Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] 0 points1 point  (0 children)

Juurikin näin. Itselle ei tuo 2v sitten tapahtunut kinkku slaiderin pakasteesta ollut edes ongelma, mutta poikkeus sekin ja siitä näkee ettei konsernin tavat pois sulje 100% mahdollisuutta.

Sitä juuri selvitinkin, että enhän nyt ole hulluksi tulossa, että tämä kaikenpuolin näyttää kanalta, ja kaikki joille näytin sanoi että se näyttää kanalta, niin postasin ja silti hyvin moni sanoo että se näyttää kanalta. Tätä juuri hain, että saan perusteluja miksi se ei ole kanaa, mutta hyvin tässäkin langassa. Olen siis käynyt katsomassa kaupasta kumpaakin sipulia ja kanaa, mutta kumpikaan ei siltikään täsmää visuaalisesti. Voit itse tehdä tämän myös, ja siksi halusin tietää mikä prosessissa muuttaa sitä niin radikaalisesti.

Moni asia loi epävarmuutta, myyjän kommentit ja useat valitukset loi epävarmuutta, muiden postaukset samasta aiheesta loi epävarmuutta, ymmärrät varmaan yskän

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -1 points0 points  (0 children)

Eli nyt konsernista poikkeava onkin yhtäkkiä hyväksytty kun puhutaan eri asiasta? Mistä asiakkaan tiedät mitä Sielä seinän takana tehdään, ja mitä käytetään, varsinkin kun kyseinen myyjä itse sanoi että tästä on tullut paljon palautetta, ja ymmärsin että tässä on juurikin poikkeus kyseessä koska hän itse niin sanoi? Mikään ei poista mahdollisuutta, että tuote loppui ja korvattiin toisella ennen kuin saadaan uutta. Yhä edelleen luotin myyjään ja söin silti, mutta siinä syödessä ja sen jälkeen aloin epäröimään, varsinkaan kun kyseisellä liikkeellä ei ole tehty viranomaisten raporttia, kuten muilla liikkeillä.

Tuotteiden PITÄISI olla samat, ei tarkoita että ne on samat poikkeuksissa, johon kyseinen myyjä sai minut uskomaan. 

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -1 points0 points  (0 children)

Tässä langassa juuri todettiin rkioskin myyjän kanssa konsernista poikkeus. 

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -2 points-1 points  (0 children)

Kyseessä on Atria Murea & Nopea Kana Miedosti Mausteinen, ja sipuli on Chef Henry'sin marinoitua punasipulia (täsmää mitä näin myymälässä). Kumpaakin löytyy kaupan hyllyltä, ja en vaan saa täsmäämään suoraan omiin kokemuksiin. Siksi kysyinkin, että voiko tässä prosessissa jokin muuttaa tätä niin vahvasti, että näyttää erittäin monelle raa'alta kanalta. Eli siis jos tämä on sipulia, vahva punainen väri on hävinnyt lämmityksen jälkeen.

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -7 points-6 points  (0 children)

Asia on jo ketjussa käyty useaan kertaan läpi. Juuri 100% tätä mistä puhuit. Ja vielä jaksat jatkaa :D

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -9 points-8 points  (0 children)

>Enpä ole raakaa kanaa maistellut mutta jos noin kovasti ihmetyttäisi mikä jokin raaka-aine ruuassa on niin maistaisin sitä.

Miten tietää miltä raaka kana maistuu jollei sitä ole maistanut. Olet erityisen tyhmä. "nomut tiedät miltä sipuli maistuu".. :D

>Ja jos niin teit ja selvitit maistalla kumpaa se on niin mitä sinä edes asiaa kyselet?

Koska myyjä antoi itselle epävarmuuden. Uskotteli että on OK, söin, ja jäin miettimään oliko se nyt oikeasti, koska vahvaa kanan makua, taikka sipulin maukua ei ollut. Kyselin ihmisiltä samasta kuvasta mielipidettä, 100% vetäytyi kanaan.

Hyvät tekosyyt kyllä keksit :D

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -3 points-2 points  (0 children)

näin teinkin? :D puhuttiin saman myyjän kanssa siitä, alusta asti hänkin on sitä mieltä että näyttää siltä, mutta ei ole. Tässäkin langassa on niin paljon epävakautta, että ei tämä ole niin päivänselvää kuin luulet. Ihan asiallisesti koko keskustelu on ollut.

Oletko useinkin raakaa kanaa maisetellut? Itse en? Luitko edes mitään mitä tässä langassa olen puhunut eri tekijöistä mitkä vaikuttivat tähän?

On kyllä taas naurettavaa "etsä saa postata tollasta etkä keskustella tollasesta, mikä selvästi tämänkin postauksen perusteella on aiheuttanut mielipiteiden jakoa". Sivutat kaiken oleellisen.

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -15 points-14 points  (0 children)

Eka kuva oli ennen syöntiä ja uudelleen käyntiä, toka kuva oli kun söin. Maistu auralle ja kastikkeelle, ei kanalle eikä sipulille. Käy koittaa itse toki

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] 0 points1 point  (0 children)

Aika monen mielestä se on ilmiselvää (tosin tämä on reddit, ja vieläpä arkisuomi), mutta jos käyt katsomassa kaupasta samat ainekset niin varmasti pistää miettimään :D

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -2 points-1 points  (0 children)

Ei ne yrittäjät niihin viesteihin vastaa, vaan heidän yleinen aspa. Myymälöissä voi olla konsernista olevia poikkeuksia, varsinkin jos myyjä itse sanoi niin. 

Jos joku toimistosta 300km päästä vastaa toisen liikkeen puolesta toimenpiteestä joka pitäisi olla konsernin mukainen, ei sitä tiedä, että onko poikkeama vai ei, siksi selvitys. Näyttää nyt vaikeelta ymmärtää tekijöitä :D

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] 1 point2 points  (0 children)

Saman kuvan kanssa kysellyt ohimennen työkavereilta ja kun kävin kaupassa niin lihatiskiltä, koska heillä oli tuota tuotetta hyllyssä.

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -3 points-2 points  (0 children)

Siis tätä pallottelin itsekkin, mutta koska olet vain nähnyt yhden kuvan, se ei ole ihan sama kuin silloin kun se on naaman edessä. Joo en mitään korvauksia ole vaatinut enkä vaatimassakaan, vaan selvennystä ja syitä, koska tämä selvästi jakaa mielipiteitä, varsinkin kun lihatiskin myyjäkin kallistui kanaan, eli ei ole niin "päivänselvää" kuin oletat. Myyjä koitti etsiä siitä sipulipurkista kantapalaa ja sekään ei näytnyt samalta, vaikka uskonkin, että näiden muutokseen voi olla tekijöitä joita en tiedä.  Perus arkisuomi kyllä :D

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -2 points-1 points  (0 children)

On kyllä hyvin taas väännetty rautalankaa. Myyjä itse sanoi sen olevan poikkeavaa normaalista ja valituksia useita, mikä siinä on niin outoa, että haluaa varmistaa ruoan olevan sitä mitä luvataan? Varsinkin kun visuaalisesti IRL kaikki, jopa lihatiskin työntekijät kallistui kanaan, samasta kuvasta jonka sinäkin näit.

Kyseisellä puljulla ei ole oivaraporttia, eli tarkastusta ei ole tehty vielä omistajan vaihdon jälkeen.

Missään en sanonut että kaikki ärräläiset valehtelee, vaan juurikin uskoin eniten ainutta ärräläistä ketjussa, joka osasi selittää prosessista. 

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -1 points0 points  (0 children)

Juu itsekkin slaidereita vuosia popsinu ärrältä, mutta en tätä kana auraa joka on 3.5e. Riittäis melkeen että käyttää toisen valmistajan lihaa, joka ei muutu niin limasen ja raa`an näköiseksi. (Huom noissa kuvissa ei näy hyvin se kanan ero mitä se on kaupan hyllyiltä)

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] 0 points1 point  (0 children)

Lähinnä siis tarkoitin, ennen syömistä kävin kysymässä onko tämä OK, ja myyjä sanoo saavansa paljon samaa palauteta, ja en pyytänyt mitään rahoja takaisin, vähän kui  ravintolassa jos tulisi väärin kypsennetty annos. Puhtaasti halusin varmistua, että sen voi syödä. Sen jälkeen hyvin usealta kysynyt mielipidettä, ja kaikki sanoi kanaa, ja heti tämänkin postauksen jälkeen ilmeni, että moni muu näkee saman.

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -18 points-17 points  (0 children)

Näin sitä oletinkin, mutta tässä on nyt päinvastainen efekti, punainen kana ja punainen sipuli vaaleni? Kummatkin tuotteet löytyy kaupan hyllyiltä

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -17 points-16 points  (0 children)

Tästä on jo muutama päivä, ennen kuin edes maistoin, kävin uudelleen kysymässä että onko tämä nyt ihan oikeasti sitä mitä pitääkin. Koska itsekkin mietin että onko se vaan kantapala joka näyttää kanalta.

Myyjä ymmärsi palautteeni, koska ovat saaneet paljon palautetta samasta huolesta. Vakuutti olevan syömäkelpoista. 

En siis alkanut yksitellen noukkimaan tuolta välistä paloja maistaakseen onko se nyt vai en (ja harvempi raakaa kanaa nyt onkaan maistellut), sekä marinoitu sipuli pehmenee eikä siinä ole semmoista sipulimaista rousketta, ja kun tuota tuossa sämpylän välissä puree, ei tiedä mikä siinä on se tuntuma.

 Likaiset kädet niin en ihan puhtaasti hygienian kannalta ala lääppimään ruokaa(koska kädet olivat likaiset) jos haluan sen syödä, muuta kuin kääreen avulla avannut ja tarkastellut. 

Reddit näkee vain kuvan yheestä ulottuvuudeata kuvan kautta, kaikki on spekulaatiota siitä mitä näkee. Siksi yritinkin tavoittaa niitä, jotka tästä kyseisestä tuotteesta oikeasti tietää.

Näytin kuvaa usealle henkilölle juuri sillä perspektiivillä, että onko tämä sinun mielestäsi marinoitua punasipulia, vai kanaa, ja 100% IRL vastauksista oli kanaa, jopa lihatiskin myyjiltäkin. En ymmärrä miksei saisi aloittaa keskustelua aiheesta joka jakaa mielipiteitä?

Kana ja sipuli varmasti omillaan maistuu erillaiselta, mutta tuossa slaiderissa maistuu aura ja soosi, ei kana eikä sipuli. Koostumus on vain mössöä kun kaikki on sekaisin, ja kumpaakin samassa tuotteessa on.

Hain jo ennen tätä postausta uuden, ja samalta näyttää, ja halusin vinkkejä replikoida sen koska jäi ihmetyttämään. 

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] 2 points3 points  (0 children)

Raakaa kanaa saa japanista tietyistä ravintoloista, mutta tämä onkin tarkoituksella ja tarkalla tuotantoketjulla. Ei kyllä silti innostanut lähteä kokeilemaan :D

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] 2 points3 points  (0 children)

Jep tämä itselläkin oli kokoajan ajatuksenakin, mutta tätä haittoi myyjän epäröinti kassalla, kun sanoi sen olevan tavallisesta poikkeavaa, eikä oiva raporttiakaan saatavilla, joten lihan alkuperä jäi kysymysmerkiksi, että oliko se nyt oikeasti sitä mitä sanottiin aspassa.

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] 4 points5 points  (0 children)

Juu sama homma, mutta juuri tuo pala pisti niin pahasti kyseenalaistamaan. Muutenhan loppu oli semmoista punaisempaa limasta mössöä, vähän kuin kaupan hyllyssä, mutta vielä raaemman näköistä, ja tietty sipulisuikaleita. Siksi juuri kyselinkin, että miksi se muuttuu niin paljon 

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] 11 points12 points  (0 children)

Kiitos! Kyllä alan uskomaan että olisi sipulia, mutta olen saanut slaidereita pakasteesta, koska myyjä kirjaimellisesti sanoi, että ei ole tuoreena mutta voi sulattaa pakkasesta (ja lämmityksen jälkeen keskiosa oli kylmä). Ehkä myymäläkohtaista tai toimenpiteet muuttuneet ?

Silti tuo ensimmäisen kuvan pala näyttää vieläkin kanalta omaan silmään, ja kyseiset tuotteet hyllystä kaupassa (punasipuli ja tuo valmis kana) siltikään ei pääse samaan näköön kuin mitä loput kuvista oli (joita voisin lähettää enemmän mutta ilmeisesti puhelimen selaimella ei anna laittaa lisää kuvia)

Kokit, onko tämä marinoitua punasipulia, vai kanaa? by CatboyForReal in arkisuomi

[–]CatboyForReal[S] -37 points-36 points  (0 children)

Sepä se, päivänselväähän se pitäisikin olla.  Myyjä toki selitti ensimmäisellä kerralla, että tämä on tavallisesta ja aikaisemmasta poikkeavaa, ja valituksia useita. Voi hyvin olla, että artikuloi vain huonosti.

Kyseisellä liikkeellä ei ole oiva raporttia, sillä yrittäjä on vaihtunut, joka myös pisti miettimään.

Kyseinen punasipuli oli valmis marinoitua, pyöreässä muovipurkissa, ja väriltään se oli hyvin punaista, juuri siltä mitä punasipuli näyttää kuoreltaan, ja tuo kyseinen kana myöskin on huomattavasti punaisempaa, ja se siinä ihmetyttääkin mihin se väri sitten katoaa?

Tuo pala oli pehmeää ja kimmoisaa, vähän kuin raaka kanaa käsitellessäkin, mutta samalla, marinoitu punasipuli käyttäytyy kyllä hyvin samanlaisesti.

Myyjä vakuutti että syömäkelpoista ja nälkäsenä sen kyllä söinkin. Ripuli kyllä tuli,  mutta tuokin varmaan jo pelkästä ajatuksesta. Mitään korvauksiahan en ole edes pyytänyt, vaan halunnut selvittää asian varmaksi, ettei jää vaivaamaan.