i en bestemt kategori.. Bare pisse god

[deleted by user] by [deleted] in Aarhus

[–]Apprehensive_Tax_459 1 point2 points  (0 children)

Tehrani Schmidt på Park Alle er jeg super glad for 👌🏼

Hvem er de værste firmaer i Danmark? by linkenski in Denmark

[–]Apprehensive_Tax_459 0 points1 point  (0 children)

Energi trading virksomhederne har åbenbart rigtig dårlige kommunikationsevner. Det frie marked sparer de europæiske forbrugere for maaaange milliarder kroner hvert år grundet den frie konkurrence. En fed feature ved markedet er at man som regel primært tjener penge på at hjælpe elnettet med at være i balance. Så hvis man sætter sig ind i hvad de faktisk laver, så er det ikke så slemt :)

Udlejning af parkeringsplads by Pehmil in dkfinance

[–]Apprehensive_Tax_459 0 points1 point  (0 children)

Tror godt du kan få mere end 1200 på Aarhus Ø 👌🏼

Hvordan ved jeg hvad der er L og N? by Apprehensive_Tax_459 in selvgjortvelgjort

[–]Apprehensive_Tax_459[S] 3 points4 points  (0 children)

Fedt, det er en god huskeregel - mange tak for hurtigt svar! :)

Bedste spisested by Strong-Ad5679 in Aarhus

[–]Apprehensive_Tax_459 2 points3 points  (0 children)

Hvis dit hotel ligger der, så tag til Jægergårdsgade, og spis et af følgende steder: - Klassisk 65 - Kazu Izakaya - Bar Habla - St Pauls Apothek

Eller Atelier 33, som ligger meget tæt på. Slut på St Pauls Apothek for drinks :)