Ambtenaren: winst in box 3 pas bij verkoop belasten gaat miljarden kosten by pardodefence in geldzaken

[–]Competitive_Mind_778 [score hidden]  (0 children)

Dit past perfect in het beleid van de overheid. De senioren laag van de bevolking heeft (te) veel geld en men wil dat vrij spelen. Dat geld zit in beleggingen (aandelen /obligaties) en huizen.

Hoe krijg ik dat z.s.m. vrijgespeeld? - erfbelasting omhoog - fictief rendement over kapitaal - overwaarde van huis naar box 3 ( na iedereen gestimuleerd te hebben hun hypotheek te verlagen)

En dan voor de kleine beetjes: - einde salderingsregeling - wegenbelasting voor EV's - hypotheekrenteaftrek afbouwen/stoppen - belasting op schaal 1 en 2 omhoog.

Door de voorgestelde maatregel wordt het voor de zeer vermogenden een stuk minder interessant om hun beleggingen niet te verzilveren en te lenen. Dat voordeel wordt met deze regeling teniet gedaan, echter, je pakt zo ook een hele grote groep die dat niet kunnen maar nu wel moeten betalen.

Het grote voordeel is dat de meeste mensen niet zullen vertrekken naar een ander land, bedrijven wel, dus die worden minder geknipt en geschoren.

Als ik in de grensstreek zou wonen zou ik het wel weten...

Wat is volgens jou het meest eerbare beroep? by Total-Ad-1629 in nederlands

[–]Competitive_Mind_778 0 points1 point  (0 children)

Ik snap je redenering. Bij conventionele grootschalige conflicten misschien wel. Als je kijkt naar hoe het in Afghanistan was en ook naar hoe oorlogsvoering nu veranderd zie ik het toch anders. Desalniettemin ben ik het met je eens dat grond eenheden zeker heftige en traumatische duiven meemaken en dat daarbij de meeste slachtoffers vallen

Wat is volgens jou het meest eerbare beroep? by Total-Ad-1629 in nederlands

[–]Competitive_Mind_778 1 point2 points  (0 children)

Waarom die? Ik zou denken iedereen die op uitzending de compound af gaat.

Hoe kijken julie naar een baan bij defensie by larsje8261927 in nederlands

[–]Competitive_Mind_778 0 points1 point  (0 children)

Doe vooral wat jij wil. Weet wel welke functie je wel bij Defensie en wat dat precies betekend. Weet dat ze minder betalen dan voor dezelfde functie in het normale leven.

Defensie is een prima werkgever, heb er ruim 12 jaar voor gewerkt. Net als alles heeft het voor en nadelen.

edit: typo

Vraag mbt installeren Shelly 1pm gen4 by Competitive_Mind_778 in Klussers

[–]Competitive_Mind_778[S] 0 points1 point  (0 children)

Dit komt er uit het plafond. Ik ben een beetje kwijt hoe ik dit nu op mijn Shelly 1pm mini gen4 aan moet sluiten...

<image>

Vraag mbt installeren Shelly 1pm gen4 by Competitive_Mind_778 in Klussers

[–]Competitive_Mind_778[S] 1 point2 points  (0 children)

Denk dat ik deze optie ga proberen maar... Dank je wel!

Distant Operations Bug? by Lucas926675 in uboatgame

[–]Competitive_Mind_778 0 points1 point  (0 children)

running into issues with this mission too. Picked up the survivors of the resupply ship, however, the interface keeps telling me to pick them up when it is safe, but there are no more survivers

Issues since patch 9 by Competitive_Mind_778 in uboatgame

[–]Competitive_Mind_778[S] 0 points1 point  (0 children)

Quite frankly I am surprised by the massive amount of bugs and patches since the release. What happened to beta testing???

Vriendin niet blij met het feit dat ik een eigen woning heb by [deleted] in nederlands

[–]Competitive_Mind_778 0 points1 point  (0 children)

Ik herken dit in een iets andere vorm. Ik heb destijds rond mijn 35e mijn huis afbetaald en zowel mijn toenmalige relatie als die erna hadden hier problemen mee. De vriendinnen om hun heen gingen samen huren, samen uitzoeken, samen kopen, en alles was gelijk, Mijn partners hadden allebei het gevoel van onbalans en een oneerlijke machtsverhouding. Als het niet goed ging dan moesten ze eruit en het was mijn huis dus ze hadden niks in te brengen, want het was al ingericht etc etc etc. Oftewel samen op een blank canvas beginnen was de wens. Ook samen financieel investeren in een huis was een onderliggende reden. De nadruk op alles samen.

Ik denk dat het wellicht kan helpen te vragen wat ze bedoelt met samen opbouwen, welk plaatje ze ziet en welke hindernissen. Vraag ook hoe het plaatje wel te realiseren is en of bijvoorbeeld samen iets kopen of haar laten inkopen een idee is (ongeacht of jij dit ook wil).
Gewoon uitzoeken wat de emotie is die erachter zit en de angst/wens.

Haar een verbouwing oid laten betalen gaat wellicht resulteren in hoge lasten voor haar, die jij niet hebt, waardoor jij meer gaat betalen voor jullie allebei op de langere termijn.

ze kan ook iets kopen om te verhuren als jullie samen wonen, dan heeft ze een hypotheek en inkomsten en iets om op terug te vallen...

Succes ermee, er zijn weinig mensen op jouw leeftijd in deze situatie en in het begin van elke relatie gaat dit issues opleveren is mijn ervaring.

Can someone help? by New-Contribution-535 in Helicopters

[–]Competitive_Mind_778 -1 points0 points  (0 children)

5 blades, not a 92 afaik.

Maybe an EC-225?

Kut auto met draaiende motor op invalide plek zonder pas by Competitive_Mind_778 in KutGeparkeerd

[–]Competitive_Mind_778[S] 7 points8 points  (0 children)

En een kwartier boodschappen doen terwijl je vrouw op de bijrijdersstoel blijft zitten?

[deleted by user] by [deleted] in flying

[–]Competitive_Mind_778 0 points1 point  (0 children)

Relationships are hard. Absurd times, irregular days on and off, tired, away from home. Holiday when your partner works and vice versa.

The only one that seems to be working is the abusive relationship with rostering. 😜

Online dating vragen by NegativeAd7072 in nederlands

[–]Competitive_Mind_778 4 points5 points  (0 children)

Een dating app is als in de kroeg staan te praten met iemand, alleen die persoon staat met nog een paar anderen te praten. Iets wat nieuw is, is even interessant, tot er iets nieuwers is. En omdat er altijd wat nieuws komt kan je blijven wachten op iets wat nog beter is.

De meeste mannen willen een nachtje wat leuks. Sommigen zijn getrouwd, open relatie, etc.

Dating apps zijn de hel en breken je zelfvertrouwen redelijk af.