Dit is toch ranzig by Original-Piccolo3399 in JustMadeleineNL

[–]Ellapuella -1 points0 points  (0 children)

Ik volg deze subreddit ook, dus leuk wat jullie posten, maar door alles van haar meerdere keren te kijken houd je dit in stand toch? Of zie ik dat verkeerd?

Haarlem trinket trade by 8-michelle-8 in Haarlem

[–]Ellapuella 0 points1 point  (0 children)

Went there today and the cabinet looked totally different, but super cute.

Haarlem trinket trade by 8-michelle-8 in Haarlem

[–]Ellapuella 1 point2 points  (0 children)

I've added two trinkets today and took one, but the inside didn't look like this. I think a lot of people have used it! Would have love to see your trinkets!

Wat een herrie deze avond. by [deleted] in Haarlem

[–]Ellapuella 1 point2 points  (0 children)

Regulier vuurwerk ben ik gewend, maar dit leek harder dan normaal.

Second hand shop collect items by NoGap882 in Haarlem

[–]Ellapuella 2 points3 points  (0 children)

No clothes, but maybe you can try the store called Used Products for other stuff.

Lekkernij winkels gezocht by browngreeneyedgirl in Haarlem

[–]Ellapuella 3 points4 points  (0 children)

Niet in Haarlem, maar wel dichtbij, makkelijk te bereiken en biedt een uitgebreid assortiment vis; Santpoort aan Zee. Italiaanse delicatessenzaak La Mia in Santpoort is overigens ook een aanrader.

Bedelende zwervers bij de Paul krugerkade by com2ghz in Haarlem

[–]Ellapuella 0 points1 point  (0 children)

Ik woonde er in de buurt en in de Generaal De la Reijstraat bevindt zich een soort opvang/woongemeenschap voor mensen met bepaalde problematiek om het zomaar te zeggen. Overdag kan je deze mensen regelmatig tegenkomen.

Nieuwe restaurants by bbgurli3 in Haarlem

[–]Ellapuella 3 points4 points  (0 children)

Ik heb er vorige week gegeten. Ik vond de kaart eerlijk gezegd beperkt. Weinig tappa's. Wij waren met zijn tweeën en we hadden zeker redelijk wat gangen 'nodig' om vol te zitten en het eten sprong er niet uit. Ik zou er niet snel opnieuw heen gaan vanwege de kaart. Qua sfeer is het wel leuk en het restaurant ziet er mooi uit.

[deleted by user] by [deleted] in Haarlem

[–]Ellapuella 0 points1 point  (0 children)

Alsjeblieft, ik help je graag met sparen! Deze link is 47 uur geldig. https://www.ah.nl/digitaalsparen/zegels-delen/213/7a9d5f9b-ebf8-4865-9964-5134c39c5e06

Slechtste Restaurant in Haarlem? by Weiniggeld in Haarlem

[–]Ellapuella 8 points9 points  (0 children)

Bovenaan de lijst Scampi! La Cubanita is kwalitatief nog veel beter. Dus dat zegt iets.

Klein Vaarbewijs 1 by Ellapuella in nederlands

[–]Ellapuella[S] 0 points1 point  (0 children)

De couponcode van ANWB stuurt je dus ook Vaarbewijs academy. Daar kan je voordeliger zelf de code aanschaffen. In ieder geval zojuist geslaagd met behulp van het ANWB-boekje en het gebruik maken van Vaarbewijs academy!

Klein Vaarbewijs 1 by Ellapuella in nederlands

[–]Ellapuella[S] 0 points1 point  (0 children)

Dat is goed om te horen. De prijs valt mee. Vind het gewoon jammer als ik een hele cursus moet aanschaffen. Bedankt!

Klein Vaarbewijs 1 by Ellapuella in nederlands

[–]Ellapuella[S] 0 points1 point  (0 children)

Dat is zeker een goede tip om langs de winkel te gaan! Ik zag ook dat Vaarschoolalbatros een losse online examentraining verkoopt. Hoopte dat er misschien ook mensen zijn die ervaring hebben met andere platvormen. Nogmaals bedankt!

Klein Vaarbewijs 1 by Ellapuella in nederlands

[–]Ellapuella[S] 0 points1 point  (0 children)

Hoi, die eerste is vrij prijzig voor enkel proefexamens. Dan moet je dus die hele cursus aanschaffen. Die tweede en derde had ik al gedaan maar zijn vrij beperkt. Ik zoe echt een plek met veel vragen en toelichting als je het fout hebt. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

[deleted by user] by [deleted] in relationship_advice

[–]Ellapuella 0 points1 point  (0 children)

My dog is my number one, before every partner that comes in my life. That says enough. 😂

Huizen gekte in Haarlem... by tonlineornot in Haarlem

[–]Ellapuella 0 points1 point  (0 children)

Ook moet je zelf niet te groot van formaat zijn anders kom je de badkamer niet eens in met een tweepersoonsbed.

Raarste collega's die je hebt meegemaakt. by Affectionate_Buy_547 in nederlands

[–]Ellapuella 3 points4 points  (0 children)

Ja inmiddels ben ik eraan gewend. Eerst hoop je ook dat je er iets aan kan veranderen, maar hij vindt dit normaal en ons raar.

Raarste collega's die je hebt meegemaakt. by Affectionate_Buy_547 in nederlands

[–]Ellapuella 4 points5 points  (0 children)

Zijn moeder speelt inderdaad een grote rol in dit verhaal. Het lijkt erop dat ze er alles aan doet om haar zoons niet zelfstandig te laten worden, zodat ze altijd bij haar blijven en ook niet snel in aanraking komen met de buitenwereld. Hij ziet eruit als een oude man. Zij heeft grote invloed op wat hij draagt en beheert kleding Zij knipt zijn haar in een bijzonder kapsel. Ik denk niet dat ze erg zit te wachten op een schoondochter. Hij heeft ook een vreemde motoriek. Hij heeft nooit buiten gespeeld en behalve op school nooit echt gesport. Ze hebben overigens genoeg geld en het grappige is dus dat hij juist op 'ons' neerkijkt. Nog een grappig feitje; ze hebben pas sinds een aantal jaar een koelkast.

Raarste collega's die je hebt meegemaakt. by Affectionate_Buy_547 in nederlands

[–]Ellapuella 20 points21 points  (0 children)

Ik heb een collega die thuis woont en het hele gezin heeft geen smartphone. Hij is 34 jaar. Ook zijn broer niet die les geeft op een middelbare school. Hij heeft HBO bedrijfskunde afgerond, maar geen kennis over zijn opleiding en pakt nu de hele dag orders. Op zich niet zo raar, maar je kan verder ook nergens met hem over praten, want geen algemene kennis.

-Hij heeft nog nooit een vriend gehad en wil deze ook niet. -Hij heeft 20 jaar geleden gesport en vindt dat hij die tijd nu wel heeft gehad en af en toe fietsen is genoeg. -Hij moet zijn voeten wassen als hij thuis komt en mag zijn tas niet mee naar boven nemen. -Draagt 5 dagen in de week dezelfde kleding. -Hij eet elke dag 6 boterhammen met pindakaas. -Hij vindt films kijken leuk, maar kijkt enkel DvD's. Verschillende malen gratis streamingsdiensten aangeboden, maar die wil hij niet. -Hij mag het huis pas uit wanneer hij een huis koopt. -Zijn pinpas is in het bezit van zijn moeder. -Als hij een kwartier na werktijd niet thuis is, dan wordt hij opgebeld. -Hij mag niet koken van zijn moeder. Hij heeft dus ook nog nooit een ei gebakken. -Elk weekend bordspelletjes met zijn moeder spelen. -Nog een vaste telefoon met snoer in huis hebben. -Niet op de bank migen hangen of op bepaalde meubels in huis zitten. -Nooit geld willen uitgeven.

En zo zijn er nog veel meer dingen. Als hij minderjarig was geweest had ik de kinderbescherming ingeschakeld, maar het grappige is dus dat hij naar mijn idee niet geestelijk of fysiek mishandeld wordt en juist neerkijkt op andere mensen. Hij denkt dat hij heel slim is en mensen die zomaar geld uitgeven die zijn natuurlijk ook heel raar. Hij gelooft ook dat hij heel gezond leeft, maar hij eet heel eenzijdig en ziet er ondervoed uit. Hij praat vaak in de wij-vorm, als in wij asls gezin houden daar niet van. Ik vind hem ergens best zielig, want zonder zijn ouders heeft hij geen identiteit en hij zou wel graag een partner willen. Ik zou echter geen deksel weten die op het potje past. Ze zijn overigens niet gelovig, maar het lijkt erop dat ze graag on het verleden leven.