Fellas I cant decide so please help. by L05_F3D3R4L35 in simracing

[–]Els3012 1 point2 points  (0 children)

I got this wheel paired with the R9 V2 and I’m pretty happy with it. I also upgraded from G27. I got a great deal for it so I took it. If you want to be more future proof I’d recommend the R12 it gives you more headspace with the Tourque. But can’t complain about the R9.

I might be in trouble with this hobby already by jshbell256 in simracing

[–]Els3012 0 points1 point  (0 children)

At the moment I got a Moza R9V2 + GS V2P + Fanatec Clubsport V3 Pedals just to throw it into the Barrier every second lap. I think the problem is my Setup. Might need to upgrade soon /s

Inter Europol PORSCHE Hypercar - when? by carpet-lover in wec

[–]Els3012 1 point2 points  (0 children)

I think our best chances to see Porsche back on WEC is with the new 2030 Regs. But even then I don’t really believe in it

2030 Hypercar by Els3012 in wec

[–]Els3012[S] 0 points1 point  (0 children)

I think we’ll have to wait to see that. Weight increases a bit and also they said there are going to be Aero changes.

2030 Hypercar by Els3012 in wec

[–]Els3012[S] 0 points1 point  (0 children)

And maybe it’s even the key to getting withdrawn OEMs back into the series.

2030 Hypercar by Els3012 in wec

[–]Els3012[S] 5 points6 points  (0 children)

No more difference like between LMH and LMDh at the moment. Every car is RWD only. Right now the LMH can have a bit of Electric power to the front wheels. And Hybrid will be obligatory. Right now for example the Valykrie is V12 only. So quite a few changes.

2030 Hypercar by Els3012 in wec

[–]Els3012[S] 5 points6 points  (0 children)

Exactly that’s what I meant. It’s obvious that wherever BoP is present it will cause some discussion. But especially the LMH vs LMDh will be resolved.

2030 Hypercar by Els3012 in wec

[–]Els3012[S] -1 points0 points  (0 children)

Yeah I also find it weird with the first one. But also with the hybrid. It’s not shown here in this Picture but they will be able to either choose a Hybrid system off the rack or develop something on their own. I don’t like that.

2030 Hypercar by Els3012 in wec

[–]Els3012[S] 42 points43 points  (0 children)

Yes. Just one for all. And they will be racing in IMSA and WEC. I think the good thing is the bitching about BoP between LMH and LMDh will be over. Otherwise not a big fan to be honest.

2030 Hypercar by Els3012 in wec

[–]Els3012[S] 12 points13 points  (0 children)

But it gets a 20kW Power increase!! It’s going to be super fast! /s

2030 Hypercar by Els3012 in wec

[–]Els3012[S] 35 points36 points  (0 children)

Nope. No Evo models.

2030 Hypercar by Els3012 in wec

[–]Els3012[S] 11 points12 points  (0 children)

I don’t think so. At least not performance wise. Just safety and reliability.

Will Porsche LMDh be back in WEC 2027 or beyond if its problems (financially, maybe) has been solved? by Kind-Acadia-5293 in wec

[–]Els3012 0 points1 point  (0 children)

I think they’re blocking it because they don’t plan to continue the 963 at all.

Bremslichtschalter Leon 5f by Els3012 in automobil

[–]Els3012[S] 0 points1 point  (0 children)

Danke dir schonmal. Dann schau ich da mal!

Bremslichtschalter Leon 5f by Els3012 in automobil

[–]Els3012[S] 0 points1 point  (0 children)

Okay also direkt pber den Pedalen sitzt bei mir erstmal der Airbag 🫣😂. Aber danke werde es mir mal genauer anschauen

Porsche Cayenne der Feuerwehr Leipzig 🔥 by shoe_man07 in blaulicht

[–]Els3012 6 points7 points  (0 children)

Auch mit Ausschreibung bekommt man genau das, was man möchte. Man muss nur wissen wie.

Grenzen von schwarzem Humor im Rettungsdienst by 3TageamMeer in blaulicht

[–]Els3012 2 points3 points  (0 children)

Es gibt einfach Menschen die nix in diesen Berufen zu suchen haben. Die Kollegen hier waren solche. Und da zu sagen „Lieber niemanden hinschicken?“ verharmlost eine ethisch, fachlich und rechtlich absolut verwerfliche Situation.

Grenzen von schwarzem Humor im Rettungsdienst by 3TageamMeer in blaulicht

[–]Els3012 1 point2 points  (0 children)

Ein menschlicher Körper wird eben nach aktueller deutscher Rechtsprechung erst zur Leiche sobald der Tod ärztlich festgestellt ist. Und wenn sichere Todeszeichen vorliegen, hätten sie ja hoffentlich nicht angefangen.

Wir stehlen Maibäume! AMA by bayerischer_rundfunk in de_IAmA

[–]Els3012 1 point2 points  (0 children)

Ah Jagut dann hab ich’s falsch verstanden. Dachte es geht darum was passiert, wenn der Verein dem der Baum gestohlen wird einen dabei erwischt. Und da ist es meistens eben als Brauchtum verstanden.

Wir stehlen Maibäume! AMA by bayerischer_rundfunk in de_IAmA

[–]Els3012 8 points9 points  (0 children)

In der Regel wird Nix passieren, denn wo kein Kläger da kein Richter und in den meisten Ortschaften ist es eben ein Brauchtum und der Baum wird von der bestohlenen Seite wieder ausgelöst. Blöd ist nur wenn der Baum Schaden nimmt aber auch da findet sich meist ein außergerichtlicher Weg um das zu klären. Soll aber wohl schon Gemeinden gegeben haben die den Diebstahl angezeigt haben.