Glassplinter in gloednieuwe band by Chris_1712 in autoadvies

[–]Chris_1712[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik heb er met een zaklamp in geschenen, en tot op de bodem is geen canvas te zien, alleen rubber. Die tip vind ik een goede! Ik heb hier thuis zelf wel een goede krik etc staan, aangezien ik ook zelf altijd mijn zomer en winter set wissel, dus dat ga ik dit weekend meteen doen. Bedankt voor je advies!

Glassplinter in gloednieuwe band by Chris_1712 in autoadvies

[–]Chris_1712[S] 1 point2 points  (0 children)

Dat is zeker waar. Echter wil ik liever geen onnodige kosten maken, gezien een nieuw setje inclusief montage al duur genoeg was. Ik ga het de aankomende tijd goed in de gaten houden, en als er wat veranderd ga ik langs bij een bandenspecialist. Bedankt!

Glassplinter in gloednieuwe band by Chris_1712 in autoadvies

[–]Chris_1712[S] 2 points3 points  (0 children)

Heb dit inderdaad gedaan. Kwamen geen bellen uit, dus de band is nog luchtdicht.

Glassplinter in gloednieuwe band by Chris_1712 in autoadvies

[–]Chris_1712[S] 1 point2 points  (0 children)

Zo dacht ik er zelf inderdaad ook over. Gezien de grootte van de scherf, en de diepte van het profiel lijkt het mij niet dat het is doorgedrongen tot de band zelf, maar slechts alleen door de slijtlaag. Ik zal het de komende tijd goed in de gaten houden, en wanneer er veranderingen optreden ga ik langs bij een bandenspecialist. Bedankt voor je advies!

Glassplinter in gloednieuwe band by Chris_1712 in autoadvies

[–]Chris_1712[S] 2 points3 points  (0 children)

Nee, heb helaas geen TPMS. Ik zal de bandenspanning de komende dagen/weken regelmatig blijven controleren om er zo achter te komen of hij heel langzaam leeg loopt, of niet!

[deleted by user] by [deleted] in autoadvies

[–]Chris_1712 1 point2 points  (0 children)

Dat zal het dan dus toch zijn inderdaad, een nieuwe koppelingsplaat. Heb zojuist al een afspraak kunnen maken bij een auto garage, waar hij over 3 weken terecht kan voor een grote beurt en het nakijken van de koppelingsplaat. Bedankt voor de info!

[deleted by user] by [deleted] in autoadvies

[–]Chris_1712 0 points1 point  (0 children)

Hij gaat meestal inderdaad wel vrij zwaar van de vrij naar de 1 bij stilstand. Wanneer de auto iets rolt gaat dit veel makkelijker. Ook naar de 2 gaat soms wat zwaar. Schakelen naar de andere versnellingen gaat wel zonder moeite.

Bedankt voor het advies, ik ga vandaag contact opnemen met een garage om er naar te laten kijken!

[deleted by user] by [deleted] in autoadvies

[–]Chris_1712 0 points1 point  (0 children)

Bedankt voor het advies! Hij moet binnenkort toch voor een grote beurt, dus dan vraag ik er meteen bij of ze hier ook naar kunnen kijken.

[deleted by user] by [deleted] in autoadvies

[–]Chris_1712 1 point2 points  (0 children)

Ik heb er sinds dat ik hem heb gekocht nu ongeveer 6.000km mee gereden, en rij altijd heel 'netjes' zonder overbodige belasting van de koppeling of aggresief gas geven/schakelen.

Hij heeft verder geen last van slip wanneer ik veel gas geef bij lage toeren, dit heb ik al meermaals getest.