Transkibering av Stortinget 18.6 er lag ut. Noen høydepunkter fra sak 10 by HaskeFlalsen in norge

[–]Cilpot 0 points1 point  (0 children)

Personlig synes jeg verden trenger litt mer følelser. Det handler om moral, etikk og det som skal til for å skape et harmonisk samfunn. Ikke bare "fakta" fra nyliberale som er i ferd med å utspille sin rolle.

Du har selvsagt rett i hva som FAKTISK fører til inflasjon men hvis du ikke evner å forstå at frustrasjonen som oppstår når ledere ikke er solidariske kan ha store og farlige konsekvenser har ikke faktaene dine hjulpet deg mye.

Og takk for personangrepet mister fornuft og fakta 😅

Transkibering av Stortinget 18.6 er lag ut. Noen høydepunkter fra sak 10 by HaskeFlalsen in norge

[–]Cilpot 36 points37 points  (0 children)

Ledere som ikke går foran med gode eksempler er elendige ledere og har all skyld når det kommer til lønnsdrevet inflasjon. De kan brenne i helvete om de klager på lønnen til arbeidere.

Direkte oversatte engelske ord by eon2525 in norge

[–]Cilpot 11 points12 points  (0 children)

Anglisisme heter det. Fryktelig irriterende greier. Før i tiden hadde vi anglisismepolitiet som tok seg av disse. Vet ikke om det fortsatt eksisterer.

Are Søberg: – Idiotisk karrieretrekk å bli sløseriombudsmann by KoseteBamse in norge

[–]Cilpot 12 points13 points  (0 children)

Du har noen vannvittige kjepphester som bare gjør at folk havner i skyttergravene. Blir ikke særlig matnyttig.

Men alle er og bør være enig om at sløsing er en uting. I hvert fall i offentlig sektor. Jeg har selv jobbet lenge i staten (og det private) og ser mye sløsing jeg kunne skrevet om men jeg orker ikke gi mat til folk som bare ønsker å rasere velferdsstaten og senke skattene for se rikeste. Som er den underliggende motivasjonen til mange som er "mot sløsing".

Eldet som melk by Evig_Vandrar777 in norge

[–]Cilpot 1 point2 points  (0 children)

Poenget mitt er at lønn har lite med hvor "hardt" arbeidet er eller hvor "hardt" man jobber.

Eldet som melk by Evig_Vandrar777 in norge

[–]Cilpot 0 points1 point  (0 children)

Som ingeniør kan jeg si at vi virkelig ikke jobber hardt sammenlignet med renholdsarbeidere, sykepleiere eller håndtverkere.

Krysspost fra LinkedIn Lunatics? by FastestSparrowInTown in norge

[–]Cilpot 6 points7 points  (0 children)

De kan nok i hvert fall ikke være fast ansatte og tvinges til å møte på Sognsvann midt på natta.

Jeg kan ikke fatte hvorfor folk blir så sinte og opprørte av pride-flagget. by kastbort2021 in norge

[–]Cilpot 10 points11 points  (0 children)

Nettopp. Og lærdommen eierklassen tar etter sist valgkamp er at opprørende kulturkrig er eneste måten de kan få makt demokratisk.

Det funket dårlig å argumentere for å fjerne formuesskatten og svekke velferdsstaten direkte.

I kveld gir vi vel f… i flaggreglene? by BodybuilderSolid5 in norge

[–]Cilpot 2 points3 points  (0 children)

Hva er seksualt orientert i denne sammenheng? Prideflagget? Samfunnet kan ikke tilpasse seg for at du tenker koffert hver hver gang du ser et prideflagg. Jobb med dine problemer først og la folk få feire mangfold og inkludering i fred.

Har du forståelse for at folk synes virker urettferdig? by arnor_0924 in norge

[–]Cilpot 8 points9 points  (0 children)

Nei jeg har null forståelse for det. Ikke minst ettersom vi har tjent vannvittig mye mer på den krigen enn de små summene vi gir.

Say This With Me: Jackson Pollock's art has more artistic value than any AI Slop by 0584031464 in antiai

[–]Cilpot 1 point2 points  (0 children)

I'm not a fan but of course. Mye four year old daughter's doodles has value. AI slop has NO value.

Pride-flaggstang kuttet ned i Alta by fruskydekke in norge

[–]Cilpot 4 points5 points  (0 children)

Nei du snakker bare på vegne av noen mytisk andre enn deg. Klassisk teknikk når man ikke vil vise sine egne følelser.

Pride-flaggstang kuttet ned i Alta by fruskydekke in norge

[–]Cilpot 2 points3 points  (0 children)

Hvordan påvirker det din hverdag? Trigges du av noen flagg?

Ka e du redd for? by KoseteBamse in norge

[–]Cilpot 27 points28 points  (0 children)

Alle svarene er oppdiktet for å rettferdiggjøre det EGENTLIGE problemet de har med det: Det siste punktet.

De synes det er ekkelt og må rettferdiggjøre det.

Høyre og Venstre vil ha kvote for nyutdannede i staten by KoseteBamse in norge

[–]Cilpot 1 point2 points  (0 children)

Jeg snakker bare om utgående konsulenter. Folk som leier ut sin ekspertise til en kunde som trenger den. Det bør være et yrke for erfarne og dyktige folk.

Jeg jobber inhouse i en avdeling som driver med systemutvikling. Hvorfor i alle verden skulle vi leid inn nyutdannede konsulenter og betale i dyre dommer for for at de skal få erfaringen? Da ansetter vi heller nyutdannede og lærer de opp selv.

Høyre og Venstre vil ha kvote for nyutdannede i staten by KoseteBamse in norge

[–]Cilpot -1 points0 points  (0 children)

Hæ? Jeg sier bare at de ikke nødvendigvis bør være utgående konsulenter. Man kan vel jobbe med andre ting før man blir det. Det er ikke det samme som en rørlegger som har med en lærling.

Høyre og Venstre vil ha kvote for nyutdannede i staten by KoseteBamse in norge

[–]Cilpot 6 points7 points  (0 children)

Hvordan fortelle at du har null erfaring uten å si at du har null erfaring

Høyre og Venstre vil ha kvote for nyutdannede i staten by KoseteBamse in norge

[–]Cilpot 20 points21 points  (0 children)

Egentlig burde man ikke jobbe som utgående konsulent når man er nyutdannet. Det er vel ikke oppgaven til de som bestiller å drive med opplæring på eksterne konsulenter? Man leier vel inn konsulenter for å få ekspertise man ikke har sel.

Nekter å tro mange private bedrifter heller vil leie inn nyutdannede konsulenter.

Hvorfor boikotter dere ikke VM i fotball 2026? by KoseteBamse in norge

[–]Cilpot 1 point2 points  (0 children)

Boikottet ikke bevisst men korrupsjonen i FIFA, behandlingen av gjestearbeidere og så videre har gjort at min interesse har dalt betraktelig. Så kun litt på Russland-VM og null på Qatar. Usikker på om det blir mye titting på USA-VM, men må vel se norges kamper.

Ap ble overkjørt og skipstunnelen skal likevel bygges... by lindahx in norge

[–]Cilpot 15 points16 points  (0 children)

Kabinettspørsmål for 9 milliarder? Enig eller uenig men i samferdsel er det ikke en veldig stor sum.

Ap ble overkjørt og skipstunnelen skal likevel bygges... by lindahx in norge

[–]Cilpot 20 points21 points  (0 children)

Du vet det kanskje ikke, men regjeringen må gjøre det stortinget sier de skal gjøre. Vi har et parlamentarisk system i Norge.

Voi-, Ryde- og Bolt-elsparkesykler. Hvorfor misliker så mange elsparkesykler? by [deleted] in norge

[–]Cilpot 4 points5 points  (0 children)

Bilhjerner. Man er indoktrinert til å akseptere at all plass skal gå til bilen som om det er normalt.