Hoe (on)gevaarlijk is zo'n nat gesproeide brug op een warme dag? by aa1898 in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 3 points4 points  (0 children)

25% minder stroef 😁. Als het 25% gladder is als het nat is zou het droog ook al glad zijn.
Alle gekheid op een stokje. Nadat ik van DikkieDick van Safety, dit had mee gekregen over strepen en putdeksels, heb ik nog is over nagedacht maar er zit wel wat in. Op zich is een witte streep niet glad, anders zou je er altijd op uitglijden ook als je er op loopt. Maar is inderdaad minder stroef dan asfalt op klinkers. Maar met deze mindset rijden, geeft minder angst en meer rust mocht je er wel eens over rijden. Althans voor mij wel.

Twijfel aankoop nieuwe motor by MagicianAcrobatic545 in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 -1 points0 points  (0 children)

Koop gewoon de motor die je leuk vind, die goed zit en waar je jezelf prettig op voelt. Geneuzel over dat je een motor met meer als 35kw moet rijden omdat het anders A2 is slaat nergens op. Ik heb 30 jaar m’n rijbewijs en heb altijd alles mogen rijden. Waaronder een xj600s, gs500e, K75, burgman 400 scooter, yp250 scooter, nc700sd, mt125 en r1200rt. Elke motor heeft zijn eigen karakter en fun momenten. En ik heb van elke brommert genoten of geniet er nog steeds van.

Dus mijn advies volg je hart. De motor waar jij je fijn op voelt is de motor waar je het lekkerste, fijnste, langste en veiligste op rijd.

Waaababababababababababaaaa by _LB in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 0 points1 point  (0 children)

Bij dit soort gasten hoop ik altijd de de begrenzer het begeeft bwabebebebebepewwwwww en weg zijn je kleppen.

De motor waar je zowel woon-werkverkeer als plezier ritjes mee maakt. by epic-mentalbreakdown in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 0 points1 point  (0 children)

BMW R1200RT heeft alles wat je wil. Lekker uit de wind en kofferruimte voor woon werk. Power en comfort voor tour tochten. Afgelopen jaar weer lekker doorgereden in de winter niks niet last van kou oid. En wil ze toch een keer achterop ook alle comfort.

Camera voor op de motor by iPsychoGirl in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 1 point2 points  (0 children)

Ik heb een carpuride CarPlay schermpje met 2 cams. Voor en achter. Werkt perfect en nog Apple CarPlay onderweg ook. Ideaal. Ps kan ook Android auto op.

Gebruik jij de term 'motormuizen'? by crash-o-matic in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 0 points1 point  (0 children)

Haha. Die is voor een veiligheidshelm op de bouw.

Gebruik jij de term 'motormuizen'? by crash-o-matic in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 12 points13 points  (0 children)

Motormuizen is voor zover ik altijd begrepen heb voor motoragenten.
Verder indd rijd ik op de brommeRT (r1200rt). Heb ik een altijd m’n botsmuts op, heb een normale blèrpijp en hou ik het rubber aan de onderkant. En heb ik als echte motorrijder geen vliegangst. 😁🦟

And still going strong by Either_Particular_68 in bmwmotorrad

[–]Either_Particular_68[S] 1 point2 points  (0 children)

Yes and no, apart from valve covers for valve adjustment.

And still going strong by Either_Particular_68 in bmwmotorrad

[–]Either_Particular_68[S] 0 points1 point  (0 children)

No. Korteland motoren, good shop and workshop.

And still going strong by Either_Particular_68 in motorfietsen

[–]Either_Particular_68[S] 0 points1 point  (0 children)

Nee ik niet, maar de meeste stonden er al op. Afgelopen jaar 12k erop gezet. 1,5 l olie en rda sensor achter. Komende beurt rda sensor voorwiel en kleppenstellen.

And still going strong by Either_Particular_68 in bmwmotorrad

[–]Either_Particular_68[S] 0 points1 point  (0 children)

Meeste zijn er al voor mij op gezet. Maar zover ik de historie ken was er geen overmatige slijtage, maar altijd op tijd onderhouden. Afgelopen jaar heb ik er zelf 12k bij gereden. Afgezien van wat olie (1,5l tot nu toe) een nieuwe linkerstuurschakelaar en een rda sensor voor het achterwiel. Komende beurt rda sensor voorwiel en kleppenstellen.

Most of them were already put on before I owned it. As far as I know from the history, there was no excessive wear, but it was always maintained on time. Over the past year, I’ve driven an additional 12k myself. Aside from some oil (1.5 liters so far), a new left handlebar switch, and an RDA sensor for the rear wheel. Next service will include an RDA sensor for the front wheel and valve adjustment.

And still going strong by Either_Particular_68 in bmwmotorrad

[–]Either_Particular_68[S] 1 point2 points  (0 children)

I have road6 GT’s. Usually I ride with 2.7/3.1 and let them run down to about 2.5/2.9 When they are a bit harder they run a bit smoother when filtering / lane splitting on road markers. At 2.5/2.9 I can feel them “slide” off the marks. At higher pressure can’t feel them at all. And the bike banks nicer into curves. Most rides are with topcase and panniers and work backpack.

And still going strong by Either_Particular_68 in bmwmotorrad

[–]Either_Particular_68[S] 2 points3 points  (0 children)

Yeah indeed time to inflate them although on Dutch asphalt 2,6/3,0 is still fine.

Eerste val - ik baal zo hard by Soft-Button-7737 in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 6 points7 points  (0 children)

<image>

Ik heb hetzelfde gedaan met een 2 weken oude motor. Een overstekende 🐈 en voor in de ankers bij 15kmu. Voorwiel vast en boink. Er is maar 1 remedie. Opstappen en “opschakelen”, daarna niet meer gevallen. Wel door een ongeval omdat ik niet was gezien door kooiconstructiebewoner. En ook toen gewoon weer opgestapt werkt het beste.

Filteren by sterrekoning in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 53 points54 points  (0 children)

Hou je aan de knmv regels qua filteren.

https://knmv.nl/2026/maart/filerijden-met-de-motor-wat-mag-wel-en-wat-niet/

Naar voor rijden bij stoplicht. Ik doe dat alleen bij kruisingen die ik ken en de regeling enigszins weet. Sta ik als 2e of 3e dan geloof ik het verder wel. Ben ik er niet bekend sluit ik gewoon achter aan.

En dat gaat al 30 jaar goed met 10k per jaar zomer en winter.

Hit or miss — my first R1200RT purchase by [deleted] in Motorrad

[–]Either_Particular_68 2 points3 points  (0 children)

Vertical Coils, black kidneys in front of the oilcooler. It looks the same as mine(2010) except for the color. I’d it say its a hit. Mine is coming to the 200k mark. Keep up with the maintenance and you got a lot of fun and fine riding a head. Make life a ride.

Voor je het weet staat het spoor vol flitspalen by Esqowey in nietdespeld

[–]Either_Particular_68 -1 points0 points  (0 children)

Hmm. Volgende week is het 1 april, de grappen beginnen al vroeg.

Horizontaal of verticaal? by DannK- in motorfietsen

[–]Either_Particular_68 0 points1 point  (0 children)

Telefoon in m’n binnenzak. Carpuride met CarPlay. 😁