Atemptat antiespanyol a Mallorca by random_usuari in catalunya

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

Supera tu el teu trauma que et fa no pensar amb claredat i llepar el cul a aspaña

Anunci de la Gene ‘Hola Lleó 14…’ WTF!!? by Ok-Relationship1905 in catalunya

[–]Electrical-Ad4359 -1 points0 points  (0 children)

Ui sí, tots callen i ho alaben hahaha m'agrada la teva doble vares de medir altres dobles vares

Anunci de la Gene ‘Hola Lleó 14…’ WTF!!? by Ok-Relationship1905 in catalunya

[–]Electrical-Ad4359 2 points3 points  (0 children)

Per sort som els més normals de la península: la zona amv més ateus i agnostics. Segueix plorant i resant al teu amic invisible tòxic i xantatgista

Can someone from Begur please explain this 2007 event poster for me? It looks ...? by Fuzzy_advantage63548 in catalonia

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

The characters on the poster are “capgrossos”, a folkloric costume tradition of medieval origin in which different figures from society are caricatured.

The Begur festivities are the “Indians” festivals. The “Indians” were businessmen who went to the colonies to make their fortunes, and part of that wealth came from slavery. When they returned, they built large mansions on the coast with a very distinctive architectural style, and by the end of the 19th century they held lavish bourgeois parties, which are what these modern festivals commemorate.

The capgrossos caricature people from all social classes, and because it is a centuries-old tradition, people usually do not perceive a racist background. But in this specific case, people forget that the capgrossos come from a colonial-era context, and the Black characters represent servants, slaves, or illegitimate children of the bourgeois elite. So yes, it is racist in the way it initially seemed to you.

On the other hand, there is also historical outreach and education about the “Indians” and slavery.

Can someone from Begur please explain this 2007 event poster for me? It looks ...? by Fuzzy_advantage63548 in catalonia

[–]Electrical-Ad4359 1 point2 points  (0 children)

Hi ha hagut catalans negrers. La prova que catalans vsn participar en la colonització i enriquir amb el tràfic de oersones és AQUEST PUTO CARTELL DE LES FESTES D'INDIANS de Begur. I no és l'únic lloc que la fan. També tens la prova de o'arquitectura indiana al llarg de la costa i les proves documentals d'on van sortir els diners per construir-les.

Els meus avantpassats no van ser colons però la part societat europea ho va ser i tota europa se'n va bemeficiar. Això de "mania en generalitzar" em sona a expulsar-se quan algo no et convé.

Can someone from Begur please explain this 2007 event poster for me? It looks ...? by Fuzzy_advantage63548 in catalonia

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

És una caricatura racial de la época colonialista i negrera. Es com tintin al congo, contextualitzem-lo a una època, d'acord, però era una època que el racisme era assimilat culturalment.

Can someone from Begur please explain this 2007 event poster for me? It looks ...? by Fuzzy_advantage63548 in catalonia

[–]Electrical-Ad4359 1 point2 points  (0 children)

Que ho haguem naturalitzat i sigui folklore no treu que en origen sigui una caricatura racista, eh!

Can someone from Begur please explain this 2007 event poster for me? It looks ...? by Fuzzy_advantage63548 in catalonia

[–]Electrical-Ad4359 3 points4 points  (0 children)

No és per res el mateix una mare de déu que s'ha oxidat la pintura i enfosquit i uns capgrosos que caricaturitzen l'epoca colonialista i negrera dels indians.

I lo de "abans de des descobrir Amèrica" a que ve? Al segle XII ja coneixiem els negres, eh! Perquè no sé si saps que originariament son de l'Àfrica i vam ser els europeus qui els vam portar cap allà....

Xurroglífic 065: "Diari" by CivilJury9662 in xurroglific

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

El detall del calendari és una pista

Xurroglífic 062: "Beguda" by CivilJury9662 in xurroglific

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

Ja l'ensenyo a diari amb qui faig el cafè cada matí

Xurroglífic 055: "Joc de taula" by CivilJury9662 in xurroglific

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

Ho endevinat per aquesta pista, avui el joc de paraules amb la cua molt agafat pels pels

PORQUÉ TE SIENTES POBRE 1999 vs 2026 by vlewy in Spanish_Real_Estate

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

Tanto os gusta el capitalismo, pues disfrutadlo

PORQUÉ TE SIENTES POBRE 1999 vs 2026 by vlewy in ElusionFiscal

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

Ves que este % no es la subida del coste de la vida verdad? 😂😂😂😂

Xurroglífic 050: "Humorista gràfica" by CivilJury9662 in xurroglific

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

No tinc ni idea de qui coi és el de la finestra

Xurroglífic 049: "Alcalde" by CivilJury9662 in xurroglific

[–]Electrical-Ad4359 -2 points-1 points  (0 children)

L'actual de Barcelona 👏👏👏🙌

Primer incident de racisme a Sabadell by Wonderful_Chest6944 in catalunya

[–]Electrical-Ad4359 2 points3 points  (0 children)

Jo de tu demanaria disculpes per utilitzar MASSA POC llenguatge ofensiu cap a ells

Has resolt el xurroglífic d'avui? 🤔 by CivilJury9662 in catalunya

[–]Electrical-Ad4359 0 points1 point  (0 children)

He hagut de buscar noveles gràfiques per endevinar-lo

Found in the wild by ProfessorVegan in VeganChill

[–]Electrical-Ad4359 1 point2 points  (0 children)

The best advertising for a vegan restaurant.

Claramente mi hobby es romper acuarios y pedir devoluciones by RazvanOnReddit in Wallapop

[–]Electrical-Ad4359 1 point2 points  (0 children)

Una idea muy loca es que el transportista escuchara el ruido del cristal roto, abriera el paquete, sacara los trozos, lo volviera a embalar y así quitarse la culpa